USB minne

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har införskaffat ett usbminne eftersom diskettstation inte finns i mina nya dator....
fattar inte riktigt....
det va en massa program på minnet , en del är trailversioner.. kan man hitta crackar till dessa ?? hur funkar dessa program ??

ja har överfört en del till minnet... men det lyser ju... är det bara att rycka ur minnet ur datorn när man e klar.. står nåt kryptiskt om att man inte ska dra ur det så länge det lyser. Men hur får man det att slockna då ???

Är det bara att spara rakt av till minnet ?? så som man gjorde när det va disketter ?? nån som kan reda ut begreppen lite så vore jag tacksam... :)

ambulans skrev:
Har införskaffat ett usbminne eftersom diskettstation inte finns i mina nya dator....
fattar inte riktigt....
det va en massa program på minnet , en del är trailversioner.. kan man hitta crackar till dessa ?? hur funkar dessa program ??

ja har överfört en del till minnet... men det lyser ju... är det bara att rycka ur minnet ur datorn när man e klar.. står nåt kryptiskt om att man inte ska dra ur det så länge det lyser. Men hur får man det att slockna då ???

Är det bara att spara rakt av till minnet ?? så som man gjorde när det va disketter ?? nån som kan reda ut begreppen lite så vore jag tacksam... :)
finns en ikon nere till höger, med en pil på, som heter "säker borttagning av maskinvara". klicka på den o ta stoppa på ditt usb-minne, så kommer lampan att slockna.

Minnet funkar som vilken disk som helst, bara spara o se glad ut.

Maverick skrev:
finns en ikon nere till höger, med en pil på, som heter "säker borttagning av maskinvara". klicka på den o ta stoppa på ditt usb-minne, så kommer lampan att slockna.

Minnet funkar som vilken disk som helst, bara spara o se glad ut.

aaaaaaaaaah.... ja titta :) va fint de gick bara man tittar sig omkring . tackar :Bugar

eisbaer skrev:
Det där är #1 för att få virus o spywarez på datorn. Tänk på det. Använd Direct Connect om möjligt istället. Alla de där warez-sidorna är bystade med skit som du inte vill ha in i datorn.

ja dom där warez sidorna får nog vara... va jag inte fattar riktigt är ... va ska jag med dom programmen som ligger på minnet till ?? dels så är det ju trailversioner som ligger där... och dels så kan man ju spara som vanligt bara... så som man gjorde med disketter... de där verkar ju bara krångla till det hela.. :banana

crack har väl aldrig riktigt slagit igenom i sverige. Om du far till staterna och tar med lite i ett rör i äntarmen kanske. :gnissla

honkiie skrev:
crack har väl aldrig riktigt slagit igenom i sverige. Om du far till staterna och tar med lite i ett rör i äntarmen kanske. :gnissla

crack... ?? du , ja har en hel ambulans med potenta droger ... så va ska ja till staterna o göra... :lol

ambulans skrev:
ja dom där warez sidorna får nog vara... va jag inte fattar riktigt är ... va ska jag med dom programmen som ligger på minnet till ?? dels så är det ju trailversioner som ligger där... och dels så kan man ju spara som vanligt bara... så som man gjorde med disketter... de där verkar ju bara krångla till det hela.. :banana

Ja skiten som ligger på är väl bara o radera, lär väl inte va nått att ha?

ambulans skrev:
aha... de är bara att kasta de där alltså....

...varför endast sälja ett tomt USB-minne när man kan utnyttja utrymmet och sälja det fullproppat med reklam och trialprogram och tjäna mycket mer?

eisbaer skrev:
Det där är #1 för att få virus o spywarez på datorn. Tänk på det. Använd Direct Connect om möjligt istället. Alla de där warez-sidorna är bystade med skit som du inte vill ha in i datorn.
Att besöka dylika sidor med IE är självmord, men så dum är man väl inte att man gör det.
Crack öht. är det alltid virusrisk på, oavsett varifrån de kommer. Till spel har man bra sidor som GCW, men till program är det svårare.

ambulans skrev:
aha... de är bara att kasta de där alltså....
Brukar vara program för att säkra informationen som man lagrar på minnet, t ex genom kryptering. Bra att använda sig av om man inte vill att andra ska kunna komma över informationen.
Vill man bara spara ner information rakt ner på USB-minnet, så behövs inte dessa program.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025