Tänkte höra om nån kunde hjälpa mig med däcks val...Jag har kört på pirelli slicks..Jag var väldigt nöjd med greppet men inte hur länge man kunde åka på dom tyckte dom gick slut väldigt fort..Nån som har tips på några bra slicks?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Årets Dunlop ska vara fantastiska. Har själv inte provat men kör bara Dunlop sen tidigare så en uppsättning nya hoppas jag kunna prova i år. Om jag får hojen körbar nån gång...![]()
Hur är hållbarheten på årets Pirelli,är den lika dålig som 07?
Har hört att Dunlop ska vara svåra att ställa in stämmer det eller?
Det var hojen jag menade,precis vaknat
Jag kör Metzeler Racetec och tycker de ger mig bra signaler innan de släpper hur är det med Dunlop är de lika snälla?
Har kört lite bridgestone på våra ERF de håller länge men har lite sämmre fäste. tyckte inte om dom för dom "varnar" inte innan det släpper. Så nu kör vi Pirelli och Metzler. Tycker det funkar jävligt bra. Har alldrig kört Dunlop de är säkert också jätte bra.
Märkligt, det där har jag aldrig varit med om. Vet folk som kör gatdäck typ pilot power som säger att det håller i, håller i, håller i och sen plötsligt släpper. Där är väl förklaringen att däcket överhettar, "smälter" och blir halt efter ett tag. Men att ett slicks skulle bete sig så har jag aldrig varit med om. Jag har kört upp 10 set Bridgestone den här säsongen och det släpper så fint så både när de är nya och när de är sopslut.
I början av säsongen körde vi för mycket luft i däcken, ska tydligen bara vara 1,6 kallt bak och 1,8 fram. Har man typ 2.0 så blir det lite studsigt.
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |