Vält hoj..

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
goped, hornet 900
Någon som vart med om att hojen vält när man parkerat och hur det har gått med självrisk och grejer??

Någon har alltså vält jobbarkompisens hoj som sedan välte på min och min på en polares hoj.. och de välte åt det hållet inte stödet sitter på..
Helmysko:mad:

och en fet bögel i tanken och bortskavd lack.. :huvet

någon som har erfarenhet av vad som kan komma skall..

Usch vad tråkigt :(
Det går väl som parkeringsskada på fordonens försäkring. Det borde kunna gå att ägaren till den första hojen tar ansvar för de 2 andras skador. På så sätt kan ni dela på självrisken i stället för att var & en tar sitt.

Tror självrisken ligger på ca 3000kr.

Usch vad tråkigt :(
Det går väl som parkeringsskada på fordonens försäkring. Det borde kunna gå att ägaren till den första hojen tar ansvar för de 2 andras skador. På så sätt kan ni dela på självrisken i stället för att var & en tar sitt.

Tror självrisken ligger på ca 3000kr.

Vi resonerade så oxå men inte hans försäkringsbolag.
för på hans hoj vart det inte så mycket skador. så då ville de fixa de smågrejerna på hans hoj och att vi skulle ta ut våra skador på vårat bolag.

men någon har ju vält hans motorcykel åt fel håll så det är ju en slags smitning. och det får en annan betala för som det lät på försäkringsbolaget...
det låter ju hel sjukt tycker ju jag...

hmm jag var 10m ifrån när detta hände

Kan berätta hur det gick till....
Av okänd anledning så här den gula hojjen vält omkull de andra. Det stod två där när det hände men de sa att de inte hade rört hojjarna...De verkade trovärdiga iaf...Genast sprang ett gäng fram och ställde upp hojjarna, jag va en av dem som hjälpte till. Vi stod nåra minuter och vänta men ingen kom, och vi var på väg därifrån så vi stack.

Som sagt tror inte någon vält den. Utan när vi stälde upp den gula höll den på att vippa igen...tror vi flytta den nåra cm för att den itne skulle välta igen.

Tråkigt när sånt här händer dock =/

hmm jag var 10m ifrån när detta hände

Kan berätta hur det gick till....
Av okänd anledning så här den gula hojjen vält omkull de andra. Det stod två där när det hände men de sa att de inte hade rört hojjarna...De verkade trovärdiga iaf...Genast sprang ett gäng fram och ställde upp hojjarna, jag va en av dem som hjälpte till. Vi stod nåra minuter och vänta men ingen kom, och vi var på väg därifrån så vi stack.

Som sagt tror inte någon vält den. Utan när vi stälde upp den gula höll den på att vippa igen...tror vi flytta den nåra cm för att den itne skulle välta igen.

Tråkigt när sånt här händer dock =/

Det var några som var kvar när vi kom som hade hjälpt till. Men det finns inte en möjlighet till att den vält av sig själv för när vi gick därifrån så hade hans stöd gått ner ca 1 cm i backen och stog i jämnhöjd med den grå som stog upp.. så nån har rört den innan. Det är ända förklaringen..

men det var tacksamt att ni ställt hojarna..:tummenupp eloge till er som gjorde det. hade vart tungt att bara se hojarna ligga ner.. och ännu tyngre att få upp dom...

Joo möjligt att det var så. hörde bara braket och vände mig om... så jag såg inte händelsen live tyvärr =/

Joo möjligt att det var så. hörde bara braket och vände mig om... så jag såg inte händelsen live tyvärr =/

Skiter i hur det hände igentligen.. vart mest besviken och förbannad igår när jag kom fram till hojen över skadorna på tanken.. men när det fick smälta lite idag så hoppas jag försäkringsbolagt tar tag i det. Vårat bolag var bättre än den gula som välte.. De på IF var mer förstående än östgöta brand..
man betalar ju ändå rätt mycket för en försäkring på en hoj om året så man hoppas ju på hjälp när det väl dyker upp något som detta...

Skiter i hur det hände igentligen.. vart mest besviken och förbannad igår när jag kom fram till hojen över skadorna på tanken.. men när det fick smälta lite idag så hoppas jag försäkringsbolagt tar tag i det. Vårat bolag var bättre än den gula som välte.. De på IF var mer förstående än östgöta brand..
man betalar ju ändå rätt mycket för en försäkring på en hoj om året så man hoppas ju på hjälp när det väl dyker upp något som detta...

Jag har gjort samma sak en gång, tappat hojjen åt höger. Har SMC/Folksam som bolag och de var väldigt hjälpsamma. Fick tom skruva själv och fick då ersättning av bolaget för min tid jag skruva som de räkna av på självrisken. Kamma bolaget lite medhårs det brukar hjälpa.

Jag har gjort samma sak en gång, tappat hojjen åt höger. Har SMC/Folksam som bolag och de var väldigt hjälpsamma. Fick tom skruva själv och fick då ersättning av bolaget för min tid jag skruva som de räkna av på självrisken. Kamma bolaget lite medhårs det brukar hjälpa.

får kanke smöra lite då.. men jag är ju inte plåtslagare.. så tanken är inget jag kan ge mig på..

polarn skulle föröka fixa själv för han fick repor och grejer bara..
så vi får se vad som händer imorn.. se om de har kommit fram till något.. men det ä säkert segdrahet detta.. bolla mellan bolagen vem som ska betala vad.. bättre om alla hade haft samma bolag...

Farsans har vält 2 ggr pga av dålig asfalt.
Lätt hänt att det sjunker igenom när det är riktigt varmt.

Farsans har vält 2 ggr pga av dålig asfalt.
Lätt hänt att det sjunker igenom när det är riktigt varmt.

jo det kan ju hända men denna gång har inte hojen vält över stödet utan åt andra hålllet.. krävs ju lite kraft för att den ska tippa åt fel håll..

Fick min hoj vält på jobbet för nån månad sen, men har halvförsäkring så va bara gilla läget :huvet

Hoj träffen i Vadstena den 23/7

Tja. Jag är en av dem vars hoj som åkte i backen. Måste bara kolla med dig, låg alla 3 hojarna eller stog den mörk grå Hondan upp?

MVH Micke

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...