USA's nationalklenod hånad

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Idag snackade jag med en jänkare och han gillade tydligen inte japps cyklar nåt vidare och han hämtade ett kort på sin, vad han kallde mc för riktiga män..Jodå, det va en HD stor som ett jävla lokomotiv med kåpa som skulle varit monterad på en lastbil.

tänkte skämta lite me jänkarn så jag sa "Vi har såna hemma oxå och det finns östersjö-kit att köpa till dom.."

nyfiken som fan undrade han givetvis vad det va för nåt, det hade han aldrig hört talas om.

"Jo,svarade jag, det är en kätting man fäster i cykeln och sen har man den som ankare"

Han blev INTE glad :4skrika ska jag säga men jag fick mej ett gott skratt. :hihi och en massa nya ord lärde han mej oxå :skrämd

Han återkom dock under dagen och talade om "When i was young, i use to ride Kawasaki...but im to old now"
:hihi

Imorron bär det hemmåt igen o då ska det åkas R1

Last edited:
Interceptor skrev:
2304238
jag sa "Vi har såna hemma oxå och det finns östersjö-kit att köpa till dom.."

nyfiken som fan undrade han givetvis vad det va för nåt, det hade han aldrig hört talas om.

"Jo,svarade jag, det är en kätting man fäster i cykeln och sen har man den som ankare"

KÖÖÖÖNG!!!! :hihi

Frågade du om de va "en sån där hoj som har ett kolvslag per lyktstolpe" oxå?

Mark skrev:
2304245 Frågade du om de va "en sån där hoj som har ett kolvslag per lyktstolpe" oxå?
Varför tror ni man skulle bli stött av sånt då?

Man väljer inte HD för att dom varvar mycket, snarare tvärtom. :7peta
Så det skulle snaras betraktas som en komplimang på en customhoj.

För övrigt fattar jag inte hur man ens orkar störa sig på andras hojval, så pass mycket som många sporthojsåkare verkar göra. (Era trångsyta j-vlar :hihi)

Who cares ?? Låt folk köra vad dom vill.

Last edited:
War-psycho skrev:
2304253 Varför tror ni man skulle bli stött av sånt då?

Man väljer inte HD för att dom varvar mycket, snarare tvärtom. :7peta
Så det skulle snaras betraktas som en komplimang på en customhoj.

För övrigt fattar jag inte hur man ens orkar störa sig på andras hojval, så pass mycket som många sporthojsåkare verkar göra. (Era trångsyta j-vlar :hihi)

Who cares ?? Låt folk köra vad dom vill.

Du är nog mitt hojåkarideal, jag vill oxo ha en gammal gixxer och en HD chopper, fast jag skulle nog inte vara nöjd innan jag hade åtminstone en café-racer och ett par andra olika hojjar också....

En Vincent vill jag absolut ha, en Egli-Vincent så var Cafe-racer begäret botat också...

GuW skrev:
2304271 Du är nog mitt hojåkarideal, jag vill oxo ha en gammal gixxer och en HD chopper, fast jag skulle nog inte vara nöjd innan jag hade åtminstone en café-racer och ett par andra olika hojjar också....

En Vincent vill jag absolut ha, en Egli-Vincent så var Cafe-racer begäret botat också...
Det är bara att skaffa, man lever bara en gång. :)

Det är bara kul med fler vinklar på sitt hojintresse.
Bygga, designa & puttra runt på HD'n, eller putsa & gasa järnet på Sukan, it's all good. :tummenupp

Och om man inte absolut måste ha det allra nyaste så är det ändå ganska billigt.
(Jag pröjsar t.ex. mindre i försäkring för tre hojar per år, än dom flesta här pröjsar för en motorcykel per kvartal.)

Fast även jag vill ha mer, en offroadare och stunt/banhoj skulle inte sitta fel.
Men man ska ju ha plats åxå. :gnissla

Last edited:
War-psycho skrev:
2304298Men man ska ju ha plats åxå. :gnissla
Du kan stapla hojarna på höjden, man får säkert plats med minst två hojar på höjden i ett vanligt svenskt garage. :tummenupp

Esquire skrev:
2304308 Du kan stapla hojarna på höjden, man får säkert plats med minst två hojar på höjden i ett vanligt svenskt garage. :tummenupp
Hehehe... Thanx 4 the tip Mr.Squirrel. :)

Sålde GPZ'an mest av platsbrist. (Z650'n är nerpackad i källaren)
Har ett litet garage, som är perfekt lagom för två hojar, för man vill ju få plats att skruva lite också.

Det får inte vara för trångt.
(Vovven & jag måste ju få plats också, när vi meckar på vintern. :tungan)

En amerikansk kollega (modell Orangecounty snubbe) till mig kör en fet jävla HD,

"sämsta hojskiten jag någonsin ägt, värdelös att köra och behöver bara repareras hela tiden, jag har den bara pga värdeökningen."

gissa man blev paff då han kläckte ur sig det.

:D

*/ ?>
Back