Uppskrivning imorgon ??

Sarrow

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda Hornet 600 FA -11
Om ni kommer ihåg nån fråga från provet så skriv den här :tummenupp Har letat på forumet men inte hittat nåt. Är det mycket statestikfrågor med tex hur många olyckor med dödlig utgång är alkoholrelaterade i procent ????

Snabba svar vore kanon :huvet

nä , kommer inte ihåg specefika frågor ...
men bra tips....det är GOTT OM TID ... svara på alla du kan "säkert" , hoppa resten och gå tillbax och svara .... och sist gå tillbaka och kolla "flaggade" frågor (viss osäkerhet vid svar) så ska det nog gå bra ska du se ... om du pluggat liiiiiiite innan dvs :)

Lycka till :tummenupp

Det är slumpade frågor, så ja, du kan få frågor om statistik om alkohol, trötthet, hastghet och en massa annat sånt. Miljöfrågor också för den delen...
Sedan är det ju en hel del annat som faktiskt har med framförandet av fordonet att göra med. Har du inte lärt dig det innan är det god tid att göra det ganska omgående. :)

jag skrev upp för nån vecka sen, fick 55p men de jag hade fel på var olika trafiksituationer.
främst huvudleder och landsvägsscenarion. kanske kan vara värt att träna på?

Det värsta är alla dessa procentsatser, är ju omöjligt att ha i huvet hur många som dör vid övergångsställen i tretti osv........

Det är slumpade frågor, så ja, du kan få frågor om statistik om alkohol, trötthet, hastghet och en massa annat sånt. Miljöfrågor också för den delen...
Sedan är det ju en hel del annat som faktiskt har med framförandet av fordonet att göra med. Har du inte lärt dig det innan är det god tid att göra det ganska omgående. :)

Det har jag däremot koll på :banana

Jag skrev i tisdags och kan säga jag blev förvånad över att jag fick riktigt många frågor om skyltar. ett tips bara sen va det ju mycket på korsningar och sånt med. Lycka till och ta det lugnt så löser det sig

De två gångerna jag skrev upp var det helt olika frågor och inriktning på första än andra gången.

Last edited:
Åtminstonde 50% av frågorna är samma som de du gör på www.str.se, gjorde dessa för både bil och mc innan provet förra veckan några gånger, hade 57p

Gjorde "bara" alla STR-proven på nätet, läste på de frågor jag svarade fel på vartefter. Funkade för mig. 4 fel, 20 min :yoparty

Har kört med ikörkort mc appen och www.korkort.se frågorna och körskolans frågor. Vore fan om man ska kugga när man ligger på ca 90 % på dom flesta proven.

Last edited:
är man orolig så läser man boken istället för att leta efter facit. fuska i skolan funkar men fuska med regler i trafiken kommer få dig under en lastbil

Teoriprovet är ju inte precis svårt. Har man god koll på trafikregler och skyltar så fixar man det utan vidare, speciellt om man redan har B-kort och kört en del.

Fick 63 av 65 om jag inte minns fel när jag skrev för 3 år sedan efter att ha bläddrat i MC-teori boken i 45min.

Att sumpa teoriprovet är som att missa en ladugårdsvägg med hagelbössa på 1 meters avstånd.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026