Värde på hoj

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Tjena grabbar tänkte höra vad värdet på en cbr600rr 2003, 2ägar få mil och svensksåld är ?hojen är helt original och är i väldigt fint skick. 45.000,40.000,35.000.

Mvh
D.E

max 30 000 kr.

Det är en gammal sporthoj som saknar flera viktiga grejer i supersportklassen t.ex up-side down gaffel radialmonterade bromsar m.m. Detta kom på modell 05. Det är först 07 som är up to date idag.

Men som mc är den kanon. Skulle gissa någstans kring 35 000 kronor eftersom skicket är bra. Priset styrs hur bra däcken är. Ett paket däck är en utgift på 3000 kr.

Sätter du ut den för 35 börjar nog folk ringa, du ser ju de andra som ligger på 35-40 som inte blir sålda.
Din har gått mindre och blir intressantast direkt.

R6 03 finns för 32
R6 04 finns för 37

R6 är de som värderas högst eftersom alla ska ha ARRR SEKS ellår ARR ITT,
så den lär nog inte gå för mer än de gör.

Last edited:
Mer än 35 tror jag är svårt att få. Köpte själv en R6 -05 i fint skick för 37 tidigare i våras.

Sätter du ut den för 35 börjar nog folk ringa, du ser ju de andra som ligger på 35-40 som inte blir sålda.
Din har gått mindre och blir intressantast direkt.

R6 03 finns för 32
R6 04 finns för 37

R6 är de som värderas högst eftersom alla ska ha ARRR SEKS ellår ARR ITT,
så den lär nog inte gå för mer än de gör.

Vadå ???? RRRRRRR seX och RRRRRRRRRR eTToR är ju bäst juh !!!! inte konstigt att man får betala då !!

Last edited:
Sjukt vilka priser folk begär för sina hojjar. Köpte själv min daytona -08 1500 mil för 42k
Här i vintras.. skulle inte ge mer än 30 för den där...

Last edited:
Tack för alla snabba svar som vanligt här på sporthoj :yoparty Det är jag som ska köpa hoj. Fick ner den till 40.000, hojen är i nyskick, men kändes ändå inte rätt med priset. 37-38 i och med skicket, men vet i fan 2003 är gammalt. Har själv en cbr1000rr och är nöjd.

Men tanken med en ny hoj är som en present till brosan. Om han inte gillar att köra hoj, så var tanken att använda den som banhoj.Vill max ge 40 -43 och helst under 2000 mil.

Last edited:
Den är ju över 10 år gammal... Kolla bikes begtest. Dom listar den runt 29k om jag inte minns fel. Lågmilad eller ej... Jag hade inte gett mer än 30. Fanns en motsvarande på blocket som började på 45... När den var sänkt till 30 försvann den från blocket.

Ja håller med, jag kan tänka mig 35 men 40 är för saftigt kan ju fan nästa köpa en 1000rr 04 för 40-45. Nej får spana mer på blocket och se om något intressant dyker upp. Torrt som fan i Skåne trakten nu.

Lånar tråden lite..
Trodde jag hade koll på sporthojpriser.. fast de flesta jag köpt/sålt är iofs racehojar.

Men efter att ha haft min Triumph 675 -06 på blocket att tag nu, börjar jag tvivla.

Guldfärgad, i kanonskick, 1 brukare före mig & 3300mil med full servicebok & nyservad för 40mil sedan.
Då sattes det även på nya däck fram & bak... Inte en repa på hela hojen.
Helt original förutom LED-blinkers & Trajjasadel.

Trodde jag kunde gå ut med 50 som bytespris eller kanske få runt 45.000:- cash.
Men har knappt fått ens de vanliga skambuds-mailen.

675:an är åt helvete för sportig för mig, jag kan bara inte köra normalt med den. Därför SKALL den säljas eller bytas mot nakenhoj..

Så vad säger SH-Juryn.. Vad är ett vettigt pris:confused:
Kollar jag de som ligger på blocket... verkar jag ligga skapligt rätt, men är ju... kvar på blocket osålda

Lånar tråden lite..
Trodde jag hade koll på sporthojpriser.. fast de flesta jag köpt/sålt är iofs racehojar.

Men efter att ha haft min Triumph 675 -06 på blocket att tag nu, börjar jag tvivla.

Guldfärgad, i kanonskick, 1 brukare före mig & 3300mil med full servicebok & nyservad för 40mil sedan.

675:an är åt helvete för sportig för mig, jag kan bara inte köra normalt med den. Därför SKALL den säljas eller bytas mot nakenhoj..

Kollar jag de som ligger på blocket... verkar jag ligga skapligt rätt, men är ju... kvar på blocket osålda

Priset tycker jag är ok....

Jag funderade på att byta bort min SD mot en 675a då jag saknar sporthoj... Men det sura är ju försäkringen. Mer än dubbelt upp mot min SD då är jag 30+ och bor i mellanstor stad. Jag betalar runt 4k/år helförsäkrat

Triumphförsäkring var billigast, men dom har 25k i självrisk på stöld, brand och vagnskada... Känns som att försäkringspremierna dödar andrahandsmarknaden för sporthojar. Det vettigaste alternativet är att köra nakenhoj. Det segmentet har vuxit sig starkast under de senaste 5-6 åren enl mig.

Visst verkar det segt som sirap på begagnatmarknaden. Jag har ute min, 20.000.- under nypris, då har den gått en säsong, 250 mil.

Last edited:
He, tyckte väl det var nog så mycket:) uppdaterat och rättar. Ska vara 22.000.- egentligen.

Lånar tråden lite..

Jag köpte en gul daytona -06 för 1.5 år sedan typ. Den hade gått 4000 mil och hade varit på backen vilket gett den lite skrapmärken. Dock med slipon och diverse annat godis på. 30000 har jag för mig att jag gav för den...

Priset tycker jag är ok....

Jag funderade på att byta bort min SD mot en 675a då jag saknar sporthoj... Men det sura är ju försäkringen. Mer än dubbelt upp mot min SD då är jag 30+ och bor i mellanstor stad. Jag betalar runt 4k/år helförsäkrat

Triumphförsäkring var billigast, men dom har 25k i självrisk på stöld, brand och vagnskada... Känns som att försäkringspremierna dödar andrahandsmarknaden för sporthojar. Det vettigaste alternativet är att köra nakenhoj. Det segmentet har vuxit sig starkast under de senaste 5-6 åren enl mig.

Jag har Länsförsäkringar 40+ villa och hel/hel.. 5800:-/ året, med 3000:- i självrisk.
Betalar lite mer sommarmånaderna ,600:- än vinter.
Tycker det är ett ok pris... Jämfört med zx10:an jag en stund hade förra året :gråta 3000:-/månad:huvet

Kolla vad du får betala XRB322
Intressant att se skillnaden, om inte annat :7peta

Jag köpte en gul daytona -06 för 1.5 år sedan typ. Den hade gått 4000 mil och hade varit på backen vilket gett den lite skrapmärken. Dock med slipon och diverse annat godis på. 30000 har jag för mig att jag gav för den...

Klockren banhoj för det priset... Men det måste ha varit ett KANONPRIS redan då?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing