Vägra startmotor. Vägra kick.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
På gränsen mellan Österrike och Tyskland såg jag förra sommaren den här härligt excentriske Yamahaföraren. Skulle han starta sin hoj på samma simpla sätt som alla andra? Bah!

1. Öppna för ändamålet avsedd väska och ta fram kicken.
2. Montera kicken.
3. Kicka igång motorn.
4. Montera bort kicken.
5. Stoppa ner den i för ändamålet avsedd väska.
6. Iväg.

:tummenupp

Bifogat

• DSC_4879.jpg
    DSC_4879.jpg
    60.4 KB · Visningar: 206
  • DSC_4880.jpg
    DSC_4880.jpg
    55.8 KB · Visningar: 222
  • DSC_4882.jpg
    DSC_4882.jpg
    55.9 KB · Visningar: 190
  • DSC_4885.jpg
    DSC_4885.jpg
    53.6 KB · Visningar: 190
Det är rejsigt att vara utan kick/startmotor, men hur rejsigt är det att ha centralstöd och väska då?

Jag trodde att det skulle handla om någon riktig hardcore snubbe som varken hade startmotor eller kickmekanism monterad på hojen utan fick rullstarta hojen varje gång (som en riktig räser). Istället är det frågan om en lönnfet racewannabe som helt enkelt inte vill att kicken ska synas men ändå vill ha bekvämligheten till hands. Skäms!:mad:

Gör om, gör ordentligt.

Jag trodde att det skulle handla om någon riktig hardcore snubbe som varken hade startmotor eller kickmekanism monterad på hojen utan fick rullstarta hojen varje gång (som en riktig räser). Istället är det frågan om en lönnfet racewannabe som helt enkelt inte vill att kicken ska synas men ändå vill ha bekvämligheten till hands. Skäms!:mad:

Gör om, gör ordentligt.

Håller med.
Springstart är bajset.
Var med i planerna för min TR1a.
Fel motor.
Det går (nätt och jämt) att dra igång den med bil, om man har fyran i och ordentlig asfalt under hjulen.
Fail.

Men:
I ett nummer av min favorittidskrift var ett repotage om en Z1100 Eddie Lawson replika.
Ett seriöst bygge med minimal vikt.
Där var det apostlahästarna som gällde.
Utmärkt runkmaterial för en mekanofil.

Kan ha varit denna:
20031003%200341.jpg

...en lönnfet racewannabe...

Skäms!:mad:

Gör om, gör ordentligt.
Nja, tror inte han gör anspråk på att vara speciellt rejsig av sig. Det fina med tyska motorcyklister är att man inte kan se på deras klädsel/hoj hur snabba de är. En Gore-Tex-gubbe på en BMW kan vara ruskigt snabb, så det är inte som här i Sverige på det viset. Så där gör du troligen en missbedömning, eller visar i alla fall prov på förutfattade meningar (sådana har förstås inte jag...).

Men på semestern när han ändå har monteratcentralstödet OCH måste ha med sig en EXTRA väska för att få med sig kicken så är de ju bortkastat...

Man kan hänga på sig en stor väska på magen och en jättestor väska på ryggen också. Sedan kommer man på att man måste kicka igång för att köra. Av med bägge väskorna för att komma åt. Sedan blir man, efter en stunds åktur, ombedd att visa upp körkortet. Som man har i innerfickan på jackan. Därefter, just när man har krängt på sig alltihopa igen så dör hojfan... :huvet

Har någon ett förslag på en annan hobby? :D

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back