Uppkörning på tisdag

hojtotte

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Yamaha FZR400RR
Jag ska köra upp på tisdag och är en aning nervös.Jag har körkort för lätt mc och den körningen gick lätt,men nu är det tung.Jag har kört ca 200mil i sommar och det har gått bra men det är lågfartsdelen på manöver banan som jag är rädd för. Jag kör privat och ska köra upp på en Triumph Daytona 1200 -94

Tror ni att det kommer gå eller har jag tagit mig vatten över huvudet?
Jag har provat och köra endel på lågfartsbanan och det går sådär.Den snabba delen går bra.Ska öva på banan hela morgondagen.

Skulle jag valt en lättare hoj?:confused:

Klarar du bara banorna, så behöver det inte vara några problem att köra upp med denna hoj. Besiktningsmannen är kanske lite extra snäll när han ser vilken stor och svår hoj som du har att hantera:tummenupp

Har provat en 1200cc på krypbanorna, dock en Bandit.. inte helt lätt pga tyngden om man jämför med den 750cc jag körde upp på. Men omöjligt e det inte :)

Har en polare som körde upp på en ZX-9R.. Han kom inte ens runt pga av det korta styrutslaget som den har..

Lycka till imorgon! ta det bara lugnt så kommer det gå bra :tummenupp

Nu har jag övat som fan igår och idag och klarat av lågfartsbanan flera gånger,så nu är man mindre nervös

körde upp på min z1000, klarade inte av svängen i slutet på lågfartsdelen, men det är inte det som besiktningsmannen kollar utan helheten, fick tom sätta ner fötterna o backa hojen för att komma runt hehe, bara han ser att du klarar av att hantera hojen i låg fart så är det inga problem. :)

körde upp på min z1000, klarade inte av svängen i slutet på lågfartsdelen, men det är inte det som besiktningsmannen kollar utan helheten, fick tom sätta ner fötterna o backa hojen för att komma runt hehe, bara han ser att du klarar av att hantera hojen i låg fart så är det inga problem. :)

Jo på vägverkets sida så står det att dom ska bedömma helheten. Så om jag kommer med denna stora hoj så borde han ta med i beräkningen att det är dålig sväng radie och 275kg mellan benen.
Hoppas på det bästa nu

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...