Vägtips!

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Nu är jag så fruktansvärt less på, dels alla tråkiga vägar kring Sundsvall ( som man har kört 140.000 ggr )och dels all jävla knölig asfalt.

Bra vägtips någon?

Jag tror alla upplever samma problem... Ska vi göra en gemensam insats och flytta Sundsvall med omnejd söderut.

Jag tror alla upplever samma problem... Ska vi göra en gemensam insats och flytta Sundsvall med omnejd söderut.
haha, vetta fan om det hjälper. Ska vara att flytta grejerna till norge då i sånna fall....

Mittsverigebanan ;)

Åkte en del i höga kusten (runt nordingrå) förra sommaren. Mycket backar, fina kurvor och grym natur såklart men tyvärr lite smala vägar.

Nu är ju inte jag särskilt bekant med Sundsvall med omnejd, men en sträcka jag åkte med bil som fångat min intresse är ju vägarna söder kring Matfors. Nu när jag väl har hoj har jag planerat att ta en sväng där när vädret tillåter. Men det området kanske redan är ut tjatat?

Sen så tror jag att sträckan ånge-rätan-åsarna kommer vara fin mot slutet på säsongen förutsatt att VV blir klar med all asfaltering... Senast var det blandade känslor på den vägen...

Om man har vägarna förbi Gnarp ner mot Hudik eller Söderhamn kan man passa på att svänga in vid Harmånger och åka mot Bergsjö. Den vägen var våldsamt rolig att köra. När ni kommer till Häggs Bildemont. så kan ni kör mot Bergsjö eller fortsätta tillbaka mot Hudik och E4:an igen. För att liva upp turen lite om man ska söderut.

Var och körde lite i Hudik igår; ut mot Höllick och upp mot Mellanfjärden! Fanns en hel del bra vägsnuttar där....

Körde igår:

Sundsvall, Viforsen, Sörfors, Hassela, Gränsfors, Gnarp sen E4 hem igen, kan ju även ta den sk kustvägen till Njurunda sen Sundsvall igen. Lite dålig väg Sörfors - Hassela. ca 15 mil tror jag det är totalt på ett ungefär, längre såklart om man åker kustvägen.

Så går Kustvägen

Har ni åkt över berget till Hassela?
Sist jag åkte den vägen var den hyfsad... var dock ca 6 år sedan!!

Åkte en del i höga kusten (runt nordingrå) förra sommaren. Mycket backar, fina kurvor och grym natur såklart men tyvärr lite smala vägar.

Och tyvärr bitvis väldigt dålig vägbeläggning :( Men annars är det som sagt många fina vägar där :)

Förvisso är det en bit att åka dit, men Kalvstigen mellan Delsbo-Järvsö är riktigt schysst. Fast sist jag körde där(förra sommaren) började beläggningen bli sämre där också :(

Last edited:
Dessa ljusa kvällar, när människor och djur har lagt sig för att sova, kan jag rekomendera en lugn tur längs E14 :D

Bland de finare här omkring tycker iaf jag är om man kör mot Laggaberg, sedan tar du väg 320, följder den vägen bara till Sandnäset camping där du kan ta en billigare fika (de tar ej kort) sedan kör du mot torpshammar om de nu har lagt om vägen där, det får jag veta imorgon sedan äre E14 hem :-) ca 12 mil eller nå sånt.

Mvh

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...