Vänersborg.. Flytta dit eller ej??

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ska söka till sjuksköterskeprog. till hösten och den ort som verkar lämpligast är v-borg. Har aldrig varit där, vet inget om det osv.. Nu är den enkla frågan: "Bra elle anus"???? :confused:
Ni får gärna skriva lite intryck om staden och allt som hör därtill!!! (kommunikationer, "fritid", osv.)

Tacksam för svar!!! :Bugar :Bugar :Bugar

Läste själv till "syrra" där. Lite liten stad men du har nära till Uddevalla och Göteborg. Kåren kämpade friskt med att få igång festandet när jag läste, (var klar jan.-01). Dock så är det en relativt trevlig skola på så sätt att det går ungefär 10 tjejer på 1 kille, om inte mer.. :tummenupp .
Tre år skall du nog uthärda men inte mycket mer.

Lycka till med studierna,

Supermoto-Calle :)

Jag är född i Vänersborg... tror jag :va

Fast det är inget jag minns nåt om, vi bodde i Åmål då och flyttade till Säffle när jag var 1 :1pajas

juha01 skrev:
Ska söka till sjuksköterskeprog. till hösten och den ort som verkar lämpligast är v-borg. Har aldrig varit där, vet inget om det osv.. Nu är den enkla frågan: "Bra elle anus"???? :confused:
Ni får gärna skriva lite intryck om staden och allt som hör därtill!!! (kommunikationer, "fritid", osv.)

Mysig småstad med de för och nackdelar det medför :rolleyes:
Närheten till Vänern är ju inte en nackdel iaf....

/Fredrik

Läs sjuksköterska i Jönköping i stället, härlig stad i bra tempo som inte e stressig, tre sjöar mitt i stan, goa hojvägar och ganska ok party!

Emmi skrev:
Läs sjuksköterska i Jönköping i stället, härlig stad i bra tempo som inte e stressig, tre sjöar mitt i stan, goa hojvägar och ganska ok party!

Grejen är den att jag har tjejen i Kode utanför Gbg, så Gbg vore det bästa men det är alldeles för höga intagningskrav.
I kategorin "HA" så är det 1,8... :(
V-borg hade 1,3.. Har skrivit 0,9 på Hsp förut och "tänkte" höja den här gången till 1,1 så det borde vara lugnt att komma in i Vbg! :tungan
Annars har la Varberg en utb också men det får bli "nödlösningen" känns det som.. Vad vet jag, det kanske är kanonbra där men men..

Finns det nånstans att bo i Vbg eller är det svårt med bostäder?? Är man alltid förpassad till typ ett zoo när man kommer in utan att ha köat i femton år???

En sak du får längta till om du bor i Vänersborg, är den årliga VWänerträffen i augusti. :) Nere vid vattnet brukar alla folkvagnar stå. Det ser faktiskt ut att vara en mysig stad, det jag har sett av den.

Vbg är väl som ngn sa en liten småstad med allt var det för med sig (för- och nackdelar)...studerar där, men pendlar dit för jag tycker personligen att det verkar vara en förbannat tråkig stad...och det säger dom som bor där i klassen oxå. Då skulle jag hellre bosätta mig i Thn och ta bussen in.

Det finns rätt många studentrum och det verkar som att de flesta får tag på ngt. Priserna är allt från 1 200:- och uppåt.

ANUS!!

Vill du ha nått studentliv så ska du inte plugga där.. Isåfall e Jönköping mkt bättre...

Acrid skrev:
Vbg är väl som ngn sa en liten småstad med allt var det för med sig (för- och nackdelar)...studerar där, men pendlar dit för jag tycker personligen att det verkar vara en förbannat tråkig stad...och det säger dom som bor där i klassen oxå. Då skulle jag hellre bosätta mig i Thn och ta bussen in.

Det finns rätt många studentrum och det verkar som att de flesta får tag på ngt. Priserna är allt från 1 200:- och uppåt.

Hur myket skijer sig Thn och Vbg vad det gäller storlek, tillgång till lägenheter, osv.. Har ju bara kört igenom dessa orter och knappt tittat åt sidorna!! :rolleyes:

Fööresten!! Extraknäck??? :yoparty Det borde man väl kunna fixa i dessa områden!? Eller är det också sketsvårt?? :confused:

juha01 skrev:
Hur myket skijer sig Thn och Vbg vad det gäller storlek, tillgång till lägenheter, osv.. Har ju bara kört igenom dessa orter och knappt tittat åt sidorna!! :rolleyes:

Fööresten!! Extraknäck??? :yoparty Det borde man väl kunna fixa i dessa områden!? Eller är det också sketsvårt?? :confused:

Om vi säger så här: Vbg har fortfarande ingen kårverksamhet att tala om...alla fester och sånt är i Thn samt Uddevalla. Skulle tippa på att de flesta är i Thn. Thn är större hur mycket vet jag inte...gå in o kolla på respekvtive kommuns hemsida...där finns ju oftast länkar till bostadsförmedlare oxå.

Det är ngra som har extraknäck och det verkade inte vara speciellt svårt för dom att få det heller, mer än så kan jag inte uttala mig om.

Det Absolut bästa vore ju att bo i Uddevalla med tanke på kommunikationerna till Kode osv. men hur tar man sig till skolan och det viktigaste: Finns det lägenheter???!!! :va Vill INTE bo i korridor då man vant sig med en egen lägenhet i sju år... :yoparty

Tack för alla svar förresten!!! :banana :Bugar Keep up the good work!! :)

juha01 skrev:

Tjo. Föräldrarna bor i Vänersborg, och själv är jag mer eller mindre uppvuxen där. Skulle säga att det är närmare Bra än anus. Mysig och relativt lugn småstad som har det mesta man behöver, dock få hojåkare! Kultur & sportutbudet är godkänt. Bandyn är guld :fyllisar
Nattlivet är klent dock... PM'a om du undrar något...

Niklas

Jo Väners, är ganska lugn stad, men man har inte långt till lite sköjjigare städer, typ THN & Uddevalla= har bättre nattliv!!!
Roccad.se Kolla där, det är väners "ända" nattklubb.

CBR CRILLE skrev:
Jo Väners, är ganska lugn stad, men man har inte långt till lite sköjjigare städer, typ THN & Uddevalla= har bättre nattliv!!!
Roccad.se Kolla där, det är väners "ända" nattklubb.

Ni som har koll.. Uddevalla.. Är det svårt med bostäder där??? annars verkar det som det bästa alternativet just nu!

berggren_martin skrev:
Jag är född i Vänersborg... tror jag :va

Fast det är inget jag minns nåt om, vi bodde i Åmål då och flyttade till Säffle när jag var 1 :1pajas

Åfan, en exildalslänning till. Välkommen i gänget av landskapsflyktingar :D

gladh

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey