Värde på Agusta F4?

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Jag har en F4 312R som jag har lite funderingar på att sälja:

http://imageshack.us/photo/my-images/855/dsc07501u.jpg/

Ca 600 mil har den gått och den är i mycket fint skick med i stort sett nya däck. Hämtad av mig själv i Tyskland förr året och med 2 äldre ägare där. All dokumentation finns givetvis och jag har även sparat mailen från säljaren.

Kan man tänka sig ett utgångspris på strax under 100K?

Om du vill så kan du byta rakt av mot min TL1000R -99, inget tjaffs och inget strul med kontanter. :D

Men annars så verkar det ungefär vara vad folk vill ha för sina F4 från 05-07, men sen om någon är villig att betala...

Om du vill så kan du byta rakt av mot min TL1000R -99, inget tjaffs och inget strul med kontanter. :D

Men annars så verkar det ungefär vara vad folk vill ha för sina F4 från 05-07, men sen om någon är villig att betala...

Kan absolut tänka mig att ta ett inbyte på en billigare hoj så jag hoppas väl på att det ska underlätta ngt..

Dessutom verkar det ju vara ganska ovanligt med 312´or på Blocket, jag har nog aldrig sett någon innan.

Nja, vill nog ha någon krona emellan på din hoj :tummenupp

Kan absolut tänka mig att ta ett inbyte på en billigare hoj så jag hoppas väl på att det ska underlätta ngt..

Dessutom verkar det ju vara ganska ovanligt med 312´or på Blocket, jag har nog aldrig sett någon innan.

Nja, vill nog ha någon krona emellan på din hoj :tummenupp

Nja, mellanskillnaden går inte riktigt in i min budget. :)

Priserna på F4 känns oerhört svårsatta. Ser man på Europa så säljs dom sällan under 90' ens i Italien, om det inte är något konstigt med dom. Men jag tror dom är lite FÖR ovanliga i Sverige för att det ska finnas en riktig marknad.

Det är ju en balansgång där. MV Agusta tillverkade inte mer än 6000 ex. om året inkl. både F4 och Brutale (alla specialmodeller inräknade) bara för att få en marknad med bra andrahandsvärde och kanske t.o.m. få en värdeökning på lång sikt. Men gör man FÖR få hojar så slår det ju åt andra hållet, då vet inte den stora massan vad det är och så får man stå där med sin ovanliga osäljbara hoj. Tillgång och efterfrågan, som i allt annat.

Men jag hade satt en prislapp på 100'. Om det är någon som vill ha en 312R så får han köpa din eller importera själv med allt vad det innebär, sen hade jag väntat..

Edit: du har inget RG3 som du vill sälja separat?

Priserna på F4 känns oerhört svårsatta. Ser man på Europa så säljs dom sällan under 90' ens i Italien, om det inte är något konstigt med dom. Men jag tror dom är lite FÖR ovanliga i Sverige för att det ska finnas en riktig marknad.

Det är ju en balansgång där. MV Agusta tillverkade inte mer än 6000 ex. om året inkl. både F4 och Brutale (alla specialmodeller inräknade) bara för att få en marknad med bra andrahandsvärde och kanske t.o.m. få en värdeökning på lång sikt. Men gör man FÖR få hojar så slår det ju åt andra hållet, då vet inte den stora massan vad det är och så får man stå där med sin ovanliga osäljbara hoj. Tillgång och efterfrågan, som i allt annat.

Men jag hade satt en prislapp på 100'. Om det är någon som vill ha en 312R så får han köpa din eller importera själv med allt vad det innebär, sen hade jag väntat..

Edit: du har inget RG3 som du vill sälja separat?

Du har nog rätt där!

Tyvärr har jag inget RG3..

Jäkligt fina hojar. Har faktiskt funderat flera gånger. Dom har ju dessutom 3cylindriga.:yoparty

Hälsade på Agosino i deras monter på förra årets mässa. (stort)

Kollat lite på försäkringar och på en F4 kan det nog avskräcka en del intressenter.

Last edited:
Min nuvarande honda 929 00:a kostar lika mycket att försäkra som min förra f4 1000r 07:a så dyra i försäkring är dom inte:)

Tänker du på Bilsport & MC som har specialavtalet så är dom billigaste försäkringarna där 8.888 kr/ år.

Men jag får backa lite på mitt påstående, Trygg Hansa gav mig en premie på 6200 på halvförsäkring detta år, dock avställningsbar.. fortfarande bra.. men MV Agusta lär knappast vara överrepresenterade i skadestatistiken.. I de flesta fall ansvarsfulla ägare som kanske dessutom har fått barn att tänka på, inga wheeliekungar (ich denke).. Synd att man ska få betala för andra, men den diskussionen är ju äldre än.......

Tycker att du ska sätta 115.000, så har du lite prutmån också.
Alternativt skaffar du kraschkåpor och åker lite bana så att hojen får visa vad den verkligen kan :yoparty

6600 helår helförsäkring, 30 år och medelstor stad.. hitta den sporthoj som slår det :gnissla

Det var som tusan. vilken modell och vilket bolag ?

50 år bor på en ö i Stockholms skärgård och har alla mina försäkringar i Trygg Hansa dom försökte få mig att även ha hojen hos dom och bjöd 37000 Hel-Hel.

Hade IF 9400:- Hel-Hel höll på att byta till Svedea 5400:- Hel-Hel

Har kollat lite på F4 R modeller och fått 30000-45000 Hel-Hel priser

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...