Värd att kolla på?

Tompa08

Wannabe....
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
just nu på jakt.....
Första inlägget för mig här på sporthoj.....

Är allvarligt sugen på Streetfighter men är inte så tekniskt bevandrad inom MC-världen. Hittade den här annonsen på blocket Blocket.se och nu undrar jag över vad jag ska tänka på om jag åker och kikar på den?

Hoppas på snabb hjälp. :Bugar

Lite dyr kan kanske tyckas men man får ju med ganska många nya prylar verkar det som (däck, drivpaket, osv..)
Sen ifall du får med en fungerande extra ZX-9R motor så är det väl inte helt fel. Den torde man ju kunna kränga för en 6-9000 eller något sånt.

Ja, den verkar lite dyr? Är den ombyggd till street fighter pga att han har kraschat den kan det vara på sin plats att kolla extra noga att ramen är hel och rak, typ att fram- och bakhjul går i linje med varann.

Läcker vattenpumpen? Är toppen, topplockspackningen paj? Kolla om det bubblar och har sig i expansionskärlet. 2 vanliga fel på dom där. Pruta 15-20 000.

Snackade med en som har lite fakta om bågen och den ska tydligen inte vara kraschad iaf utan han som äger den ville bara bygga om den till streetfighter så orginalkåpor finns kvar.
Motorn har strulat tidigare så topplockspackningen ska vara ny.
Den är inte besiktad ännu heller.

Så vad tycker ni att jag ska ge för bud? 30-35k?

Tompa08 skrev:
Snackade med en som har lite fakta om bågen och den ska tydligen inte vara kraschad iaf utan han som äger den ville bara bygga om den till streetfighter så orginalkåpor finns kvar.

Det är inte en rolig cykel egentligen. Köp nåt smidigare å bättre å bygg om själv tycker jag.

Tompa08 skrev:

Varför är den inte ännu besiktad ? Pga. motorbytet ?
Ifall det är pga av det så får du nog pruta rejält. Det är jobbigt att byta tillbaka till orginalmotorn vid varje besiktning.

Får du med alla orginalkåpor och extra motorn ?
Säljer du av allt det så får du loss kanske 10-15 000. Vill du inte ha med dessa prylar så är det bara pruta och låta honom behålla det du inte vill ha. = billigare båge för dig.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti