Utskick med bifogade skärmsläckare från webmaster@sporthoj.com?

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Har fått några mail från webmaster@sporthoj.com. Alla har haft en .scr fil bifogad och något meddelande...

Exempel nedan:

Hejsan! Min datalärare gjorde mig uppmärksam på att denna skärmsläckare möjligen kan tänkas vara ett verk av rasister. Nu vet jag varken ut eller in, eftersom jag hade tänkt använda den på min skoldator. Bör jag att fortsätta att använda den? Svara helst snarast. Tack på förhand.

From: <webmaster@sporthoj.com>
To: <dr__raid@hotmail.com> Subject: Rashets eller inte?
Date: Thu, 2 Oct 2003 06:51:33 +0200
MIME-Version: 1.0
Received: from fep04-svc.swip.net ([130.244.199.132]) by mc10-f22.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.5600); Wed, 1 Oct 2003 21:51:35 -0700
Received: from oemcomputer ([213.101.31.45]) by fep04-svc.swip.net with SMTP id <20031002045121.EEJU25975.fep04-svc.swip.net@oemcomputer> for <dr__raid@hotmail.com>; Thu, 2 Oct 2003 06:51:21 +0200
X-Message-Info: JGTYoYF78jE7VGb/XGU50Cqlw6E4w3cM
Message-Id: <20031002045121.EEJU25975.fep04-svc.swip.net@oemcomputer>
Return-Path: webmaster@sporthoj.com
X-OriginalArrivalTime: 02 Oct 2003 04:51:35.0454 (UTC) FILETIME=[DB752BE0:01C388A0]

Myzli!
<< ky.scr >>

Går inte att svara på mailet då kontot inte verkar finnas... Vore ju bra om den riktiga webmaster:n tog tag i detta...

/R

Virus

Japp, som Mattias650 skrev, det är VIRUS så släng mailet utan att öppna den bifogade filen!

Förvånar mig att inte ditt antivirusprogram varar dig, för du kör väl inte utan antivirus koll :skrämd

Om det är någon som mot förmodan inte har antivirusprogram så kan jag tipsa om ett gratis program som går att ladda ner hos tillverkaren på http://www.bitdefender.com/bd/site/downloads.php?menu_id=21 (till PC ej Mac)

Många virus/maskar är så konstruerade att de tar slumpvis utvalda e-postadresser vilket innebär att den som står som avsändare troligtvis är helt oskyldig till utskicket, så lita INTE på någon e-post oavsett vem som står som avsändare.

Jepp, virus som fejkar avsändaren ... bara att slänga !

Det är Hotmail, deras inbyggda skydd säger inget..

Någon med ett horn i sidan till Swedie? Brevet är ju skrivet på svenska och alla utskick är från webmaster@sporthoj.com. Har fått en tre fyra stycken nu...

/R

Raid72 skrev:
Det är Hotmail, deras inbyggda skydd säger inget..

Någon med ett horn i sidan till Swedie? Brevet är ju skrivet på svenska och alla utskick är från webmaster@sporthoj.com. Har fått en tre fyra stycken nu...

/R

He he, tror inte att det är någon som jävlas med Swedie :D

Troligtvis så att någon med webmaster@sporthoj.com i sin adressbok som drabbats av viruset och nu används den adressen för att sprida viruset vidare.

Faktum är att detta virus, med varierande bilagor/text, har cirkulerat under en tid...

Hotmails antiviruskontroll är tyvärr bristfällig så se upp :fakta

Hej...
ska kolla upp de där...

Det är inte från min dator. Borde inte vara servern heller då webmaster@sporthoj.com inte ens är en fungerande email adress.

Kan ju i övrigt säga att jag redan fått många sån där email... typ alla email jag får med attachment raderas av mig utan att läsas... alltid virus.

Desto större anledning att tro att det är någon som jävlas med just dig...

Finns inte adressen så kan den ju inte vara snodd ur någons adressbok utan är inskriven med en avsikt.

Det är INTE jag iallafall... :hej

/R

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger