Uppkopplingsproblem bredband

• Thread starter Thread starter Poa
  • Start date Start date

Poa

2 Stripes mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SV 650 s
Hej alla
Min svåger har fått bredband från Sydkraft , men han får inte i gång det !
Efter 3 dagars kontakt med supporten har både dom och han gett upp .
Start , kör , cmd , ipconfig ger resultatet att där finns ett nätverkskort som har ip-adress , nätmask ,gateway OCH autoconfig ip-adress !? What is this ?
Samt nåt som heter Tredo Tunneling pseudo-interface och Automatic Tunneling pseudo-interface . Båda med ip-adresser osv . Supporten trodde detta kunde ställa till lite problem , men va fasen är det för nåt ?
Telestationen " pratar " med modemet , så felet borde ligga i datorn .

Alla förslag tages emot , även "dumma" ......

Poa

Sp2? Det skall tydligen sätta käppar i hjulen fär vissa..
Själv har jag problem med min upphastighet, himmla märkligt..

Finns det en mjukvarubrandvägg, t.ex. Tiny Firewall, som stoppar DHCP trafiken? Syrrans maskin hann få en okej IP-adress innan firewallen täppte till "hålet" och stängde av förnyandet av den "leasade" ip-adressen. Det funkade i 19 minuter och 59 sekunder, sen var det stopp.

Poa skrev:
Hej alla
Min svåger har fått bredband från Sydkraft , men han får inte i gång det !
Efter 3 dagars kontakt med supporten har både dom och han gett upp .
Start , kör , cmd , ipconfig ger resultatet att där finns ett nätverkskort som har ip-adress , nätmask ,gateway OCH autoconfig ip-adress !? What is this ?
Samt nåt som heter Tredo Tunneling pseudo-interface och Automatic Tunneling pseudo-interface . Båda med ip-adresser osv . Supporten trodde detta kunde ställa till lite problem , men va fasen är det för nåt ?
Telestationen " pratar " med modemet , så felet borde ligga i datorn .

Alla förslag tages emot , även "dumma" ......

Poa

Nätverkskortet får en ip-adress som börjar på 169.x.x.x eller? Gör som andersbrink sa, avinstallera alla mjukvarubrandvägar och även norton antivirus om du har det, det kan ställa till med mycket dumt. Testa även att installera om nätverkskortet (dvs först avinstallera helt och hållet varpå du lägger till det/installerar det på nytt)

Jag vet inte vad tunneling bla bla är för något men det låter inte som något som faktiskt behövs (om din svåger inte använder någon form av VPN-klient för att ansluta till företagets lokala nät? kan isf vara den som spökar också) så installerar du nätverkskortet på nytt slipper du förmodligen det.

Teredo är ett protokoll(?) som används för NAT mellan IPV4 och IPV6. Vet inte om det är det som strular för dig men prova att avinstallera IPV6. I egenskaper för uppkopplingen så borde du hitta "Microsoft TCP/IP Version 6" och där kan du också ta bort det.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back