Värderingshjälp R6-05

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det någon som har en tanke om vad en sådan kan tänkas vara värd?

Är en Rossi-ed. med termignioni kolfiberburk på annars original,2500mil och y-centerservad sen ny så ett års motor och elektronikgaranti kvar.

Henrik

Ska jag vara ärlig så upplever jag den billigare än de vanligare färgerna. Hade en kompissom sålde sin för 65 000 för 2 år sen, då hade den gått 70 mil. Han hade svårt att bli av med den.

Personligen gillar jag inte färgsättningen och tror många inte heller gör det och därav låga priser.

Ok,vad kan en vanlig vara värd då så kan jag räkna nedåt därifrån.

Henrik

45 K så är det ett riktigt bra pris. Sålde min gamla R6 -03 med 1400 mil på för två år sedan för 53K och killen som köpte hojen sålde den vidare förra året för 50K har jag för mig. Tyvärr så spelar det mindre roll att din är -05 då det är samma hoj som -03 . Alltid sämst affär att sälja sista årsmodell av en modell. Mest förlust!
Men 45 k är helrätt att utgå ifrån men jag skulle inte pruta många spänn på det.
Lycka till!

Blir troligtsvis inbyte men får inte besked förrän nästa måndag vad dom värderar den i och det är ju bra att ha något att räkna på redan nu,hinner inte få ner den innan dess.

Och,för vetskap,det är Mycket som är uppdaterat på -05an mot de tidigare,ungefär samma skillnad som mellan -06/07 och -08a.
Läste något test som sa att det var nästan fel att säga att det var en uppdaterad verision då det nästan var en ny hoj.

Hjälper ju inte mig då när nästan alla tror att det är samma ändå.

Henrik

Så,fick in den idag,inbytt för 45.

Vart lite skrapsår på ena sidan efter en liten krasch vilket drog ner priset men är nöjd med det,ska ner på måndag och skriva och ny kommer inom 2 veckor. :)

Henrik

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back