uppmärksamma roadracingen

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kanske inte ger så mycket men kan vara en kul grej.
Man samlar ihop några förare och deras tävlingsmotorcyklar. Ansöker om tillstånd och ställer upp sig på väl vald plats, förslagsvis ett köpcentrum eller liknande och gör lite reklam för roadracingen + sig själva.
Kanske i samband med att köpcentrum har något eget jippo eller dylikt.
Vi får nog inte 1000 åskådare till som kommer och besöker våra tävlingar, men jag tror nog folk ändå kommer komma fram och titta på motorcyklarna, förutsatt att det ser seriöst ut, få lite information om sporten och kanske en tävlingskalender med sig hem i fickan?

Bara en ide av alla tusen andra jag har. Vill gärna veta vad ni andra tycker.

Jag tycker att det är en bra idé. Tror kanske inte heller att det ger en massa mer besökare på våra tävlingar, men några är bättre än inga.

Ungar gillar ju motorcyklar, så de kan säkert släpa med föräldrarna fram för att titta, och sedan är de fast i träsket. :D

Riktigt så enkelt är det kanske inte, men jag tänker lite på hur Preem resonerade när de skulle ta fram en logga. Där valde man att skapa Preembjörnen just för att barnen skulle tjata på föräldrarna att åka till björnen och tanka.

skitbra idé hör med dom förare som presterat lite internationellt också, Kör On board film på en fet tv bredvid cyklarna. Säg till om ni ska rodda till något i Örebro, så hjälper jag gärna till. kan kanske fixa lite ljud och bild. :tummenupp

Vad är syftet med en sån ide ?

Menar verkligen inte att vara neggo utan bara ställa frågan så ni har klart för er vad ni lägger tid och energi på !
Vem vinner på det, vad kostar det i pengar och tid...vad är vinsten?

Satan va neggo jag låter....FORZA RR !!

Triggerhappy skrev:
Vad är syftet med en sån ide ?
Menar verkligen inte att vara neggo utan bara ställa frågan så ni har klart för er vad ni lägger tid och energi på !
Vem vinner på det, vad kostar det i pengar och tid...vad är vinsten?
Satan va neggo jag låter....FORZA RR !!

Jag har all tid i världen just nu och vill utnyttja livet till fullo.
Pengar är till för att slösas.
Vem vinner? Förhoppningsvis gör vi mer reklam för sporten och oss själva än vad som finns tillgängligt just nu då det känns som att knappt nån vet vad rr är för något.

Man måste få ifrågasätta så du är inte neggo.

Bikerbitch skrev:
Kanske inte ger så mycket men kan vara en kul grej.
Man samlar ihop några förare och deras tävlingsmotorcyklar. Ansöker om tillstånd och ställer upp sig på väl vald plats, förslagsvis ett köpcentrum eller liknande och gör lite reklam för roadracingen + sig själva.
Kanske i samband med att köpcentrum har något eget jippo eller dylikt.
Vi får nog inte 1000 åskådare till som kommer och besöker våra tävlingar, men jag tror nog folk ändå kommer komma fram och titta på motorcyklarna, förutsatt att det ser seriöst ut, få lite information om sporten och kanske en tävlingskalender med sig hem i fickan?

Bara en ide av alla tusen andra jag har. Vill gärna veta vad ni andra tycker.

Hel seriöst.. Du skulle passa på i samband med gasa mk när dom har sina träffar vid Micro tex. Massor med folk.. Sånna tillställningar vid köpcentra är det ju lite varstans.

Master_ skrev:
Hel seriöst.. Du skulle passa på i samband med gasa mk när dom har sina träffar vid Micro tex. Massor med folk.. Sånna tillställningar vid köpcentra är det ju lite varstans.

Har du pejl på när dom har sina träffar ungefär?

Bikerbitch skrev:
Har du pejl på när dom har sina träffar ungefär?

Japp det har jag. Dock så ser det tunt ut just nu med träffar men det kommer nog... Jag hojtar till om jag ser eller hör om någon träff.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back