Växellåda gsxr600

Cortex

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Gsxr600
Hej, jo det är såhär... jag har gsxr600 03a som gått drygt 200 mil...
vid låga varv så växlar den hur mjukt och fint som helst, MEN om jag däremot varvar hojen, låt oss säga 10000pm+ så måste jag sparka in växlarna från 1an till 3an annars "hoppar den på kuggarna" så att säga, och vill inte byta växel ordentligt. ska det verkligen vara så :confused: känns lite konstigt att en nästan sprillans hoj skulle ha något knas med växellådan...
bör jag lämna in hojen på verkstad å låta dom ta en titt på det kanske?
 
Cortex skrev:
Hej, jo det är såhär... jag har gsxr600 03a som gått drygt 200 mil...
vid låga varv så växlar den hur mjukt och fint som helst, MEN om jag däremot varvar hojen, låt oss säga 10000pm+ så måste jag sparka in växlarna från 1an till 3an annars "hoppar den på kuggarna" så att säga, och vill inte byta växel ordentligt. ska det verkligen vara så :confused: känns lite konstigt att en nästan sprillans hoj skulle ha något knas med växellådan...
bör jag lämna in hojen på verkstad å låta dom ta en titt på det kanske?

Jag har själv en gsx-r600-03 som jag har ägt sen den var ny...(860mil)nu
Jag har inte haft några problem alls med lådan.
-Hur har du det med kopplingsspelet???
-Vad har du för olja??? (jag kör castrol GPS 10/40)
-Har du justerat pedalens läge efter foten???
//Johan
 
har du garanti på den så skicka den till verkstad direkt..för jag antar du kollat att justering till kopplingen är ok mm
 
Cortex skrev:
Hej, jo det är såhär... jag har gsxr600 03a som gått drygt 200 mil...
vid låga varv så växlar den hur mjukt och fint som helst, MEN om jag däremot varvar hojen, låt oss säga 10000pm+ så måste jag sparka in växlarna från 1an till 3an annars "hoppar den på kuggarna" så att säga, och vill inte byta växel ordentligt. ska det verkligen vara så :confused: känns lite konstigt att en nästan sprillans hoj skulle ha något knas med växellådan...
bör jag lämna in hojen på verkstad å låta dom ta en titt på det kanske?
Jag hade en 01:a och den kunde vara något kärv på låga varv. Men ju mer man varvade desto bättre funkade lådan. Det är kanonväxellådor på de hojarna. Lämna in den, sådär ska de INTE vara.
 
Tack för dom snabba svaren! och nej har inte justerat pedalen...
men då blir det till att åka in på verstad så fort som möjligt(dvs när snön är borta :huvet , och se till att dom fixar det på garantin. återigen tack för snabbt svar
 
Cortex skrev:
...måste jag sparka in växlarna från 1an till 3an annars "hoppar den på kuggarna" så att säga, och vill inte byta växel ordentligt.

Nej, så ska det ju inte vara. Låter lite som ingreppsklackarna mellan vissa av dreven har blivit rundade, fast det borde inte vara så lätt att få det att hända på bara 200 mil, så då är det nog nåt tillverkningsfel på lådan.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top