UPPSALA Supermotard

payneswe

Game over MC
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
Honda fireblade 03
Tjena snart e det sommar finns det några motarder i uppsala eller strax utanför ska vi samm köra nån kväll i veckan något framåt här vore kul o invadera uppsalas gator med lite bus :tummenupp

Själv åker jag husa 650 och kommer sikta på att åka ganska mycket gokart bana i sommar samt busa lite i stan ta nån glass eller burgare nånstans

Helt rätt inställning!
Brukar skriva tid o plats i "uppsala roadrunners" här på sporthoj, så där kan du hålla koll på vad som händer i hålan!
Vi är några som kommer åka bla till rörken, lunda och banan i örebro och kanske gotland oxå.

PM´a mig! Alltid kul med nytt hojfolk :)

Va skoj! Tänkte skriva en tråd om uppsala men har inte "hunnit" med. Jag ska bo i Uppsala i 9v i vår & tänkte eventuellt släpa med hojjen om jag får tag i boende/ställe att parkera på.

Är ni många motarder? Jag hakar gärna på :)

Fan va kul! Ju fler desto bättre!
Vi är ett par stycken, mellan tummen och pekfingret 8-12 st. Tre motarder blev ju stulna i höstas här i stan. Vet inte om de andra två har köpt ny hoj som jag, i så fall är vi fler än den första uppskattningen :)

Som sagt, håll koll på uppsala-forumet här på sporthoj, där förmedlar vi alla när nått är på G :)

Vilket Uppsala bor ni i? Var glad för att ni inte bor i samma som mig för här är det inte någon sommar snart... säkert fem månader kvar åtminstone :(.

Vilket Uppsala bor ni i? Var glad för att ni inte bor i samma som mig för här är det inte någon sommar snart... säkert fem månader kvar åtminstone :(.

Byt till motard så kan du åka med resten av gänget som kör med dubb :tummenupp

Mange har varit ute med sin nya Husa 650 ett par gånger i år (med motardsulorna), går ju hur bra som helst :yoparty

Det måste ju inte vara Juni för att vara sommar! Men det är fan så mycket varmare :D

Trevligt trevligt!

Ja nog blir det åka av i sommar/vår/vinter/höst :)

Jag hoppas på att det är nån is att åka på i helgen så man kan brassa lite!

motard el ?

tjena, ja e en gubbe som flyttat in i Haga , ligger efter 272:an och ja jobbar nästan nere i uppsala på dagarna, har åkt mycke sporthoj och samtidigt varvat de med off road åkning som motion,men började för några år sen att åka harley å bli fet, nu finns suget att köpa en off road/motard hoj och busa med på eft middan kvällen och helger ,titta runt å kolla på tävlingar kanske , nyfiken är ja på hur många de är som som har samma tanke som mig , de är ju så jäla kul, tacksam för svar, Mvh Larsa/Bandit02

Mat!!

Hehe.... En burgare är aldrig fel. Likaså att träffa lite nya polare på hoj kan ju vara skoj. Jag ska försöka hänga med så ofta jag kan, men ibland är det svårt när man har småttingar som ska passas.

Hehe.... En burgare är aldrig fel. Likaså att träffa lite nya polare på hoj kan ju vara skoj. Jag ska försöka hänga med så ofta jag kan, men ibland är det svårt när man har småttingar som ska passas.

va fan Aquahead du har ju en kärring pappa måste ju få ut med gossarna o gasa lite ;)

blir massa bus i sommar med motarder !!! jippi fy fan vad kul
polisen får gråa hår när dom hör en fyrtaktare i stan hihihihi

vi får skriva ihop en sms lista så drar vi upp ett sms när vi ska ut nån kväll

tänkte på det vi skulle skaffa några snygga tröjjor till sommarn ;)

Last edited:

Bra idè!

Är det någon av er som kör i vinter då? Jag var ut idag och kollade på en is full med vatten, så jag väntar 2 veckor.

Kul med flera husor :tummenupp

ja vad kan man säga, har man grejet så ska det användas, det går även att åka på slangen när det är blött, har ju som sagt åkt hela denna vecka hehe o kul är det, även att se folks miner hehe

Sommar 2008

Du din luring, det ska busas utav helvete i uppsala i sommar, dom ska hata motarder i denna stad haha vi ska ge dom allt vi har hehe :yoparty o visa polisen att det inte e nån idé hehe:arsele

Två bra idéer! Speciellt de där med sms´en! Verkar ju bli ett helt gäng detta år! Fy fan va härligt!

Bandit02:

Kul att höra att du överväger att köra motard istället för kromsläde! Kommer bli mycket busåka med tripper till bla sthlm och västerås :)
Dessutom blir det tripper till lite olika banor; örebro, lunda, rörken åland, gotland mfl!

/Robin

Ser att du bor i vittinge? kan det vara så att du är någon man känner? :confused: bor ju själv i heby så =)
Va ute och körde lite med ktm:en idag... va riktigt nicee!!! :tummenupp

Det där med tröjor e ju inte dumt, jag e på 100% o en duke 2 räknas som motard i mina ögon, ju fler ju bättre snyggare:yoparty om fler kommer på slangen!! ut o åk nu om det e bra väder, det e ju hur kul som helst

Last edited:
va fan Aquahead du har ju en kärring pappa måste ju få ut med gossarna o gasa lite ;)

blir massa bus i sommar med motarder !!! jippi fy fan vad kul
polisen får gråa hår när dom hör en fyrtaktare i stan hihihihi

:yoparty Synd bara att vi jobbar om varandra. Det innebär ju att nån måste stanna hemma med ungarna. :huvet

Det kommer finnas tid till lite åkning i alla fall :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...