Även om ämnet är intressant så är det tyvärr väldigt uttjatat, vilket gör det svårt för mig att ta denna och andra liknande artiklar på allvar. Inte bara för att det publiceras en om dagen i allehanda tidningar och på internetsajter, utan också för att diskussionerna aldrig leder någonstans.
Kvinnor kan klaga hur mycket som helst på alla sneda ideal som finns, men varför får inte killar göra det? Bara för att provocera lite så drar jag några paralleller mellan kvinnliga irritationsmoment och manliga diton. Jag drar inga slutsatser, det får ni göra själva.
Porrfilmer
Många hävdar att de görs uteslutande för män. Därför har kvinnorna stora, fasta bröst, hårlösa kön och docklika ansikten. Speglar det verkligheten?
Jämför: hur ser männen ut? Är det normalt att vara pumpad som Arnold, ha en 25 cm lång penis och kunna hålla på i flera timmar utan paus?
Reklam
H&M:s reklambilder har framkallat starka reaktioner hos kvinnor i allmänhet och feministiska organisationer i synnerhet. Varför? För att de anser att kvinnor objektifieras och framställs som identitetslösa leksaker som enbart existerar för att tillfredställa männen.
Jämför: hur ser den genomsnittliga reklamplanschen för tex. kalsonger ut, och överensstämmer den med hur killar i allmänhet ser ut?
Det här var bara två, jag kan dra fram betydligt fler om ni vill.
Och Jannica, ta inte det här personligt. Din artikel hade säkert skänkt mig mer glädje om den hade tagit upp något som inte är uttjatat.