Värmetålig sprayfärg ? vart .. vilken är bäst ?

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
2010 Ducati SF
Hej !

Vill få tag på sprayfärg, svart. För att lacka dels en bit utav avgassystemet samt slutbrickorna på mina gamla Supertrapp dämpare som blivit fula. Vart köper man denna färg ? vad kostar den och vilken är bäst ? Hur många lager måste man lacka.

Mvh D Monster 900

Jag köpte en spray på Bauhaus som hette nått i stil med BBQ. Det var iav nån spray man skulle ha till klotgrillar m,m. Den var värmetålig och höll skit bra på min gixxer.

Slipade ner grenrör och sånt så det blev plåtrent. Sedan sprayade jag i två, tre lager och det höll bra. Satt kvar fint även efter ett par månader... sen sålde jag den så nu vet jag inte riktigt.

Hur som haver kostade en burk ca: 80 kr. Helst skall man spraya ett lager och montera och köra så färgen härdar. Sedan skall man dra ett lager till.

Mekonomen har värmebeständig sprayfärg för avgassystem o dyl. 119:- /burken, fixar 650 grader/C

biltema har värmetålig sprayfärg som klarar 600 grader/C för 45 kr men vet inte om man kan lita på feltema....

biltema har värmetålig sprayfärg som klarar 600 grader/C för 45 kr men vet inte om man kan lita på feltema....

Använder den på mina RD dämpare funkar hur bra som helst- bara man gör rätt underarbete först:tummenupp

Har oxå använt biltemas värmefärg med utmärkt resultat, kan dock inte hitta den varesig på nätet eller i katalogen så fan vet om de har färgen kvar i sortimentet.

Tack för alla tips !

Det här med underarbete, vad ska man göra slipa, sedan tvätta med sprit aceton ?

Mvh D Monster 900

Jag har 4 burkar Carlofon (skitbra, skitdyr) som du kan få köpa billigt. Ha zinkspray på under, det håller rosten borta.

Har råkat på två bra.
BMW original bättringsfärg till ljuddämpare.
Eastwood stainless steel enamel.
Som nämnts tidigare: Rost bort, sedan zinkspray.
Härda gärna slutfärgen med varmluftspistol eller liknande mellan lagren.

Tack för alla tips !

Det här med underarbete, vad ska man göra slipa, sedan tvätta med sprit aceton ?

Mvh D Monster 900

Jag använde mig av en borrmaskin med sån där stål borste... vet inte riktigt va det heter. Sedan använde jag smärjelduk imellan grenrörena där jag inte kom åt med maskin.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!