Värde på Goldwing 75:a

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Har en kollega som har ett par mc att sälja och som nu undrar över värdet. Det jag vet om hojen i fråga är följande

Honda goldwing 1975.
Mil omkring 2900.
Just nu i delar men komplett och inga kända fel. Skicket skulle nog kunna beskrivas som ganska fint

Den väger väl mer än 70 kg?:)
så ca 2000:-SPÄNN

Bifogat

• Bojring.PNG
    Bojring.PNG
    77.4 KB · Visningar: 344
I delar, i lådor: Inte mycket.

Ihopkruvad, fungerande, uppputsad och fin, en vacker vårdag: En hel del för rätt köpare.

Detta är inget vidare forum för att få seriösa svar om Guldvingar, vilket du snart kommer att märka.

Med rätt hjul(eker) och original sadel, avgas rätt lack så är väl priset 35-50k
I lådor 10-15k

Är det en sådan här?

1975.JPG

Jag är lite sugen på att bygga en café racer och man kan säkert göra nå häftigt av en sån. :)

Lägg ut högen på tradera/blocket/e-bay och se vilka bud det är som trillar in? En hög med delar är dock inte mycket värda om det inte är fråga om riktiga rariteter med högt samlarvärde.

Köpte en 77 i höstas, pynta 13 för den.
3570 mil på mätarn.

Får man med vinflaskorna från senaste Frankrikeresan samt "Bred last-skylten" man kan ju pynta en del :hihi

Tänkte slänga ut min Volvo 945 på blocket, en -95a 24000mil, ej i delar utan skiten rullar :) Prisidé?

Nu är ni hårda i tonen, pojkar... :) En gammel-vinge från 75 är ju rätt så snygg.
Ingen sporthoj, nej. Och inte lätt och smidig. Men klassiska linjer och lite av en ikon och urmoder till vad som skulle komma att bli senare års överlastade vingar. Skulle också kunna tänka mig en sådan i Café Style. Såg en svart "café-vinge" på Blocket för ett par år sedan. Fräck!!

Tänkte slänga ut min Volvo 945 på blocket, en -95a 24000mil, ej i delar utan skiten rullar :) Prisidé?

Möjligen hjälper det att det är en kombi.
Men 900 serien är nästan osäljbar, tyvärr.
Jag har försökt hjälpa till att sälja två stycken för några år sedan.
En fyrdörrars GL som gått under 5000mil, mestadels stått i garage, inklusive vinterdäck, besiktigad och klar fick vi 4500 spänn för.
Den andra 965 på 15000mil skrotades till slut.

Men hittar du rätt köpare, så!
Jag skulle sätta ut den för 15 000.

Nu är ni hårda i tonen, pojkar... :) En gammel-vinge från 75 är ju rätt så snygg.
Ingen sporthoj, nej. Och inte lätt och smidig. Men klassiska linjer och lite av en ikon och urmoder till vad som skulle komma att bli senare års överlastade vingar. Skulle också kunna tänka mig en sådan i Café Style. Såg en svart "café-vinge" på Blocket för ett par år sedan. Fräck!!

Mja, inte idag kanske, men när den kom så...

Gungvildarna var avsedda att vara sporthojjar när de kom.
Det gick sådär.
Det roliga är att BMW tyckte att boxertwinnen var för omodern och lade massor av pengar på en arvtagare.
En boxerfyra.
Plötsligt kom goldwing och gjorde anspråk på hela konceptet.
BMW utvecklade K-motorn istället.
Tycker jag var lite synd.

Gungvildarna var avsedda att vara sporthojjar när de kom.

Wikipedia säger
"Although the GL1000 was listed as a touring motorcycle, it was sold without fairings."
"In 1978 many changes were introduced, including changes to the faux tank shape, instruments on the top of the faux tank, seat, camshafts, carburetors, exhaust system, Comstar wheels, and removal of the kickstart."

En Guldwinge med kick hade ju varit lite coolt.

Intrycket jag fick var att GL1000 och GL1100 modellerna så var det de klassiska stuket, förutom "Interstate" och "Aspencade" versionerna av 1100.
GL1200 så var de hyfsat lika dagens Goldwing, förutom lite mindre motor och mer gammalmodiga.

Så GL1000 och GL1100 är inte lika mycket lok om man inte väljer extra allt versionerna.

De gjorde tydligen en 'standard' Goldwing senare som kallades Valkyrie.
Bronco Bob take it away
http://www.youtube.com/watch?v=4iEgj5By51A

Lanserades faktiskt som "sporthoj" en gång i tiden

En Guldwinge med kick hade ju varit lite coolt.
Kicken har aldrig varit permanent mont på Wingen.
Den förvarades i dummytanken, bensintanken finns under dynan.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!