Västerås bil och Mc

Ronja333

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2012
Hoj
-
Någon som har erfarenhet utav dem? :rolleyes:

Ska upp imorgon för en veckas intensiv och börjar bli väldigt nervös :nicka

Mest kanske för att jag inte har någon erfarenhet och allt är så nytt!

Vore kul att höra vad ni andra har för synpunkter som gått där :-)

/ Ronja

Nervositeten ger sig så fort du kommer upp på hojen skall du se.

Körskolorna gör inga underverk egentligen, det är DU som skall traggla, och lära dig spaka. :) Så det blir lite till vad du gör det, och hur stor fallenhet du har för att spaka motorcykel.

Intensiv....har du någon vana av motorcykel/moped innan? :)

Ni har väl så rätt :-)
Jag har ju kört lite moppe och fyrhjuling men det var ju ett tag sen...aldrig kört hoj dock!

Se till att ha kul så mycket som möjligt. "Lek" med motorcykeln när du får möjlighet, se till att få så lite "dötid" som möjligt. När du väntar på att göra något, krypkör, när du ska transportera dig på banan, träna slalom, ha kul.
Lycka till.

Se till att ha kul så mycket som möjligt. "Lek" med motorcykeln när du får möjlighet, se till att få så lite "dötid" som möjligt. När du väntar på att göra något, krypkör, när du ska transportera dig på banan, träna slalom, ha kul.
Lycka till.

Absolut! Tack för tipsen! :-)

Bra tips boys. :) Just att se till att ha lite kul är grundbulten, då slappnar man av... :) För det är väl därför du vill ha kortet, för att det är så gaaaalet jäkla kul! :D

Jag tog intensiv där för ett par år sen så vet inte om det e samma lärare nu, men då var det bra iaf. Raka puckar (hatar det uttrycket) men gör man fel så får man höra det :)..

Mitt tips är att du ska komma till kursen med inställningen att du ska lära dig, inte att läraren ska lära dig köra. Då blir det nog bra ska du se. :tummenupp

Kan bara hålla med dem andra, slappna av och ha kul så ska du se att det kommer gå hur bra som helst.
Lycka till :)

Var där förra året, en snubbe som hette robert(tror jag) och hans fru som hade kursen. Tyckte de var riktigt bra, sakliga och precis som jetson sa, de höll inte tillbaka på något.
Tror vi körde z750 där om jag inte minns helt fel så det är bara att mosa på:yoparty

Jag gick intensivkursen hos dom för några år sen och var jäkligt nöjd (hade ju korten någon vecka efter att kursen startade). Det var mycket tid på hojen vilket jag uppskattar. Alla som gick kursen klarade uppkörningarna men då hade faktiskt alla lite erfarenhet att köra hoj innan. Jag var väl troligen den som hade minst då det mest varit moppe och buskörning på någon 125a.

Lycka till förresten!!

Last edited:
Första lentionen gjord på sex timmar o de gick kanon, superbra! :-) Dock så var ju krypkörningwn svårast men det är väl väntat :-)

Ser också att jag inte kan stava som normalt folk med vänsterhanden, kopplingen har kört skiten ur den idag :-D

Go Ronja go :banana
Vilken hoj kör du ? Så man vet vilka som har tung koppling. :va
På onsdag eftermiddag efter jobb i Västerås går det norrut för mig.
Kanske säkrast Sala -Avesta-Sandviken
eftersom Sala -Tärnsjö-Sandviken över Färnebofjärden blir en hemsk mass slakt på mygg.
Och Färnebofjärden är väl också en plats som påminner om östra Turkiet. Stanna aldrig fordonet.
(Förmodligen enbart elakt förtal av turkar.)
Lokalbefolkningen som lurar längs vägen bara väntar på att du ska stanna. :hihi

Last edited:
Go Ronja go :banana
Vilken hoj kör du ? Så man vet vilka som har tung koppling. :va
På onsdag eftermiddag efter jobb i Västerås går det norrut för mig.
Kanske säkrast Sala -Avesta-Sandviken
eftersom Sala -Tärnsjö-Sandviken över Färnebofjärden blir en hemsk mass slakt på mygg.
Och Färnebofjärden är väl också en plats som påminner om östra Turkiet. Stanna aldrig fordonet.
(Förmodligen enbart elakt förtal av turkar.)
Lokalbefolkningen som lurar längs vägen bara väntar på att du ska stanna. :hihi

Kawa z750! Känns både lättkörd o rolig! Så än så länge väldigt nöjd! :-) Hahaha det är nog mestadels min Vänsterhand som inte är van vid sådan typ av aktivering ;-) hahaha det är superfint ute vid östa! när det inte är mygg så att säga o de kan nog va en del nu :-) du får väl ta mygghatt ist för hjälmen :-)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT