Uppskattat pris på att lacka om denna hoj

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Hejsan.

Skall antagligen skicka iväg cykeln på omlackering till vintern och skulle behöva lite hjälp med att uppskatta hur mycket en professionell lackeringsfirma tar "vitt" (utan kompisrabatter) för att lacka om hojen nedan (bilden snodde jag från blocket men har samma typ av hoj):

Allt utom ramen och fälgarna skall lackeras.

7609095177.jpg

Tack för hjälpen :)

1000 spänn utan kvitto, men då är det min bästa kompis som gör det :)

kunde inte hålla mig haha. Vet faktiskt inte, men en snubbe på mitt jobb lackade lister, trösklar + lite på kofångaren på sin s60. Han pröjsade runt 16k :D

En professionell lackerade skulle ha 6000 för att lackera om min TLR inklusive fixa en bucka på tanken och allt sliparbete, och två färger. Så, jag sket i det...

Jag betalade 2500 för att få den lackad helt i svart och då slipade jag och demonterade allt själv. Jag fick kvitto, så jag antar att det var "vitt".

Gör du inget slipjobb själv skulle jag gissa 2500-4000 kr.
OBS, en del lackerare vill INTE att du slipar själv, så fråga först. Får du ingen rabbat för det så gåp till en annan, eller låt lakeraren göra allt slipjobb själv om han nu tycker det är så kul... :hihi

:hej

Last edited:
OBS, en del lackerare vill INTE att du slipar själv, så fråga först. Får du ingen rabbat för det så gåp till en annan, eller låt lakeraren göra allt slipjobb själv om han nu tycker det är så kul... :hihi

:hej

Det är inte för att lackeraren tycker att det är kul han vill slipa, det är inte ens för att han ska kunna debitera tid för slipningen han vill göra det själv, det är för att i 95% av fallen "kunden har slipat själv" så är slipjobbet kasst utfört och måste likförbannat göras om av lackeraren.

Lackar man direkt på kundens slipjobb och en sliprepa syns genom lacken så gnäller kunden och vill inte betala jobbet.
Har kunden dessutom spacklat och grundat med dom burkar som fanns i garaget så vet man aldrig hur lacken beter sig heller.

Det är mer än en gubbe som har gjort underarbetet hemma som samtidigt har gått över vinyldelarna i samma garage med glansprodukter som innehåller silicon.

Det är inte för att lackeraren tycker att det är kul han vill slipa, det är inte ens för att han ska kunna debitera tid för slipningen han vill göra det själv, det är för att i 95% av fallen "kunden har slipat själv" så är slipjobbet kasst utfört och måste likförbannat göras om av lackeraren.

Jag vet det, därav "hihi" smilien. :tummenupp

Allt utom ramen och fälgarna:3freak Åfan....

Nä men seriöst så tar www.smartrepair.se ca: 8.000,- + moms för att lackera framskärm, kåpa, tank och cuts på en modern motorcykel utan skador större än repor.

Last edited:
*/ ?>
Back