Välja slicks

Robban_84

FOPPA
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
2008 HONDA Firedblade
Tänkte höra om nån kunde hjälpa mig med däcks val...Jag har kört på pirelli slicks..Jag var väldigt nöjd med greppet men inte hur länge man kunde åka på dom tyckte dom gick slut väldigt fort..Nån som har tips på några bra slicks?:va

Jag rekomenderar att prova Bridgestone, Inte det där sista lilla extra greppet som ett par nya pirelli har men det finns grepp desto längre istället. Jag kör typ tre gånger så länge på ett sånt slicks jämfört med ett pirelli. Dessutom billigare. Du kan få köpa nån set av mig å prova om du vill, 2800 kr.

Årets Dunlop ska vara fantastiska. Har själv inte provat men kör bara Dunlop sen tidigare så en uppsättning nya hoppas jag kunna prova i år. Om jag får hojen körbar nån gång... :(

Årets Dunlop ska vara fantastiska. Har själv inte provat men kör bara Dunlop sen tidigare så en uppsättning nya hoppas jag kunna prova i år. Om jag får hojen körbar nån gång... :(

Instämmer i den hyllningen, helt fantastiskt grepp och livslängd så att det räcker för ett helt REC-race.

Hur är hållbarheten på årets Pirelli,är den lika dålig som 07?
Har hört att det ska vara svårt att ställa in hojen om man kör Dunlop stämmer det eller?

Det var hojen jag menade,precis vaknat:)
Jag kör Metzeler Racetec och tycker de ger mig bra signaler innan de släpper hur är det med Dunlop är de lika snälla?

Det var hojen jag menade,precis vaknat:)
Jag kör Metzeler Racetec och tycker de ger mig bra signaler innan de släpper hur är det med Dunlop är de lika snälla?

Testa så får du se! Jag tycker att dom är förutsägbara, släpper på ett kontrollerat sätt när man åker fort. Enda nackdelen jag kan komma på är att det inte funkar att "köra" upp tempen, dom kräver däckvärmare för att nå arbetstemperatur.

Tack för hjälpen nu har man lite att välja på.Jag klarade mig ungefär 50 min på mina pirelli i onsdags..Hur mycket ska du ha för ett bridgestone backdäck?..Jag beställde ett par Metzeler Racetec o tänkte pröva att åka på..Får hoppas dom håller lite bättre..Annars blir det bridgestone

Har kört lite bridgestone på våra ERF de håller länge men har lite sämmre fäste. tyckte inte om dom för dom "varnar" inte innan det släpper. Så nu kör vi Pirelli och Metzler. Tycker det funkar jävligt bra. Har alldrig kört Dunlop de är säkert också jätte bra.

Har kört lite bridgestone på våra ERF de håller länge men har lite sämmre fäste. tyckte inte om dom för dom "varnar" inte innan det släpper. Så nu kör vi Pirelli och Metzler. Tycker det funkar jävligt bra. Har alldrig kört Dunlop de är säkert också jätte bra.

Märkligt, det där har jag aldrig varit med om. Vet folk som kör gatdäck typ pilot power som säger att det håller i, håller i, håller i och sen plötsligt släpper. Där är väl förklaringen att däcket överhettar, "smälter" och blir halt efter ett tag. Men att ett slicks skulle bete sig så har jag aldrig varit med om. Jag har kört upp 10 set Bridgestone den här säsongen och det släpper så fint så både när de är nya och när de är sopslut.

I början av säsongen körde vi för mycket luft i däcken, ska tydligen bara vara 1,6 kallt bak och 1,8 fram. Har man typ 2.0 så blir det lite studsigt.

Märkligt, det där har jag aldrig varit med om. Vet folk som kör gatdäck typ pilot power som säger att det håller i, håller i, håller i och sen plötsligt släpper. Där är väl förklaringen att däcket överhettar, "smälter" och blir halt efter ett tag. Men att ett slicks skulle bete sig så har jag aldrig varit med om. Jag har kört upp 10 set Bridgestone den här säsongen och det släpper så fint så både när de är nya och när de är sopslut.

I början av säsongen körde vi för mycket luft i däcken, ska tydligen bara vara 1,6 kallt bak och 1,8 fram. Har man typ 2.0 så blir det lite studsigt.

Kan vara lufttrycket som är förklaringen men alla 3 i teamet hade samma upplevelse av däcket, Satt man sen på Metzeler K2 eller Pirelli så fick man en mycket bättre kännsla.

Någon som har åkt på Pirelli SC 4 ??? Tänkte pröva dom kanske är bra att åka erf på.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing