Underbart!
Här står råden som käppar i backen.
Låt mig snurra till det ytterligare:
Jag skulle tömma bränsletanken för att slippa riskera att bensin som börjat hartsa kontamimerar resten av bränslesystemet.
Fyll med färsk soppa.
Vidare skulle jag ta chansen att tappa ur oljan /byta filter innan start. Perfekt tillfälle att få ut gammalt sediment när den stått så länge.
Kan gärna få stå en hel dag och droppa som kompensation för att oljan inte är varm.
Fyll med ny olja.
De flesta moderna hojar tillåter inte att man kör startmotorn med dödarknappen tillslagen, tyvärr.
Alltså skulle jag istället plocka ur alla stiften och köra runt motorn med startmotorn tills jag har indikation på oljetryck - lampan slocknar. Detta för att säkerställa att det finns olja ute på varje smörjpunkt när jag startar på riktigt.
OBS! Det sägs att CDI/tändspolar kan ta skada om dom inte möter rätt motstånd.
Myt eller sanning?
Jag skulle stoppa in stiften i beröringsskydden och jorda stiften mot topplocket så strömmen går rätt väg: genom stiftet och över gnistgapet för säkerhets skull.
Några buntband och kanske en svetstång håller stiften på plats när du tomkör startmotorn.
Sedan återmontera stiften och starta upp på allvar.
Visst är det skönt med alla tips?