Utlandsköp hjälm

Jag har för mig att det var därifrån jag köpte min senaste hjälm och det funkade bra. Det enda är att leveranstiden är hyfsat lång (+1 vecka) och att de hade paketerat hjälmen VÄLDIGT dåligt. Efter att ha jobbat på DHL så vet jag hur många paket behandlas, och att bara sätta en tunn papplåda utanpå hjälmens originalförpackning ger inte mycket stöddämpning när den "tappas" in i en paketbil. Så ska du beställa därifrån så säg till specifikt att de paketerar hjälmen ordentligt.

Jag har för mig att det var därifrån jag köpte min senaste hjälm och det funkade bra. Det enda är att leveranstiden är hyfsat lång (+1 vecka) och att de hade paketerat hjälmen VÄLDIGT dåligt. Efter att ha jobbat på DHL så vet jag hur många paket behandlas, och att bara sätta en tunn papplåda utanpå hjälmens originalförpackning ger inte mycket stöddämpning när den "tappas" in i en paketbil. Så ska du beställa därifrån så säg till specifikt att de paketerar hjälmen ordentligt.

Tja. Så med lite tur så får man en redan färdigkrashad hjälm då. låter ju finfint att betala för en hjälm som någon redan knackat mot något hårt.

sen är det ju det där med passform. Hur väl hjälmen passar har ycket större betydelse för det skydd den ger än vilken hjälm du väljer. Beställer man via postorder så har man inte provat hjälmen och riskerar att få en hjälm som inte sitter bra.

Jag skulle personligen aldrig köpa något för tusentals kronor som jag inte provat.

Jag beställde min hjälm från England.
Funkade kanonbra! (Nästan 2500:- billigare där än hemma!!)
Snabb leverans, 6 dagar från att jag beställde tills att jag hade hjälmen hemma.

Tack skall ni ha för svaren, så här gick det: Jag gjorde en beställning i måndag förmiddags och i idag torsdag fick jag hjälmen levererad hem till dörren av UPS. Enkelt uträknat 4 dygn vilket man får beteckna som hyffsat snabbt. Jag sparade 1000 spänn jämfört med en prissänkt identisk hjälm här hemma, storleken hade jag naturligvis provat ut här hemma innan, dock ett annat mönster eftersom min storlek var slut i butiken. Snålt eller prismedvetet, det får någon annan bedöma. Hjälmen kom välförpackad dessutom kan väl tilläggas, och jag kan absolut rekommendera dem....

Lånar tråden lite, är det någon som har erfarenhet av dessa? https://www.bikersbargains.co.uk/

Har hittat folk i England som är mycket nöjda med dem.
De har väldigt schysta priser, därför jag undrar. De verkar bara ta förhandsbetalning via kort för folk utanför UK.

Fick min hjälm idag som jag beställde från bikersdirect.co.uk och kan inte annat en säga hur nöjd jag är...Beställde i fredags och idag fick jag hjälmen... hel och fin var den när den kom fram...=)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park