Värt att besöka British Superbike-race?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tjena!
Det verkar bli en semester till England i juli, och jag råkade se att det går ett British Superbike-race inte sådär jättelångt från London den 17 juli. Hur sevärt är ett sådant arrangemang?

Om publik och stämning runt banan är i klass med RR-SM här hemma är det kanske inte riktigt värt besväret, men jag har fått för mig att BSB är hyfsat populärt därborta. Nån som vet eller tror nåt?

Det är Mondello Park som är aktuellt.

Last edited:
Hej,

Mondello är det nog inte. Det går i Juni och ligger utanför Dublin på Irland.
Den 17 Juli är det Oulton Park :)

Och ja, BSB är hur ball som helst. Har varit o sett det tre gånger, två på Brands och en på Thruxton. Och det är betydligt mer likt VM än svensk RR ;) På Brands senast var det 50.000 besökare. Oulton brukar dra iaf 30.000. Banorna är helt galna och hela grejen mycket sevärd!!!

Tjena!
Det verkar bli en semester till England i juli, och jag råkade se att det går ett British Superbike-race inte sådär jättelångt från London den 17 juli. Hur sevärt är ett sådant arrangemang?

Om publik och stämning runt banan är i klass med RR-SM här hemma är det kanske inte riktigt värt besväret, men jag har fått för mig att BSB är hyfsat populärt därborta. Nån som vet eller tror nåt?

Det är Mondello Park som är aktuellt.

Det är inte vm, men ungefär 500 ggr mer välarrangerat och seriösare än sm.

Supportklasser från de bästa i klubbracing till gamla avdankade vmförare.

Klubbrace är väl mest jämförbart med sm, och det kan vara hårt det också.

Kan du välja tillexempel Oulton Park eller Cadwell Park så är det mycket uppseendeväckande banor med små flygturer inlagda på banvarvet :yoparty

Hej,

Mondello är det nog inte. Det går i Juni och ligger utanför Dublin på Irland.
Den 17 Juli är det Oulton Park :)

Och ja, BSB är hur ball som helst. Har varit o sett det tre gånger, två på Brands och en på Thruxton. Och det är betydligt mer likt VM än svensk RR ;) På Brands senast var det 50.000 besökare. Oulton brukar dra iaf 30.000. Banorna är helt galna och hela grejen mycket sevärd!!!

Aha, fel av mig. Mallory Park menade jag, och den 17:e var visst också fel. :)

Tack ska ni ha för svaren. :tummenupp Det låter ju som det är ungefär som jag tror, och det vore riktigt kul att se. Ska kolla om det kan vara möjligt.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP