Tjoho, läget är så att jag skall köra upp på måndag för A1. Låg och funderade ut lite frågor förut som jag skulle ställa till er. Dessvärre har jag glömt de flesta. 
Bidra gärna med tips som kanske kan underlätta.
1. Om man ligger på t.ex en 50-väg, skall man då hålla trafikrytmen och ligga i kanske 60-65? Eller skall man hålla benhårt på hastighetsbegränsningarna? (på uppkörningen menar jag nu då
)
2. När man kör tillbaka på manöverbanan, skall man hålla 50 eller får man dra på så mycket man orkar för att spara lite tid? Och skall man börja bromsa i rutan med dom fyra konerna i slutet, eller får man börja bromsa innan?
3. Skall 70-inbromsningen vara under 20 meter och 90-inbromsningen under 30?
4. Hm, kommer inte på någon här.
5. Skall man hålla foten på bromspedalen varje gång det kan uppstå fara? Och bromsa till lite löst så lampan lyser ifall man närmar sig något suspekt?
6. Ifall man ligger på en t.ex 70-väg, skall man ligga i höger slitbana eller skall man ligga prick i mitten? Känns ju lite säkrare att ligga lite till höger.
7. Den radion man får låna för att hålla kontakten med inspektören, är det envägskommunikation?
8. Vet ni något knep som kör så man blir mindre nervös? Känns som ifall man gör minsta lilla misstag så kuggar dom en... Kanske bättre att göra något litet misstag så man tror man blir kuggad för att sedan köra lugnt och avslappnat?
Säkerhetskontroll - Lager
Framhjulslagrena.
Är det bara att ställa sig framifrån mot hojen och sätta hjulet mellan benen och vicka lite för att känna så det sitter fast ordentligt och att det inte kommer några oljud?
Bakhjulslagrena.
Skall man vicka upp hojen så den bara står på stödet och framhjulet och sedan känna ifall hjulet sitter bra och inte låter konstigt? Eller räcker det med att man känner på det utan att vicka upp? Är lite småjobbigt att vicka upp hojen och känna samtidigt.
Svinglagrena.
Skall man vicka upp hojen på stödet och böja sig över och rycka lite i svingen?
Tack ifall du orkade läsa ända hit.
SKÅL!

Bidra gärna med tips som kanske kan underlätta.

1. Om man ligger på t.ex en 50-väg, skall man då hålla trafikrytmen och ligga i kanske 60-65? Eller skall man hålla benhårt på hastighetsbegränsningarna? (på uppkörningen menar jag nu då

2. När man kör tillbaka på manöverbanan, skall man hålla 50 eller får man dra på så mycket man orkar för att spara lite tid? Och skall man börja bromsa i rutan med dom fyra konerna i slutet, eller får man börja bromsa innan?
3. Skall 70-inbromsningen vara under 20 meter och 90-inbromsningen under 30?
4. Hm, kommer inte på någon här.

5. Skall man hålla foten på bromspedalen varje gång det kan uppstå fara? Och bromsa till lite löst så lampan lyser ifall man närmar sig något suspekt?
6. Ifall man ligger på en t.ex 70-väg, skall man ligga i höger slitbana eller skall man ligga prick i mitten? Känns ju lite säkrare att ligga lite till höger.
7. Den radion man får låna för att hålla kontakten med inspektören, är det envägskommunikation?
8. Vet ni något knep som kör så man blir mindre nervös? Känns som ifall man gör minsta lilla misstag så kuggar dom en... Kanske bättre att göra något litet misstag så man tror man blir kuggad för att sedan köra lugnt och avslappnat?
Säkerhetskontroll - Lager
Framhjulslagrena.
Är det bara att ställa sig framifrån mot hojen och sätta hjulet mellan benen och vicka lite för att känna så det sitter fast ordentligt och att det inte kommer några oljud?
Bakhjulslagrena.
Skall man vicka upp hojen så den bara står på stödet och framhjulet och sedan känna ifall hjulet sitter bra och inte låter konstigt? Eller räcker det med att man känner på det utan att vicka upp? Är lite småjobbigt att vicka upp hojen och känna samtidigt.
Svinglagrena.
Skall man vicka upp hojen på stödet och böja sig över och rycka lite i svingen?
Tack ifall du orkade läsa ända hit.

SKÅL!
