Västerås bil & mc

molotovcocktail

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003, Triumph Bonneville
Jag funderade på att ta denna mc-kurs i sommar men då berättade min kollega att hon gått den och var sjukt missnöjd.
Enligt henne så satt körläraren och dennes fru på två solstolar och slappade medan eleverna tragglade saker på egen hand. Hon hade anmält dem till allmänna reklamationsnämnden och fått rätt men inga pengar.
När jag har googlat runt lite så verkar de flesta vara nöjda men detta är några år sedan. Finns det någon som gått denna kurs hyfsat nyligen och kan säga vad de tycker?

Tacksam för svar!

Nu vet jag ju inte om det är samma personer som driver skolan som när jag gick den augusti -06, men jag var iaf väldigt nöjd med kursen. Körläraren har en ganska hård och rå jargong, något kanske inte alla gillar, men jag tyckte det var bra. Man fick ju rakt och ärligt veta vad man gjorde fel :)

När jag var dit och körde satt de då inte och solade sig, de var väldigt aktiva i coachandet. Sen måste man ju faktiskt få lite halvt ensamma stunder och traggla in vissa moment, annars lär man sig ju aldrig dem?

Jag tog en intensivkurs v17 och sedan en lektion dagen innan uppkörningen som jag sen klarade.

Jag tyckte det var riktigt bra, man får se hur man ska göra på konbanan t.ex. sen får man öva själv och får lite tips ibland. Man lär sig köra själv mer än att läraren påpekar varenda sak man gör. Vi var 4 elever men tror 6 elever är det vanliga, man pratar med varann och lär sig en del på det sättet också.

Har man inställningen att jag ska lära mig och inte läraren ska lära mig så är det perfekt där, man får ju fråga också om det är nåt. Ganska rå jargong som tidigare nämnts då Roberto är rak på sak :) Ulrika var lite snällare dock.

Jag hade kul iaf kan rekommendera dom (kawasaki z750 som dom har är väldigt lättkörda)

Om det är snack om Roberto och Ulrika fattar jag inte hur någon kan anmält dem till reklamationsnämnden.. Skitbra folk! Man lär sig bara genom att träna och Roberto och Ulrika kom med många bra tips under körningen.. Lyckades låsa framhjulet på vått underlag och paja en Z750 lite - Roberto bara garvade :) De har dessutom bra kontakt med VV i Västerås och ordnade mig uppkörningstid samma vecka som kursen var!

Rekommenderas!!

Det är som att komma till ett nytt jobb,dom visar från början och sen får man försöka att göra lite själv,och fråga när det strular.

Jag och min kompis tog mc-kortet hos Roberto och vi är mycket nöjda.
När vi tog kortet hade vi fast pris, vet inte om de har det längre...
Vi fick träna en hel del själva, men när det inte kostade något extra så var det bara positivt.
Roberto var ganska hård i sina bedömningar, men när man lärde sig det han tjatade om så var uppkörningen en barnlek...
När vi gick så hade han dessutom bäst uppkörningsstatistik, så det borde vara en bra kurs :tungan

Jag gick intensivkurs v. 16 i år och sen tog jag några extra lektioner på det och tog lappen i juli. Det där om att Roberto och Ulrika sitter och slappar på några solstolar och lämnar eleverna åt sitt öde stämmer inte, inte då jag kört iaf. På intensivkursen (som var årets första vilket innebär färre elever än de senare kurserna, vi var bara tre) så var Roberto väldigt aktiv och coachade, han var inte på en hela tiden (bara skönt att få köra lite självständigt tyckte jag) men hade nästan ögon i nacken ibland och märkte direkt om man gjort nåt knas. Hård i bedömningarna och lite rå jargong möjligtvis men det var inget som störde, bara bra att han förväntade sig att man körde riktigt bra så man hade marginal på uppkörningen och kände att det inte var något problem med något moment.

Jag kan rekommendera dem, det enda jag kanske skulle anmärka lite på är väl att det blev en del hojbyten vilket kanske inte var idealiskt, det hade varit bättre att få ha samma hoj att köra på hela tiden. Men det ordnade sig ändå, jag fick den hoj jag trivdes bäst med till uppkörningen och det gick finemang.

En kompis som körde intensivkursen hos dem för flera år sedan hade samma erfarenhet av dem som jag hade nu, att de är hårda och ärliga. Han hade iofs fått lite skäll av Roberto när han klotat på bana, jag gjorde detsamma men det var det bara ett skratt och höra efter att det gått bra med mig, hojens repor var det inget gnäll om.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back