Vänsterpartiet på hugget igen....

Så dåligt att klaga på allt hela tiden..

aikannonsen.jpg

den bilden får dom till väldigt kvinnoförnedrande!!

:fatta!

Sura jävla kärringar! Bla bla kvinnosyn bla bla förnedrande bla bla. Detta är inte förnedrande det är kul. Att de inte kan röra på sina feta arslen o hitta nåt som verkligen är förnedrande o klanka ner på istället. Stör mig som fan

Haha, har inte sett annonsen innan men den var faktiskt rätt rolig :)
Borde de inte reagera på byggjobbarannonsen också? Killen imiterar ju en lättklädd kvinna som gör allt för att få posera?

Varför blir ni så upprörda? Jag håller med om att den annonsen inte gick över någon gräns men vad gör det om de tycker så?

henkablyfot skrev:
Förbannadefeministkommunistiskamoralpredikandekärringarogubbjävlar!!

:kulspruta V
Gör inte detta nu till en höger-vänsterfråga, vi har haft nog med såna trådar och det har inte med saken att göra. Det hade lika gärna kunnat vara S. Tycker det är humor jag :D

K-Micke skrev:
Lika bra att vänsterpartiet blir ett renodlat feministparti, det finns ju ändå ingen annan användning för deras kommunistfloskler om klassamhället.

Hur menar du? Vilka är flosklerna, vad är det kommunistiska med dom och vad har det med feminism att göra?

japp allvarliga prylar det det där, politiskt "korrekt" är väl bara vänstern egentligen. för min del lär det inte bli så länge gubben rör på sig.... :näsblod

K-Micke skrev:
det finns ju ändå ingen annan användning för deras kommunistfloskler om klassamhället.
Menar du att vi lever i ett klassfritt samhälle? Det köper jag inte för fem öre, klasserna finns kvar även om dom inte ser likadana ut som för 100 år sen. Man måste inte vara vänsterpartist för att se orättvisorna i samhället.

Går ofta över gränsen med allt prat om att det inte är lika för män o kvinnor,hur ofta talas det om saker som inte är lika bra för män?

URRninja skrev:
Hur menar du? Vilka är flosklerna, vad är det kommunistiska med dom och vad har det med feminism att göra?

ja kommunister, veganer o annat, same shit different name :rolleyes:

Stöd scan skjut en vegan!

Jag tycker annonsen var mkt rolig, jag ska tapetsera norge med den :tungan

watson skrev:
Tex. Pressen som killar har på sig att vara "gentlemen" för om de inte är det, så blir de automatiskt mansgrisar.... :rolleyes:
/FW

Vet inte alls vad du pratar om. Hur då gentlemen, hålla upp dörren och sånt?

Det känns som ett ganska litet problem om man jämför med löneskillnader, könsexploatering och anorexi orsakat av ouppnåeliga skönhetsideal.

Holger skrev:
vi har ingen mansdag sen har jag blivit nekad jobb för att jag är kille :-(

Vad säger du.. Det låter onekligen som ett samhällsproblem. :rolleyes:

Klart att det är fel om du blivit nekad jobb på grund av kön (vad var det för jobb?). Men det är galet sällsynt att killar blir nekade jobb på grund av det. Däremot är det vanligt att tjejer blir nekade jobb för att de vill skaffa barn.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT