Väntat 1 månad på tid för uppkörnig!

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Fan vad less jag är nu på min jävla körskola. Nog för detta kanske inte är deras fel men i slutet av maj körde jag konbana och då sa dom att de skickat in papper till vv för att få min uppkörning. Nu 1 månad senare har jag inte fått någon tid ens!! Dom har aldrig ringt mig utan jag har fått ringa och höra hur fan det går, "det är en person sjuk på vägverket så det har blivit lite struligt" är svaret jag får. Visste kan det vara de men hur länge ska jag vänta på att få min tid?!?!
Det fina är att jag har frågat och fått höra två gånger att innan juli iaf kommer jag få köra upp. Juli är väldigt snart och som sagt jag har inte ens fått en tid. Har ringt vv för att försöka få tag på den som har hand om det hela och höra hur det går men de är helt omöjligt..

Det som jag även bygger min ilska mot körskolan på är att jag har fått farit och tanka körskolans jävla mc under min körning för det är slut i soppa, detta har hänt två gånger. Ena gången börja hojen hukra sig på e4an, fanns ingen tanka mätare på den. Har även fått åka till handlare för att där vänta 10 minuter för min lärare skulle köpa handskar till skolan, vänta på mc lärare för han skulle snacka skit med dom som skulle köra upp samt fara och hämta ett jävla tankkort. Ska jag betala för sån skit på mina körningar?! Snacka om att jag är less nu! Vill bara inte ta diskussion för hårt med körskolan eftersom jag inte är klar och är rädd för att de blir "dålig" stämmning och ännu värre dom fixar en kuggning eller nått åt mig på uppkörningen. Man vet ju aldrig.

Ringde STR idag iaf och prata med dom, de bad mig återkomma imorgon för att prata med en person som var ledig för dagen. Så ska ringa dit imorgon. Ångrar så djupt att jag inte pendlat 10mil till min hemort för att där köra med samma skola som jag tog bilkortet. Har pratat med dem och de var inga problem vi fortsätter ifrån den "punkt" jag är på förtillfället på min nuvarande skola. Problemet var att han hade fullt till mitten av juni. Har en kompis hemma som började där för 1 månad sedan och fick sin uppkörning och kortet för en vecka sedan. Här står jag med 2,5 månad, varav hittills 1 månads väntan på uppkörningstid!!!

Jaja, fick skriva av mig lite och väntar nu på era åsikter. Har valt att inte skriva körskolans namn förrän dom fått en chans att gottgöra det hela. Är så förbannad när jag skriver så jag glömt smileys men här kommer dom :mad: :huvet :fatta! :4skrika :finger

Boka uppkörningen själv?

Tråkigt när det strular, hoppas det löser sig.
Verkar som körskolan bara vill suga ur pengar :(

låter jävligt pissigt, tråkigt att höra.
Min körskola gjorde som så att de förbokade tider hos vv som man bara kunde hoppa på när läraren tyckte det var dags (dock minst 2v innan p.g.a. av pappersarbete etc hos vv).

Du måste också kunna ställa krav på din körskola så att du får ut precis det du vill och känner att du behöver öva på. Jag lovar säger du inte ifrån om fler lektioner och deras sätt att behandla dig (köpa handskar etc) så kan du ju räkna med att det kommer att hända fler gånger dessvärre.
Bara gå till dem och säg precis det du skrivit här.

Lycka till och hoppas du har kortet snart

Tråkigt när det är så, själv tog man kortet på 2v. Och hade räknat med 1-2månader.
Men det e ju faktiskt du som är kund. STÄLL KRAV!
Eller byt till en vettigare skola.

Lycka till me kortet..

Jag fick åka med skolan o besiktiga deras hojar som råkat få körförbud ;)
Fick den lektionen plus en landsväg i bonus!

Bara att sticka dit och boka tiden själv. Gjorde jag innan körskolan visste om det. Sen vara det bara att säga "Nu har jag bokat tid då och då, så nu vill jag boka upp mina sista lektioner" (om du nu har paket lr ngt!

Sen är det bara att tuta och köra =)

Lycka till !!!

AndersJohansson skrev:
2268309 Boka uppkörningen själv?

Tråkigt när det strular, hoppas det löser sig.
Verkar som körskolan bara vill suga ur pengar :(

Jo men nackdelen är att jag inte har någon hoj att köra upp på. Frågade om jag fick ta skolans med den hade ju dom för lektioner hela dagarna. Har kunnat ta 4 privatist tider för det har funnit plats på alla men..

Vad tycker ni jag ska göra? Försöka få skolan att dra av ett antal lektioner för all skit jag fått varit på? Det är iaf vad jag ska kräva men saken är ju den att jag VILL KÖRA UPP!! Jag vill ha mitt jävla kort innan sommaren är slut!! Så om dom kan fixa en tid åt mig i år så är jag nöjd. Ahhh! :huvet :tungan

Som flera redan sagt, tråkigt att höra vad som hänt dig.
Tycker det låter som om att din körlärare inte har brytt sig om
att boka tid åt dig eller att de på vv helt glömt bort sina arbetsuppgifter.
Ring och prata med din körlärare och säg som det är, du trodde att han/hon skulle boka din uppkörning för över en månad sedan, vad har hänt?
Med tanke på att du är kunden och det är dina pengar det handlar om
så tycker jag att du ska stå på dig och inte vara rädd för att konfrontera
din körlärare.

Gällande att man får vänta på körläraren under lektionstid så har även jag varit med om samma sak. Min körlärare skulle tanka men det gick så snabbt så jag brydde mig inte om det. Däremot fick jag följa med honom när han skulle hämta den nya 125an som han skulle ha till mc-skolan. Tog kanske 15 minuter, men då erbjöd han mig en lite längre lektion som kompensation.
Även detta borde du ta upp med din körlärare om han inte kompenserar dig för tid som han tar upp till annat. Köpa handskar borde han ju kunna göra när han inte har någon körelev inbokad tycker man.
Som sagt, det är dina pengar det handlar om så prata med honom och säg hur du känner det.

Lycka till!!

dsundelin skrev:
2268296 Fan vad less jag är nu på min jävla körskola. Nog för detta kanske inte är deras fel men i slutet av maj körde jag konbana och då sa dom att de skickat in papper till vv för att få min uppkörning. Nu 1 månad senare har jag inte fått någon tid ens!! Dom har aldrig ringt mig utan jag har fått ringa och höra hur fan det går, "det är en person sjuk på vägverket så det har blivit lite struligt" är svaret jag får. Visste kan det vara de men hur länge ska jag vänta på att få min tid?!?!
Det fina är att jag har frågat och fått höra två gånger att innan juli iaf kommer jag få köra upp. Juli är väldigt snart och som sagt jag har inte ens fått en tid. Har ringt vv för att försöka få tag på den som har hand om det hela och höra hur det går men de är helt omöjligt..

Det som jag även bygger min ilska mot körskolan på är att jag har fått farit och tanka körskolans jävla mc under min körning för det är slut i soppa, detta har hänt två gånger. Ena gången börja hojen hukra sig på e4an, fanns ingen tanka mätare på den. Har även fått åka till handlare för att där vänta 10 minuter för min lärare skulle köpa handskar till skolan, vänta på mc lärare för han skulle snacka skit med dom som skulle köra upp samt fara och hämta ett jävla tankkort. Ska jag betala för sån skit på mina körningar?! Snacka om att jag är less nu! Vill bara inte ta diskussion för hårt med körskolan eftersom jag inte är klar och är rädd för att de blir "dålig" stämmning och ännu värre dom fixar en kuggning eller nått åt mig på uppkörningen. Man vet ju aldrig.

Ringde STR idag iaf och prata med dom, de bad mig återkomma imorgon för att prata med en person som var ledig för dagen. Så ska ringa dit imorgon. Ångrar så djupt att jag inte pendlat 10mil till min hemort för att där köra med samma skola som jag tog bilkortet. Har pratat med dem och de var inga problem vi fortsätter ifrån den "punkt" jag är på förtillfället på min nuvarande skola. Problemet var att han hade fullt till mitten av juni. Har en kompis hemma som började där för 1 månad sedan och fick sin uppkörning och kortet för en vecka sedan. Här står jag med 2,5 månad, varav hittills 1 månads väntan på uppkörningstid!!!

Jaja, fick skriva av mig lite och väntar nu på era åsikter. Har valt att inte skriva körskolans namn förrän dom fått en chans att gottgöra det hela. Är så förbannad när jag skriver så jag glömt smileys men här kommer dom :mad: :huvet :fatta! :4skrika :finger

helvete vad du skriver.. men ring vv själv o boka tid det gjoirde ja o ja ringde varje dag o fick uppkörning en vecka senare GOOD luck o skriv inte ihjäl dig :4skrika :4skrika

dsundelin skrev:
2268364
Vad tycker ni jag ska göra? Försöka få skolan att dra av ett antal lektioner för all skit jag fått varit på? Det är iaf vad jag ska kräva men saken är ju den att jag VILL KÖRA UPP!! Jag vill ha mitt jävla kort innan sommaren är slut!! Så om dom kan fixa en tid åt mig i år så är jag nöjd. Ahhh! :huvet :tungan

Dra av ett antal lektioner????
Låter lite väl mkt i mina öron men å andra sidan vet ju inte jag hur ofta/länge du fått vänta. Däremot kan det väl låta rimligt att du får en lektion gratis eller att du får köra 30 min längre eller liknande.

dsundelin skrev:
2268364 Jo men nackdelen är att jag inte har någon hoj att köra upp på. Frågade om jag fick ta skolans med den hade ju dom för lektioner hela dagarna. Har kunnat ta 4 privatist tider för det har funnit plats på alla men..

Om du kan få tid som privatist kan du få som körskola elev också, körskolan är kass, be dom fixa uppkörning snabbt annars är det du som byter körskolan och ser till att folk får reda på vilka penga ut sugare dom är.

Och det där att dom skulle fixa en kuggning är inget dom kan fixa och inget dom skulle vilja heller då det sänker statistiken.

R1_killen skrev:
2268412 helvete vad du skriver.. men ring vv själv o boka tid det gjoirde ja o ja ringde varje dag o fick uppkörning en vecka senare GOOD luck o skriv inte ihjäl dig :4skrika :4skrika

Ja du vet när fingrarna börja dansa på tangentbordet är det svårt att stanna dem. :tungan
Som jag skrev i förra inlägget så om jag bokar som privatist, vilken cykeln ska jag köra på? Min 21 växlade mountainbike eller? Jag får inte köra upp på min zx6r eftersom det måste vara minst 750kubik. Så det går inte att boka själv! Tyvärr!

Tack för de tips ni andra gett. Ska höra vad STR tycker och säger imorgon. Bara jag får min uppkörning snarast så är jag nöjd! Är ju måttligt kul att se hojen och de nyinköpta kläderna varje dag utan att röra. Se men inte röra! :ajjabajja :tungan

stackare! jag började köra för en vecka sen, då sa han att jag lika gärna kunde bika uppkörning direkt. å sen fick ja en tid den 7 aug!!! fatta snabbt.

dsundelin skrev:
2268453 Ja du vet när fingrarna börja dansa på tangentbordet är det svårt att stanna dem. :tungan
Som jag skrev i förra inlägget så om jag bokar som privatist, vilken cykeln ska jag köra på? Min 21 växlade mountainbike eller? Jag får inte köra upp på min zx6r eftersom det måste vara minst 750kubik. Så det går inte att boka själv! Tyvärr!

Får väl körskolan fixa, dom ska ju kunna fixa fram en uppkörningstid, vad annars betalar du för?
Stå på dig! Dom får ta tag i det här och det NU!

Japp nu är jag på den punkt jag absolut inte ville hamna på. Körde en konbane lektion idag och ville fan veta min uppkörningstid nu som jag väntat på i över 1 månad. Ja du fick 16 AUGUSTI!!! NI har för fan lovat mig innan juli och jag åker bort 16juli för att vara utomlands i 3 månader. Förbannat vad less jag är på allt jävla skit med den här körskolan. Trafikskolechefen var iaf schysst och ringde uppkörningsgubben för att se om jag inte kunde hoppa in nu på fredag för då var den sista uppkörningen innan semestern. Men de var ju såklart att den jäveln inte ville att jag också skulle köra upp. Jaha, då blir till att vänta till augusti då, vem kunde tro de när jag var klar med teorin innan säsongen och körde bland de första lektionerna. Har ringt som en tok till vägverket å allt för att försöka fixa själv men de var ju lönlöst. Fanns en tid i gävle i juli men dit är det 40 mil. Och sen när jag kommer dit så vad ska jag köra upp på? Bygga mig en mc på 750 kubik..? Nä fy fan!! Augusti då är det inte mkt säsong kvar här uppe. :huvet :fatta! :mad: :machinegu skit körskola!

dsundelin skrev:
2281285 Japp nu är jag på den punkt jag absolut inte ville hamna på. Körde en konbane lektion idag och ville fan veta min uppkörningstid nu som jag väntat på i över 1 månad. Ja du fick 16 AUGUSTI!!! NI har för fan lovat mig innan juli och jag åker bort 16juli för att vara utomlands i 3 månader. Förbannat vad less jag är på allt jävla skit med den här körskolan. Trafikskolechefen var iaf schysst och ringde uppkörningsgubben för att se om jag inte kunde hoppa in nu på fredag för då var den sista uppkörningen innan semestern. Men de var ju såklart att den jäveln inte ville att jag också skulle köra upp. Jaha, då blir till att vänta till augusti då, vem kunde tro de när jag var klar med teorin innan säsongen och körde bland de första lektionerna. Har ringt som en tok till vägverket å allt för att försöka fixa själv men de var ju lönlöst. Fanns en tid i gävle i juli men dit är det 40 mil. Och sen när jag kommer dit så vad ska jag köra upp på? Bygga mig en mc på 750 kubik..? Nä fy fan!! Augusti då är det inte mkt säsong kvar här uppe. :huvet :fatta! :mad: :machinegu skit körskola!

Fattar inte riktigt, ringer ni bara 1 gång och frågar snällt när de kan boka in er? Kuggade i torsdags, ringde 45gånger på fredag och vips så hade jag en tid igår och fixade det. Ring körskolan och be de ringa den eleven som har bokat in en leksion, han kommer vara förstående och säga att det bra att de bokar om leksionen. Vipps så fixar ni det! :banana

Örnie skrev:
2281563 Fattar inte riktigt, ringer ni bara 1 gång och frågar snällt när de kan boka in er? Kuggade i torsdags, ringde 45gånger på fredag och vips så hade jag en tid igår och fixade det. Ring körskolan och be de ringa den eleven som har bokat in en leksion, han kommer vara förstående och säga att det bra att de bokar om leksionen. Vipps så fixar ni det! :banana

Nu fattar jag inte?! :va
Vilken ska boka om lektionen? Eleven? Någon annan alltså som fått uppkörning då tänkte du? Men varför skulle någon vilja vänta 1 månad extra för att köra upp?! Kan ju inte finnas en människa som vill de!

-Hej det är körskolan! Kan vi låta en annan elev ta din uppkörningstid? Du får köra upp i augusti istället för i början juli det är väl ok?
- Aldrig i helvete! (rimligt svar på den frågan)

dsundelin skrev:
2281814 Nu fattar jag inte?! :va
Vilken ska boka om lektionen? Eleven? Någon annan alltså som fått uppkörning då tänkte du? Men varför skulle någon vilja vänta 1 månad extra för att köra upp?! Kan ju inte finnas en människa som vill de!

-Hej det är körskolan! Kan vi låta en annan elev ta din uppkörningstid? Du får köra upp i augusti istället för i början juli det är väl ok?

hej dsundelin,
jag har haft samma problem som du, (var en av dom första att köra lektioner)
låg på som fan för att få körkortet fort, fick säga åt dom att jag skulle skriva teron, fick tid, skrev teorin, sen skulle han fixa tid åt mig, tog säkert 3 veckor innan jag fick svar,,, tid (16 augusti),
i helvete heller tänkte jag och ringde vv, bokade en tid 5 juli i vindeln.. (imorgon)
sen pratade jag med körskolan och sa vad som jag hade gjort (dom tyckte det var ok, men att jag måste skaffa egen hoj).

köpte en 1000cc, men kom fram till att den är säkert rätt svår att köra upp med så jag har fått låna en gpx 750 av en kompis, (grymt snällt)
den är mycket lättkörd och jag hoppas verkligen att jag klarar det imorgon.

så mitt råd till dig är att fixa tid själv, känner du ingen som har en tung hoj?
det brukar gå att lösa på något vis.

madman6 skrev:
2281835 hej dsundelin,
jag har haft samma problem som du, (var en av dom första att köra lektioner)
låg på som fan för att få körkortet fort, fick säga åt dom att jag skulle skriva teron, fick tid, skrev teorin, sen skulle han fixa tid åt mig, tog säkert 3 veckor innan jag fick svar,,, tid (16 augusti),
i helvete heller tänkte jag och ringde vv, bokade en tid 5 juli i vindeln.. (imorgon)
sen pratade jag med körskolan och sa vad som jag hade gjort (dom tyckte det var ok, men att jag måste skaffa egen hoj).

köpte en 1000cc, men kom fram till att den är säkert rätt svår att köra upp med så jag har fått låna en gpx 750 av en kompis, (grymt snällt)
den är mycket lättkörd och jag hoppas verkligen att jag klarar det imorgon.

så mitt råd till dig är att fixa tid själv, känner du ingen som har en tung hoj?
det brukar gå att lösa på något vis.

Tjena!
Jag har ringt runt idag och försökt få tid men den tidigaste dom hittar i norrland är Umeå 2 augusti. Men kan man köra upp i vindeln? Då måste jag ringa och kolla om det finns någon tid där, kan ju hända att dom inte tänkt på det på vv när de kollat igenom. Intressant fråga, vilken körskola gick du på? Du skulle gjort mig sällskap på uppkörningen annars, jag har fått tid 16 augusti också. Skillnad är att jag var klar med teorin i mars och ändå har dom inte lyckats fixa en tidig tid åt mig! :fatta!

Glömd ju...LYCKA TILL IMORGON! (blir iof idag) :tummenupp

Last edited:
dsundelin skrev:
2281814 Nu fattar jag inte?! :va

"Hej vv, ge mig en tid om 2 dagar!"
"Hej körskolan, boka om eran elev och ge mig hojen om 2 dagar så jag kan köra upp med den!!"

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti