USB tvmottagare

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Funderar på att inhandla 1st USB tvmottagare till den släpbara datorn.
Kan ni rekommendera någon speciell eller är dom lika bra/dåliga?
Har kollat på kjell&co och teknikmagasinet och prismässigt ligger dom ju runt 300kr.
Är ju inte så mycket pengar men har ingen lust att komma till tyskland och konstatera att den funkade visst inte.

http://www.kjell.com/content/templa...item=98082&path=636500000,662500000,664000000

http://www.kjell.com/content/templa...item=98219&path=636500000,662500000,664000000

http://www.kjell.com/content/templa...item=98467&path=636500000,662500000,664000000
Denna är pc-card - funkar det bättre eller sämre än usb?

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=480315

Dessa 4 är det jag kollat lite på!
Någon som har tips på andra bättre, hojta!

Mottagningen brukar vara sådär på USB-TV-mottagare.
Välj gärna en där antennen inte sitter fast i själva "tv-kortet"/dosan utan där den kopplas ihop med en antennsladd och helst då med vanlig antennkontakt. Då är du inte fast med någon liten magnetantenn eller någon liten utfällbar pinne utan kan koppla in en riktig takantenn in i kortet om du är i en sommarstuga eller i husvagnen eller var du nu befinner dig.

Edit:
Eftersom vi pratar digitaltv så blir det inte brusig bild vid dålig mottagning utan det blir ingen bild. Därav tipset om en mottagare som man kan koppla in valfri antenn i.

Mottagningen brukar vara sådär på USB-TV-mottagare.
Välj gärna en där antennen inte sitter fast i själva "tv-kortet"/dosan utan där den kopplas ihop med en antennsladd och helst då med vanlig antennkontakt. Då är du inte fast med någon liten magnetantenn eller någon liten utfällbar pinne utan kan koppla in en riktig takantenn in i kortet om du är i en sommarstuga eller i husvagnen eller var du nu befinner dig.

Edit:
Eftersom vi pratar digitaltv så blir det inte brusig bild vid dålig mottagning utan det blir ingen bild. Därav tipset om en mottagare som man kan koppla in valfri antenn i.

Tackar för tipset!
Tror det vara kontakt för lös antenn på dom jag kollade på.

Tackar för tipset!
Tror det vara kontakt för lös antenn på dom jag kollade på.
Ja, det verkade som att ett par av dem hade det. Det verkar dock som någon av dem kräver adapter för att kunna jacka i en riktig antenn.

Den på teknikmagasinet krävde adapter. Adaptern kostade å andra sidan bara 29kr så det var överkommligt. Sen gäller det att inte glömma adaptern när man reser iväg.

Jag har en USB-variant och den sticker ut endel oskyddat ur datorn och har blivit böjd några gånger för mig vilket knappast kommer hålla i längden så jag skulle nog köpa ett PC-card om jag köpte igen eftersom den inte ser lika lättskadad ut.
Men det beror ju givetvis på hur man handskas med datorn kortet också.

Sitter en kabel med antenn som jag brukar sätta upp på biltaket och det funkar ofta men inte på alla platser. Och ibland får man bara in några kanaler. Så fyll även hårddisken med nedladdade filmer innan du åker.

Har sjlv använt teknikmagasinetsmodell under ett halvår, sätter man antennen på ett element eller loftsängens metallställning funkar det kanon :tummenupp

Tackar för tipsen!
Blir nog att göra ett inköp i morgon.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma