Växelindikator gpcrono

Plopps

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
Yamaha MT-01 2006
Hej, jag har köppt en växelindikator till min cbr 929 årsmodell 2000, men jag fattar inte riktigt hur den ska kopplas, J1 kabel ska till spark cable, J2 ska till rpm cable, men sedan ska J4 till hastighets sensorn, men min sensor läser av i växellådan inte på hjulet. Går det att koppla in J4 på den eller måste jag köpa en magnetsensor? jag såg att det va någon som hade samma problem med en R1'a han fick det inte att funka heller i början, men det va någon vänlig skäl som hjälpte till. Tacksamm för hjälp..

Ja du kopplar den på kabeln från hastighetscensorn, sen skall du kalibrera växelindikatorn så den kan räkna ut vilken växel du ligger på genom att läsa av hastighet och varvtal.

Hej du menar att jag måste köpa en magnetsensor alltså?

nej, du kopplar den på kabeln som går från hastighetscencorn till hastighetsmätarn samt kopplar på¨antingen spark cable eller rpm cable, jag kopplade på rpm cable.

Växelindikatorn läser av signalen från hastighetcensorn och signalen från rpm cable/spark cable och räknar därmed ut vilken växel du ligger på.

Ok, men det står såhär i bruks ser jag nu usch om man kunde läsa bruks ordentligt någon gång. if the motorcycle is not provided with the hall speed sensor or if the hall speed sensor is installed on anterior wheel, its necessary to buy the speed sensor gpcrono sa01-a13 install it near the ring gear's screws at distance of 0,5-1,2 mm.

Växelindikatorn räknar ju bara på förhållandet mellan hastighet och motorvarv, sen skiter den ju egentligen i varifrån dom värdena kommer, så länge du har elektroniska givare vill säga. Och det har du, iom att du läser från lådan, du har ju ingen vajer upp till hastighetsmätaren :)
Sen är det ju som Johansson skrev, bara att kalibrera in den :tummenupp

Ok jag provar får vi se om den funkar med sensorn som sitter i motorn.
Tackar för svaren.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back