Utan garage 200% dyrare

Nicke 08

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
Nothing yet
Yo!!!

Jag är ingen fartfantast och funderade på att skaffa mig en offroad/touring i stil med Transalp eller liknande då jag inte ville ha en för tung maskin(förslag motages med glädje).
När jag ringde bilsport % mc och frågade om deras offroad försäkring så sa hon 4400:- och jag blev jätteglad tills hon öppnade näbben igen och sa...-om du kan låsa in den annars 15900:-. Då började jag motvilligt snegla på BMW F 650 GS igen för 1600 spänn oavsett garage eller inte.

Jag har precis fått mitt kort, är 30+ bor dessvärre i huvudstaden.

Funderingar? Nåt bolag som är billigare med garage aspekten?

/N

Men BMW har väl egna försäkringar oxå va? Och dom e nog billigare kolla der.

Jag kikar själv på BMW av precis samma anledning. Dakaren är rätt ok, men roligast vore ju en 1200GS..... Lite dyrt kanske.........

Nicke 08 skrev:
Yo!!!

Jag är ingen fartfantast och funderade på att skaffa mig en offroad/touring i stil med Transalp eller liknande då jag inte ville ha en för tung maskin(förslag motages med glädje).
När jag ringde bilsport % mc och frågade om deras offroad försäkring så sa hon 4400:- och jag blev jätteglad tills hon öppnade näbben igen och sa...-om du kan låsa in den annars 15900:-. Då började jag motvilligt snegla på BMW F 650 GS igen för 1600 spänn oavsett garage eller inte.

/N

Eller så skaffar du en garageplats! Jag betalar 438 kronor/månad (Stockholms parkering). Finns säkert billigare om man orkar leta lite. Blir inte så fraligt dyrt om du kan ställa den någon annanstans under den mörka delen av året.

Desstom slipper du vara nojig över att hojen ska vandaliseras eller liknande när den står exponerad utomhus.

If

Nicke 08 skrev:
Yo!!!

/N

Kolla med IF dom har märkesförsäkring för BMW (iaf då jag hade), Yamaha har med Länsförsäkringar

Starstriker skrev:
Jag kikar själv på BMW av precis samma anledning. Dakaren är rätt ok, men roligast vore ju en 1200GS..... Lite dyrt kanske.........

Mmmm Dakaren e helt okie, men jag vill ha en svart...gillar inte flerfärgat dessvärre, och att lacka om en färsk hoj e ju inge smart.

Har du koll på vilka slip-ons som passar GS/Dakar...verkar vara snålt med sånna efter -02 modeller.

Nicke 08 skrev:
Mmmm Dakaren e helt okie, men jag vill ha en svart...gillar inte flerfärgat dessvärre, och att lacka om en färsk hoj e ju inge smart.

Har du koll på vilka slip-ons som passar GS/Dakar...verkar vara snålt med sånna efter -02 modeller.

Har nollkoll på slipon till Dakaren.

Vill du har en juste billig hoj så titta lite närmare på BMWs F650 (företrädaren till 650GS). Finns gott om lågmilare som man kan få för cirka 30000. Kanske inte världens sexigaste hoj, men inte heller direkt skitful. Kikar lite själv på en sån att ha att "lära" mig på i år... så kan jag slå till på 1200GS nästa år.

Plåtniklas skrev:
Var det inte du som INTE gillade tyska hojar? Kommer ihåg att du gnällde väldigt när du skrapade topplocken på Rörken :)

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...