Vägverkets svar på räfflorna i vägarna

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Hej, i somras (!) mailade jag till Vägverket för att meddela dem min åsikt om räfflorna i vägarna som de har "uppåt" i Sverige. Nu, efter nääästan ett år fick jag ett kort men konsist svar. De kommer att lägga ned testerna! Tänkte att det kunde vara roligt att höra för om jag inte minns fel finns det några trådar om detta ämne sedan tidigare. Nu kan vi sluta oroa oss för :näsblod

:tummenupp

Mailkonversation med VV

"Detta e-postmeddelande rör ett ärende du har registrerat hos Vägverket.

Försöket kommer att avslutas och räfflorna tas bort till sommaren.

Om du vill svara på detta meddelande via e-post trycker du på "svara"-knappen. Det är viktigt att du inte ändrar i ämnesfältet för att ditt svar ska hamna rätt.

Med vänlig hälsning
Peder Henriksson
Vägverket
97125 Luleå
Sundsbacken 2-4
www.vv.se
0771-119 119

Ditt ärende till Vägverket: Hej, Jag har hört om de tester ni gör uppåt i Sverige med räfflor i mitten av vägen för ökad trafiksäkerhet! Min personliga åsikt är tyvärr att Vägverket inte alls tänker på att det finns personer som framför tvåhjuliga fordon i trafiken också! Det skulle vara intressant att veta om ni tar in feedback från motorcyklister också när ni ska utvärdera testerna!? I mina öron låter detta tilltag som någonting helt infernaliskt till vilket jag inte är intresserad att lägga mina skattepengar på!

Jag har inte provat dessa vägar men hoppas innerligt att ni kommer att utvärdera dessa tillsammans med Sveriges MotorCyklister så ni inte, återigen, använder mina skattepengar till åtgärder som förbättrar för tung trafik och skapar dödfällor åt livsnjutare som motorcyklister!

MVH
Andreas Gerhardsen
Eskilistuna"

Nästan ett år att skriva en mening som svar... Iofs var det ett bra svar.

:D

Bra att de har en instruktion för hur man gör om man vill svara på ett mejl. Det är nog många som undrar hur det går till.

Vi har några sådan tilltag på vägarna i Kristianstads trakten och jag har personligen inte upplevt dem som besvärande. Möjligen om man envisas med att korsa eller ligga mitt i vägbanan stup i kvarten...men dessa räfflor finns (åtminstone här) enabrt på större vägar där det är gott om utrymme i vägfilerna..

Vi fick ju detta på vår älskade Bulten i sommras! Innebär de nu att de skall asfaltera om de sträckor som de fräst gröper i? I så fall borde vi få en nyasfalterad Bulten nästa sommar! Heja VV.....

Vi fick ju detta på vår älskade Bulten i sommras! Innebär de nu att de skall asfaltera om de sträckor som de fräst gröper i? I så fall borde vi få en nyasfalterad Bulten nästa sommar! Heja VV.....

Ja, ni fick räfflor i mittlinjen, inte i mitten av körbanan som tråden handlar om :tungan

Satan va synd då! Hade varit trevligt med en nyasfalterad Bulten, men de var ändå för bra för att vara sant....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph