Vägen svängde, inte jag...

Karin

crash and burn girl
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
ZX9 -98
Jaha, då har man gjort sin första vurpa då. :rolleyes: Det kom en kurva och jag hade för hög fart så jag hälsade på diket en sväng. Språjlans nya Husan (9 dagar gammal...) blev lite repig å en blinkers gick av, å kopplingshantaget flyttade sig lite. Annars så gick det väl ganska OK. Hade nog lite flyt. Slog i huvudet ganska hårt men :hjälm hjälmen satt bra. Inge ont nånstans förutom i själen då... Stackars Busan :( Men men, en erfarenhet rikare. Kör försiktigt alla därute å sväng när det kommer en kurva! :rodnar

Husabrud skrev:
Jaha, då har man gjort sin första vurpa då. :rolleyes: Det kom en kurva och jag hade för hög fart så jag hälsade på diket en sväng. Språjlans nya Husan (9 dagar gammal...) blev lite repig å en blinkers gick av, å kopplingshantaget flyttade sig lite. Annars så gick det väl ganska OK. Hade nog lite flyt. Slog i huvudet ganska hårt men :hjälm hjälmen satt bra. Inge ont nånstans förutom i själen då... Stackars Busan :( Men men, en erfarenhet rikare. Kör försiktigt alla därute å sväng när det kommer en kurva! :rodnar
skönt att du är ok,ta de lugnt så du får njuta av många sköna mil i sommar/mvh Marcus

Håller med dom andra, skönt att du är okej.

Hojen går alltid att fixa till

Se det hela mer som att hojen numera är korrekt inkörd. :)

Skönt att höra att du sitter ihop, själen läker så snart som du sitter i sadeln igen.

/Fenix

usch, vet hur de är när man tror man kan ta svängen men när man är där kan man inte svänga mer, huvudsaken är att du finns och är med oss :pannkyss

Huvudsaken man klarar sig från allvarligare skador när man åker av. Jag har råkat ut för några avkörningar med husan på grusväg, oväntade T-korsningar och feldoserade kurvor bla. Bara smårepor inga större skador. :tummenupp

även om du känner dig bra brukar smärtan komma dagen efter ... vet inte varför men så gör de alltid :rolleyes:

bra att du har klarat dig! :tummenupp

ut och åk! bra erfarenheter är dyra, och gjorda ofta i plast :)

ja va ute för något liknande igår blåste av me min sportcykel den e skrot alltså själv har ja klarat mej redigt mörbultad bara

Husabrud skrev:
Tack för alla snälla ord! :krama
fatta om jag lagt in en sån här tråd, typ "jag klotade för att jag körde för fort." svaren hade då blivit, "klant" "newbe" "noob" etc etc. men det är bara för att jag står och kissar. :tungan :banana :tummenupp
som tröst till dig Husabrud, så såg jag att min R1-04-granne kom och haltade idag efter dagens tur på nya cykeln. jag ska fråga nästa gång jag ser honom vad somhänt. han haltade nämligen inte innan turen så jag tror han med klotat idag.
skönt att du klarat dig helskinnad :tummenupp

tur att de gick bra! drog in i en bil för 2 veckor sen... det gör än ont i kroppen men mest i själen...

Farmer skrev:
tur att de gick bra! drog in i en bil för 2 veckor sen... det gör än ont i kroppen men mest i själen...
Men det var väl inte ditt fel?! Läste att det var en satans rattfyllerist! :fatta! Hoppas allt har läkt! :pannkyss

Såg dig utanför Brandstationen för ett tag sedan, sry jag glodde men bra coolt med chix på Husa :yoparty :yoparty

Bort me org. burken å på med någe som mullrar ;)

På´t igen

Skönt att höra att du är OK. Själen kommer att läka men se till och testa gränsderna igen. moppen kan man alltid laga. Var bara lite extra rädd om dig. Chix på Husor växer inte överallt.
Sköt om dig.

Fenix skrev:
Fråga 1: vad hade du för fart när du väl gick i backen? cirka.. typ... ?

Fråga 2: Har du varit ute igen?

/F

Svar fråga ett: Vet inte riktigt, typ 80 in i kurvan men efter en panikbromsning så han jag väl ner till 50-60 typ cirka kanske

Svar fråga 2: Of course :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...