Vält hoj, igen

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jahapp. Nu har det hänt igen.

Vi fick hem vår nya hoj igårkväll. 320 mil, mint condition.
I morse låg den vält PÅ MIN ANDRA HOJ (oöm som tur är).

Denna gången rök bara en backspegel, men jag blir så $€@${€@$[@£$ arg på folk som inte kan hålla sina fingrar i styr. Hojen är inte vält av misstag, för den står ganska stadigt. :huvet :huvet :huvet :huvet

Ska bli skönt med garage till sommaren.

IDIOTER

Så skönt att ha flyttat från stan och alla idioter som håller på.

Jag har haft mina hojar på gatan i massa år utan att nåt har hänt, men förra året vältes de två ggr (den ena fick står på verkstan 4 månader av förra säsongen pga det) och så nu en gång i år. Det är alltid på natten. Det ligger en bar precis intill, så jag misstänker att det är fyllona som roar sig på väg hem från krogen.

Sjukt irriterande sånt!

Kan säga att jag är rätt lycklig över att ha min cykel ungefär 1m från där jag sitter nu. Precis utanför fönstret bara (lägenhet, egen innergård och bottenplan).

Hade dock glömt min nyckel i motorcykeln i natt :huvet :banana ...första och sista...

Sjukt irriterande sånt!

Kan säga att jag är rätt lycklig över att ha min cykel ungefär 1m från där jag sitter nu. Precis utanför fönstret bara (lägenhet, egen innergård och bottenplan).

Hade dock glömt min nyckel i motorcykeln i natt :huvet :banana ...första och sista...

Spelar ju ingen roll hur nära hojen du bor. Det går väldigt fort att välta en. De är borta innan du ens hunnit tända lampan.....

Men om du har den på en innergård där den inte syns så är det ju såklart bra.
Det man inte ser välter man inte.

Folk verkar ha en otroligt underlig inställning till just motorcyklar. Satt och tog en fika med två polare på Södermalm en dag förra sommaren när jag plötsligt ser två snubbar stå och kolla på hojen. Den enda kliver bara raskt upp på den och provsitter, torrgasar lite och ser lycklig ut medan hans polare plockar fram en kamera.

Jag går snabbt ut och frågar vänligt men bestämt vafan dom håller på med och jag har aldrig sett två vuxna karlar se så otroligt skamsna ut. -"..men jag skulle bara.." Jag tror aldrig dom kommer röra någon annans MC igen.

köra bara så här:
Strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my bike. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee....

Va glad för att nån välter den åt dig. Mina står och välter på ren jävelskap själva. Antingen blåser de omkull eller så gör stöden genom vägbanan. Så oavsett om de står skyddade från allmänheten ställer de till jävelskap..
:mad:

Umm...det är förjävligt att man inte skall kunna lita på att grejer får vara ifred...meeeen...den där "hojen" ber ju om uppmärksamhet från diverse avskräde, jag skulle nog mest dra på smilbanden och garva lite om man fick syn på den. :hihi

Fulla riksfläppon vill kanske vill göra dess lidande kort och har brister i omdömet?

Utriggare kanske? Typ stödhjul? ;)

/J

Du skrev i första inlägget att ni fått hem nya "hojen".

Det där är ingen hoj....

DU är bara avensjuk. Bara för att den inte ser ut som din så är det likväl en hoj (vissa kallar den scooter) och man blir förbannad oavsett.

Och visst, den ser lustig ut och folk drar på smilbanden. Det är säkert många som provsitter den också, men det kan jag leva med. Men måste de VÄLTA den? Den står ganska stadigt, så det ska lite mer till än en klantig provsittare för att den skall välta.

Folk verkar ha en otroligt underlig inställning till just motorcyklar. Satt och tog en fika med två polare på Södermalm en dag förra sommaren när jag plötsligt ser två snubbar stå och kolla på hojen. Den enda kliver bara raskt upp på den och provsitter, torrgasar lite och ser lycklig ut medan hans polare plockar fram en kamera.

Jag går snabbt ut och frågar vänligt men bestämt vafan dom håller på med och jag har aldrig sett två vuxna karlar se så otroligt skamsna ut. -"..men jag skulle bara.." Jag tror aldrig dom kommer röra någon annans MC igen.

Skönt att du såg det och kunde säga till. Det är ju märkligt.....jag skulle vilje se den person som hoppar in i en parkerad cab bara för att posera för en bild....:dummer

Nä, en BMW C1 200 (den där BMW-moppen med tak) som vält på
min BMW 1200 GSA.

Tur jag har halva foten inne på BMW..........

Ägget eller vad de kallar den?

Markus kommer få våta drömmar när han ser det här. :D

Förjäkligt att de välter hojar.
:(

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...