Utnyttjade flera barn under tre års tid - tvingade flicka till djursex.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
BORÅS. 14 års fängelse för våldtäkter.

Man från Borås dömd till 14 års fängesle Utnyttjade flera barn under tre års tid - tvingade flicka till djursex.

Mannen våldtog barn under tre års tid. Han tvingade även ett barn att sex med djur.
Nu har han dömts till 14 års fängelse.

Den 46-årige mannen fälls på fyra åtalspunkter: grov fridskränkning, två fall av grov våldtäkt och grovt sexuellt utnyttjande av underårig.
Åklagaren hade yrkat på ett stenhårt straff, 14 års fängelse. Mannen tvingas även betala ett skadestånd på en miljon kronor. Borås tingsrätt gick på åklagarens linje.

Alltså.......... Eeeeh.........? Vad säger man? Inte direkt den mest lyckade genetiska samansättningen hos den killen, va? :gnissla

Fan ibland önskar man att man hade dödsstraff i detta land ..

14 år i ett svenskt fängelse är stenhårt?
Jag skulle vilja se straff a'la Texas i Sverige. Det här blir betald semester för helvetet.

Vad var det för djur?

Den 46-åring mannen våldtog och misshandlade flera barn.
Sofia var den som råkade värst ut. Övergreppen pågick i 14 år och flickan tvingades vid ett tillfälle ha sex med en hund.
- Han la en jacka på mig, så att jag inte skulle få märken av tassarna, berättar hon i tingsrätten.

Sofia heter i verkligheten något annat. Hon var bara elva år när övergreppen mot henne startade. I dag dömdes hennes plågoande till 14 år fängelse för övergreppen.
Mannen erkänner att han har haft sex med flickan under tre år, men hävdar att hon var med på det.
Sofia berättade i tingsrätten något helt annat - när hon försökte skvallra på mannen sa han att hon ljög.
- Sedan gav han mig stryk, berättar Sofia.

Vid ett tillfälle kom mannen med porrtidningar till skolan. Då gick flickan i sjunde klass.
- Han sa till mig att läsa tidningarna på skolans toalett. En tidning visade sex med djur, sa Sofia i tingsrätten.
Mannen tvingade även henne till sex med en anhörig.
- Om vi inte lydde så gav han oss stryk. Han höll handen om nacken på mig om vi inte hade sex, berättar pojken i rätten.

Pojken säger att han också utnyttjades av mannen – två till tre gånger i veckan under fyra till fem år. Sofia berättar att hon försökte att ta livet av sig.
När hon var 22 år tvingade mannen henne att ha sex med en hund.
- Jag fick alkohol att dricka så att jag skulle stå ut.

Borås tingsrätt anser att inslaget med djursex är synnerligen kränkande för flickan. Maxstraffet för grov våldtäkt är tio år, men rätten valde det absolut strängaste straffet – 14 år – eftersom det handlade om fler fall av samma typ av brottslighet. Bara ordföranden angav en skiljaktig uppfattning och ville ha ett lägre straff.

Slå ihjäl fanskapet! :mad: En sådan människa har INGEN! rätt att leva. Sånna där jävla "människor" ska rensas ifrån jordenyta!

/Min åsikt!

14år är precis lagom, sen första dagen i frihet så slår vi ihjäl han? :finger

Varför inte låta honom få sin högsta önskan uppfylld?
Vi ska inte missunna honom att få urinröret pentrerat av en skorpion. Eftersom han säkert gillar det så tycker jag att vi ska vara generösa och ge honom denna tillfredsställelse flera ggr dagligen. Det finns säkert fler gosiga saker som vi kan hjälpa honom med. Men just djursex verkar han ju gilla. Huggormsbett i pungkulorna t ex. Etc etc etc.

Tragiskt, för alla inblandade. Frågan är om man verkligen kan kallas frisk om man begår dessa brott. Undrar om han genomgått rättspsykriatisk undersökning?
Jag hoppas att förövaren inser vad han gjort, den nyvunna empatiska förmågan torde isåfall bli det hårdaste straffet.

/perris

"Bara ordföranden angav en skiljaktig uppfattning och ville ha ett lägre straff."

Är det bara jag som inte förstår hur ordföranden tänker här?

WTF..

14 år och med dagens rabattsystem är han garanterat ute inom 10 år. Snäll, låt inte såna äckel slösa på jordens syre! Fram med giftsprutan.

"Bara ordföranden angav en skiljaktig uppfattning och ville ha ett lägre straff."

Är det bara jag som inte förstår hur ordföranden tänker här?

WTF..
Vadå hur ordföranden tänker? Det var ju knappast för att jävlas som han ville ha ett lägre straff: (från svt.se)
Rättens ordförande rådman Karin Torle ville döma till villkorlig dom. Hon tycker att offrens berättelser var svävande, oklara och delvis anpassade till varandra. Målet ska överklagas.

Hur kan du vara så säker på att mannen är skyldig till alla åtalspunklter? Jag skulle dessutom tro att de som var närvarande under rättegången vet mer än vi (jag var iallafall inte där).

/perris

Vadå hur ordföranden tänker? Det var ju knappast för att jävlas som han ville ha ett lägre straff: (från svt.se)

Hur kan du vara så säker på att mannen är skyldig till alla åtalspunklter? Jag skulle dessutom tro att de som var närvarande under rättegången vet mer än vi (jag var iallafall inte där).

/perris

Tja, för mig räcker det nog att han ska ha våldtagit EN av personerna, i flera år, för att jag ska tycka att 14 år nog är ganska lagom.. Men han kanske inte har gjort något alls rentav? Bevisen verkar ju onekligen svaga för att ens NÅGOT skulle ha hänt..?:rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph