Uppstart efter vintern, låter konstigt

Jrgen

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
Husaberga FS650 - 04
Hejsan, har fått lite strul med hojen, har byggt om till fighter nu över vintern och börjar närma sig sitt slut, så tänkte att jag kan göra en lite service innan säsongen drar igång, problemet som uppstått är att den låter konstigt samt att den dör när jag stänger av choken.. de jag precis har gjort är att bytt luftfilter, tändstift samt byt bensinfilter. lägger upp ett litet klipp så ni kan lyssna. https://www.youtube.com/watch?v=qS7yLEmbDpQ

Tacksam för lite hjälp.:)

Tycker det verkar som om den inte riktigt hänger med på alla cylindrar. Kolla tändhattar och dess anslutningar

kan nog vara så att det hänger kvar lite gammal sopa, okiidokii, tack för snabba svar ska kika lite på det efter jobbet i morgon! :)

Japp den går inte på alla cylindrar... har varit med om att splitternya tändstift varit sönder så hittar du inget med kablar o det testa släng i dom gamla...!

var lite de som slog mig också, ska kolla kablarna och om de inte är så, blir det att sätta i de gamla, tack för tips!

Låt den vara och ta ut den när du kan köra så den får bli ordentligt varm.
Tomgångskörande i garage är inge bra:fakta

Bytt luftfilter? till ett lika dant eller annat? om inte ovanstående tipsen fungerar så testa att sätta till baka det gamla luftfiltret! när jag byggde min egen luftburk så var det som dit problem och jag fick köra med choken tills jag hade fått till rätt storlek på hålet in i luftburken.

har bara bytt till ett likadant luftfilter som satt innan, men jag ska ta med era tips till garaget i helgen, återkommer med svar! :) tack i förhand! :)

Så som det låter när du gasar till vid 0:11 lät min Yamaha när den gick på 3. Vatten i tändhatten var troligtvis orsaken då :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!