Uråsa uppvisning/träningstävling

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Nu finns det tider inför helgen, se bifogat dokument.

Det blir mycket körning, dessutom en massa kul kringarrangemang såsom:
Sune Andersson som stuntar med Triumph, BSR Superstage för bilar, Gratis 4 hjulings körning för barnen, (OBS riktiga barn;-), Flyguppvisning mm.
Kolla www.urasa.se

Det finns några platser kvar om det är några till som vill åka.
MVH
Stefan #37

Bifogat

Hur många/vilka är anmälda?

Edit:Såg mitt mail.

Last edited:
Rapport från uppvisningen på Uråsa flygfält.

Natten till lördagen kom ett regnväder in över fältet med skurar som nästan orsakade plåtskador, på morgonen klarnade det och vi fick torr bana lagom till uppvärmning. Totalt kördes 30 min uppvärmning samt 7 uppvisningsheat på lördagen, där Peter Granath och John Stambeck var de snabbaste, vi fick även se StuntSune Andersson köra Stefan Ljungbergs Husaberg runt banan på kvällen och utbrista " fan vad kul, det här måste jag börja med"!!!

Söndagen började med lite blöt bana, alla utom Stambeck lade på regndäck, så det blev en uppvisning i sladd, men han var ändå snabbast i en uppvisning!
Sedan torkade det upp och vi fick köra resten av dagen på torrt underlag.

Snabbast i sista uppvisningsheatet var Peter Granath följd av Hampus Ahlse´n och Calle Carlsson.

Det var mycket körning i effektivt tempo, totalt fick vi ihop runt 4 h körning som minst per deltagare.

Synd att de som anmält intresse att dyka upp inte gjorde det, vilket g´jorde det lite problematiskt på lördagen då ingen av dessa herrar hörde av sig och talade om att de inte orkade komma...

Hälsningar
Stefan " 37

Ja det va synd på bortfallet av deltagare. Men det va ju bra ändå! Träningsheat på det viset är ju lysande träningsform! Stort tack till er som fixade detta :tummenupp

Banan passade inte mig alls & när kroppen började säga ifrån lite överallt i slutet på lördagen så gav jag upp. Hoppas ni fick en bra dag på söndagen!

Bilder

megagossen skrev:
Rapport från uppvisningen på Uråsa flygfält.

Natten till lördagen kom ett regnväder in över fältet med skurar som nästan orsakade plåtskador, på morgonen klarnade det och vi fick torr bana lagom till uppvärmning. Totalt kördes 30 min uppvärmning samt 7 uppvisningsheat på lördagen, där Peter Granath och John Stambeck var de snabbaste, vi fick även se StuntSune Andersson köra Stefan Ljungbergs Husaberg runt banan på kvällen och utbrista " fan vad kul, det här måste jag börja med"!!!

Söndagen började med lite blöt bana, alla utom Stambeck lade på regndäck, så det blev en uppvisning i sladd, men han var ändå snabbast i en uppvisning!
Sedan torkade det upp och vi fick köra resten av dagen på torrt underlag.

Snabbast i sista uppvisningsheatet var Peter Granath följd av Hampus Ahlse´n och Calle Carlsson.

Det var mycket körning i effektivt tempo, totalt fick vi ihop runt 4 h körning som minst per deltagare.

Synd att de som anmält intresse att dyka upp inte gjorde det, vilket g´jorde det lite problematiskt på lördagen då ingen av dessa herrar hörde av sig och talade om att de inte orkade komma...

Hälsningar
Stefan " 37

Här kommer några kassa bilder från Uråsa på söndagen. :3freak

Mvh
David P.

Bifogat

• Uråsa 050605 004.jpg
    Uråsa 050605 004.jpg
    75.6 KB · Visningar: 51
  • Uråsa 050605 002-2.JPG
    Uråsa 050605 002-2.JPG
    105.5 KB · Visningar: 63
  • Uråsa 050605 003-2.JPG
    Uråsa 050605 003-2.JPG
    129.1 KB · Visningar: 77
  • Uråsa 050605 005.jpg
    Uråsa 050605 005.jpg
    72.7 KB · Visningar: 51
  • Uråsa 050605 007.jpg
    Uråsa 050605 007.jpg
    64.3 KB · Visningar: 85
Last edited:
megagossen skrev:

Hälsningar
Stefan " 37

Får väl ta åt mig lite där...sorry.
Hann inte hämta en kylare som vart på lagning så jag blev lite less på det hela.
Bra jobbat att du orkar va med och styra upp sånt här iaf, det var riktigt kul förra året :tummenupp

Tack för en kul helg. Tråkigt att jag fick meka bromsok och lufta det varje gång jag bytte hjul.
Kommer att bränna DVD-skivor med bilder från Uråsa, Arvika, Beviks och Åland. Tar med dem till Linköping den 14:e juni. Kommer kosta hela 10-15 kr eller vad jag nu får betala per DVD-skiva. Nä, inga rörliga bilder, men stora stillbilder, 2000*3000. Långt ifrån alla är bra, men några är det iaf. Japp, lägger med skitbilder också. Orkar inte sortera bort dem.

Tack till John för att du plåtade de sista heaten när din hoj lade ner verksamheten. :tummenupp

Vore bra att veta om det är några som vill ha bilderna?

Du borde få plats med alla evenemangen på samma skiva va!?
Isf vill jag ha en :)

Om inte så vill jag ha ändå...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey