Utrustning, åsikter om mitt val?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Hjälm: SHOEI XR-1000 Diabolic 2
Ställ: BERIK LS1 3214
Ryggskydd: Alpinestars Tech Back
Skor: Oxtar T.C.S.® EVO REPLICA RX
Handskar: Arlen Ness 2126

Detta går då loss på 1520 EURO (~14600 SEK) exkl. frakt.

Kan jag hitta likvärdig utrustning till ett bättre pris, vad kör ni på?
DETTA ÄR INGEN SKRYTTRÅD! "Säkerheten i första hand".

Last edited:
ser grymt bra ut, har du allt det där på dej ser du nog snabbast på vägen innan du ens startat hojjen ;)

Jag skriver detta för att jag är novice. Har lagt en budget på 15000 SEK för utrustning, då jag vill ha de bästa förutsättningar vid ev. krasch. Jag får min första hoj imorgon. Ber om ursäkt till dem jag retat upp, är inte mkt av en "skrytmåns". Tack för hjälpen! :)

Jensah skrev:
2437803 Jag skriver detta för att jag är novice. Har lagt en budget på 15000 SEK för utrustning, då jag vill ha de bästa förutsättningar vid ev. krasch. Jag får min första hoj imorgon. Ber om ursäkt till dem jag retat upp, är inte mkt av en "skrytmåns". Tack för hjälpen! :)
Det funkar nog bra, som svar på frågan i så fall.

Jensah skrev:
2437803 Jag skriver detta för att jag är novice. Har lagt en budget på 15000 SEK för utrustning, då jag vill ha de bästa förutsättningar vid ev. krasch. Jag får min första hoj imorgon. Ber om ursäkt till dem jag retat upp, är inte mkt av en "skrytmåns". Tack för hjälpen! :)

Jabaskoja, jag är en skrytmåns.

vart har du fått priset ?.. är sugen på berik men kan inte få tag i det ställ jag vill ha utan att beställa 250 st. (gruppköp någon ?) så en adress vore trevligt..

mvh marekus

beställde sj där ifrån nyss bra leverans...samma ryggskydd o hanskar(tror jag) både är sköna dock inte test körda elelr vurpade ännu..

pojkar pojkar.. har ni några tips på bra ryggskydd ? . tänkte beställa från fc-moto. men just vad gäller ryggskydd skulle jag vilja ha lite tips på vad ni tycker funkar bra . vid lite aktiv körning .
i övrigt så blir det ett berik 3213 ställ.. i svart och vit =)
mvh markus

schneberger skrev:
2440806 pojkar pojkar.. har ni några tips på bra ryggskydd ? . tänkte beställa från fc-moto. men just vad gäller ryggskydd skulle jag vilja ha lite tips på vad ni tycker funkar bra . vid lite aktiv körning .
mvh markus

Dainese Wave och Halvarson Race(eller vad den nu heter:rolleyes: ) de har jag kört med, båda käns bra men halvarsons ryggskydd blir jäkligt varm....

Tänkte också köpa ett Berik 3213 på fc-moto. Men var kan man prova ett. Man kan ju inte bara chansa på storleken.

schneberger skrev:
2440806 pojkar pojkar.. har ni några tips på bra ryggskydd ? . tänkte beställa från fc-moto. men just vad gäller ryggskydd skulle jag vilja ha lite tips på vad ni tycker funkar bra . vid lite aktiv körning .
mvh markus

Dainese Wave :fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey