Västerås : Två till sjukhus efter MC-olycka

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Från Vestmanlands Läns Tidning :

"Två personer skadades svårt vid en trafikolycka på väg 252 utanför Surahammar strax efter klockan halv fyra i eftermiddags.
En bil och en motorcykel var inblandade i olyckan som skedde i höjd med Ståltorp, vid avfarten mot Jobsbo.
De skadade har förts till sjukhus."

http://www.vlt.se/pub/nyhet.asp?art_id=57888&h=2

Jag hoppas innerligt att det inte är någon jag känner, och att det får ett lyckligt slut.

//Bandit

aug159.jpg

aug160.jpg

:(

Källa: http://www.wighsnews.se/

Åkte förbi strax efter det hade hänt. En BMW-cykel som
inte såg alltför hel ut + att det låg en till gul cykel alldeles
bredvid. :(

Fan. Jag börjar tröttna på att läsa dessa trådar om skadade människor.
När ska vi få egna vägar att åka på så vi slipper klumpiga, blinda, oberäkneliga bilister.
(eller fulla människor på vägen för den delen)

Man ser vart han har träffat i allafall, höger framskärm, bilen har väl gjort en vänster sväng från mötande fil, och inte sett hojen. :(

Som vanligt då med andra ord. Vänstersvängar dödar!

rougie skrev:
Man ser vart han har träffat i allafall, höger framskärm, bilen har väl gjort en vänster sväng från mötande fil, och inte sett hojen. :(

Jag körde mälaren runt med min syster och kom fram till två olyckor minuten efter båda hade hänt....en långgaffel där föraren verkar ha klarat sig bra och en Gixxer-1000 krasch lite senare där det nog va lite sämre med föraren...men han fick hjälp snabbt iallafall

Vad är det för Hoj?
Går ju inte ens att se, så skrotad som den är.

Hände en liten olycka under lördagsnatten i sura också... Någon fjortis på en cross :rolleyes: som blev uppskrämd. Killen drog fullt iväg och slog runt. :skrämd

Detta hände efter storfesten i sura då det var fler än 2 som bevittnade händelsen. :D :D

Synd om folk som råkar ut för olyckor i vilket fall!!

Det är en BMW GS1150R 2 veckor gammal och hade rullat 180 mil. Killen som körde hojen är en kompis till mig och han klarade sig skapligt efter omständigheterna.... Bilen gjorde vänster sväng och såg inte mc'n trotts minst 200 meter fri sikt på ljusa dagen... Man kan undra att en sån människa, bilist får åka bil på allmän väg.

//F

Vad skall man göra, stanna så fort det finns en väg som en biljävel kan svänga av på, eller?! Inte förstagången detta händer!

Verkar väldigt mycket som Svensson resonerar så att är det ett litet fordon så måste det vara långt borta... Kör man lastbil flyttar dom på sig till Haparanda bara man funderar på att köra!

Eller är dom så syniska att: en MC gör inte ont på mig, en lastbil däremot mosar mig...

ducc skrev:
Det är en BMW GS1150R 2 veckor gammal och hade rullat 180 mil. Killen som körde hojen är en kompis till mig och han klarade sig skapligt efter omständigheterna.... Bilen gjorde vänster sväng och såg inte mc'n trotts minst 200 meter fri sikt på ljusa dagen... Man kan undra att en sån människa, bilist får åka bil på allmän väg.
//F

eller så kan man undra hur fort BMWn körde..

70 km/h och det finns det vittne på, pesonen i fråga stod och jobbade 5 meter från olycks plattsen. Han påstod att om Mc'n hade kört 30 km/h så hade i alla fall olyckan varit ett faktum!!!!!!!!!!

Så nu vet du det också :-)

Tyvärr har tre av mina hojkompisar kraschat ordentligt med hojarna denna sommar varav den här killen va en av dom. :(

Ruskigt tråkigt att det händer men är ändå bara så j-vla glad att ni lever!!!!!

Hoppas ni kryar på er så ni kan ut o köra snart igen.....

Kramar
/S

Hur gick det med den andra mc-föraren? Eller var det en
passagerare på BMW'n? Det låg en till cykel bredvid. Såg
i all hast 2 st som omhändertogs av hjälpsamma människor.

gasolis skrev:
Hur gick det med den andra mc-föraren? Eller var det en
passagerare på BMW'n? Det låg en till cykel bredvid. Såg
i all hast 2 st som omhändertogs av hjälpsamma människor.

Den andra personen var bil föraren som var chokad... Som tur är så var det ca. 100 m mellan hojarna samt att det var blött på vägbanan, det som kanske räddade flera mc förare i och med att vi var 6 hojar men att BMW'n var i mitten ungefär. Detta gör att det finns många vitnen till olyckan.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti