Vända på lådan

Big_Mike

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
929a
HUr omfattande är det att vända på växellådan på en cbr 929 00a?
Den e nu med ettan neråt uppåt resten neråt.. Men tänkte om man vill ha det orginal igen.. Och nån som har nån uppfattning om vad det kan kosta på verkstad?

/M

Sitter växel peten direkt på axeln??? om inte så kan man kanske vända på fästet och staget till axeln från växel peten ...om du förstår hur jag menar... Så har i allafall jag gjort på min ZX12:a

Last edited:
hehe, det där klarar du som sagt lätt själv, som urbantiger säger sitter inte växelspaken direkt på växelaxeln utan det går ett rejält stag fram till axeln, genom att ändra det fäste som sitter in på växelaxeln in i motorn 180 grader kommer lådan att fungera tvärtom nu, dvs racing.

hamnar inte spaken aldees för långt fram om man sätter det på växelaxeln direkt?
På min R1a skulle det bli en förändring på 15cm framåt, eller hur menar du?

öh, jaha var det så du menade, går inte på alla hojar, den skulle hamna för högt o konstigt på min.
Men nu var det varken en Ducati eller en R1, så nån stackare med en blade får nog berätta hur länkagen till den där funkar, fast det är ju lätt att se själv tycker man.
I alra värsta fal kan det bli fråga om nåt litet minimalt svetsarbete liksom.

Big_Mike skrev:
HUr omfattande är det att vända på växellådan på en cbr 929 00a?
Den e nu med ettan neråt uppåt resten neråt.. Men tänkte om man vill ha det orginal igen.. Och nån som har nån uppfattning om vad det kan kosta på verkstad?

/M

Köp en växel pelle från CBR1100XX sätt den direkt på axeln så den pekar mot dig och vipps så är växel lådan åt andra hållet...

MVH Dante

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...