Vägrapport - tråden

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Hoj
Honda CB1000RA
Grus på Rytterne vägen.

Var ute och tog mig en repa ikväll på Rytterne-slingan. Såg att jag inte var ensam på den eftersom jag mötte ett helt gäng med motorcyklar men tänkte bara hojta till om en sak.
Dom har fyllt på med massa grus i innerkurvorna på den vägen och eftersom bilarna vägrar köra på vägen så är det rätt bra med grus i vissa kurvor.
Kan vara värt att tänka på så ni slipper dra på röven och landa ute i nån åker :)

Märkte de på vägen hem till Strömsholm... jisses va skit bilarna dragit upp speciellt mellan tidöavfarten å mot kyrkruinen :näsblod

Tack för varningen. Dock så tycker jag att det väldigt ofta är grusigt i en del kurvor där :gnissla

Transportstyrelsen har verkligen överträffat sig själva, garvade friskt åt det ivriga lappandet med kantgrus (långt över vägens nivå) ut med Rytterne när jag åkte sist, inte längs hela vägen, utan bara fläckvis. :crash

Idioter...

Uppenbarligen är det någon som tycker att det är fördjävligt att årets antal MC-döda är bra mycket lägre än föregående år så de har varit ute och "förbättrat" kanterna på Rytternevägen igen! :huvet
Massor med rullgrus i kurvorna. Ta det lugnt på väg mot Gröndal i helgen!

Ja, nu jävlar har vägvärket vart ute o snablat Rytterne igen... De finns lösgrus där man misnt anar det nu... ta de välldans lugnt om ni e ute på 2 hjul dära...

Sporadiskt, definitivt inte tillfredställande. Å de varnas bara för stenskott, inget annat. Inte beläggningsarbete som borde vart mer korrekt.

Den stenskottsskylten är den de använder...tyvärr, så den bör man ha respekt för, man vet aldrig vad de ställt till med... :rolleyes:

Kan tråkigt nog bara bekräfta. När vi åkte hem idag mötte vi "skitbilen" på vägen, f-n också! Det sprutade kletgrus i alla hjulhus. Vi pratar inte lite lagningar utan snarare var 10:e meter.

Bakslag med snö och grus idag alltså... :huvet

Jo vi mötte snabelbilden förra onsdagskörningen på rytternevägen...

Idag mötte jag skitbilen inne på Örtagården när jag gick med hunden. När jag sen klev innanför dörren knastrade det under skorna, fullt med svarttjärade stenar. Lika så hade hunden fullt av skiten mellan trampdynorna, klethelvetet! :mad:

Inte nog med att de vill att man ska ställa av hojen, nu ska man få in skiten i kåken också. Fastnar säkert fint på golv och möbler när hunden fått knata några varv. :tummenupp

Grushelvetet igen

Vägen genom Sörstafors vidare över åsen mot Surahammar e totald förstörd av grus nu, skyltad är det. Men fan va elendigt dom har gjort det, stora bulor med sand, det bara small i bilen igår på väg till njurarna för en GI hamburgare.

Tat vackert vetja.

Jag tänkte att vi kunde samla alla rapporter i en tråd för vägrapporter i länet, t ex grusad väg, avstängd eller på andra sätt saboterade favoritvägar så att ingen råkar ut för otrevliga överraskningar.

Kom gärna med synpunkter på tråden!

Har de GI-burgare på Lustigkulla....? :va

Vägen är som sagt helt förstörd ~3 km in från Hallsta sett mot Sura, och det är bara stenskottsskyltar som används, men det går inte att missa fläckarna med rullgrus.

Det trista är att man gjorde ju samma skit i slutet av förra sommaren, håller det inte bättre än så får man nog vänja sig med eländet, och börja åka över Olberga. :gnissla

Uttrycket "banjolagning" myntades över fikat idag på Sandvik här i Hallsta...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon