Värmeproblem med min Suzuki GSX-R 600 2001

Chimppen

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Hoj
Suzuki GSX-R 2001
Hej. Som rubriken lyder har jag lite värmeproblem med min suzuki. När jag kör blir den inte varmare än 65-70 grader så jag tänkte att kanske termostaten har kärvat och lämnat öppen så jag bytte den. Men det är fortfarande likadant fastän jag har ny termostat och värmevärdet på termostaten är 82 grader. Men när jag stannar i någon korsning och vänta så vandrar den snabbt upp några grader och om jag låter den stå på tomgång blir den lätt 90 grader. Så nu undrar jag om det helt enkelt är så att den kyler otroligt bra när det ännu är så pass kallt i luften, det har varit ca 10-12 grader när jag varit ut och kört. Köpte hojen för 3 veckor sedan så har inte hunnit testa den i varmt sommarväder ännu :D

Tacksam för svar.

Tycker det verkar normalt.. min GSXR 1000 k6 brukar ligga på ungefär 75~ när det var 20 graders förra veckan när man kör på landsvägar osv, istan går den lätt upp i 95-103 efter en liten stund.

Ja det är likadant på min, runt 80 grader, vänta och se när det är 20-25 grader ute så skall du se att den blir varm.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti