Uppkörning med yzf r6 HJÄLP !

NIbbe

Nibbe foo real
Gick med
8 May 2005
Ort
Kalmar
Hoj
yzf r6
Jag håller på att ta körkort för en yzf r6 årsm 01 och övar som en galning inför uppkörningen den 4maj. Uppkörningen ska väl vara anpassad efter så att alla hojjar ska kunna köra upp på lågfartsdelen, right?
Jag har testat att gå runt med den och de vill sig inte heller :huvet
De måste ju vara några fler här inne som haft samma probb? HJÄLP :4skrika
 
NIbbe skrev:
2087652 Jag håller på att ta körkort för en yzf r6 årsm 01 och övar som en galning inför uppkörningen den 4maj. Uppkörningen ska väl vara anpassad efter så att alla hojjar ska kunna köra upp på lågfartsdelen, right?
Jag har testat att gå runt med den och de vill sig inte heller :huvet
De måste ju vara några fler här inne som haft samma probb? HJÄLP :4skrika

ta och uttnyttja hela banan när du svänger så ska det nog gå vägen :tummenupp
 
NIbbe skrev:
2087652 Jag håller på att ta körkort för en yzf r6 årsm 01 och övar som en galning inför uppkörningen den 4maj. Uppkörningen ska väl vara anpassad efter så att alla hojjar ska kunna köra upp på lågfartsdelen, right?
Jag har testat att gå runt med den och de vill sig inte heller :huvet
De måste ju vara några fler här inne som haft samma probb? HJÄLP :4skrika

hör med Mr Helmut här på forumet, han ska köra upp med en r6, om han nu inte redan gjort
 
Jadå Nibbe jag tror nog att det ska gå... se till att använda hela styrutslaget och utnyttja banan som jag gjorde idag så kommer det nog att fungera!
du får hänga med ut igen på måndag så ser vi till att du klarar detta fläckfritt :D

EDIT: I värsta fall så kan du prova min och låna den på uppkörningen ifall det funkar bättre ;)
 
Last edited:
NIbbe skrev:
2087652 Jag håller på att ta körkort för en yzf r6 årsm 01 och övar som en galning inför uppkörningen den 4maj. Uppkörningen ska väl vara anpassad efter så att alla hojjar ska kunna köra upp på lågfartsdelen, right?
Jag har testat att gå runt med den och de vill sig inte heller :huvet
De måste ju vara några fler här inne som haft samma probb? HJÄLP :4skrika
Jag hade samma problem som du men jag lovar att övning ger färdighet.Tog mig en vecka ungefär sen fixade jag det o jag var helt novis på motorcyklar.
 
skert skrev:
2087667 hör med Mr Helmut här på forumet, han ska köra upp med en r6, om han nu inte redan gjort
JUST de .. han hade jag glömt :)

fahrenheit skrev:
2087670 Jadå Nibbe jag tror nog att det ska gå... se till att använda hela styrutslaget och utnyttja banan som jag gjorde idag så kommer det nog att fungera!
du får hänga med ut igen på måndag så ser vi till att du klarar detta fläckfritt :D

EDIT: I värsta fall så kan du prova min och låna den på uppkörningen ifall det funkar bättre ;)
Ah övning ger färdighet .. sägs de. Men om de inte går vägen 1 eller 2:a gången så borde jag leta efter en hojj man kan låna. :gnissla

Murra skrev:
2087689 Jag har provat, det skall gå om du tar ut svängarna mkt och tidigt.
Det finns väl inga begränsningar åt sidorna va? det är finns väl bara en på längden?
 
vafan det kan inte vara omöjligt!!
Vi ledde min hoj runt banan i höstas och då såg det ut som om att det inet skulle gå heller, men idag så lyckades jag trots allt :D och jag tror inte att svängradien är så mycke större på din (om den är det ens?)

Hur som helst! öva, öva, öva. funkar inte det så får du ta en lektion på berglunds på 80 minuter så får du låna deras hoj till upkörning ifall dom tycker att du klarar banan :D tror att priset landar på 1600 + uppkörningen isf.
 
Får man köra upp med 600cc nuförtiden? När jag tog var det 750+ som gällde?
 
fahrenheit skrev:
2087703 vafan det kan inte vara omöjligt!!
Vi ledde min hoj runt banan i höstas och då såg det ut som om att det inet skulle gå heller, men idag så lyckades jag trots allt :D och jag tror inte att svängradien är så mycke större på din (om den är det ens?)

Hur som helst! öva, öva, öva. funkar inte det så får du ta en lektion på berglunds på 80 minuter så får du låna deras hoj till upkörning ifall dom tycker att du klarar banan :D tror att priset landar på 1600 + uppkörningen isf.

det är inte lätt att köra med r6an

För de första ger den 7 km/h på tomgång och man ska ju helst inte använda broms osv så hålla inne kopplingen får man göra hela banan

idag har jag tränat 4 timmar tidigare i veckan 16 timmar:) det går men man får lixom hänga sig på ena sidan och luta ner cykeln för det ska gå rör aldrig gasen utan jobba med koppplingen. Jag la upp en bild i "körkort 2006" tråden för de idela spåret i banan som du kan leta fram där.

Jag kör upp på onsdag om ja kommer klara mig eller inte vet ja inte med hoppas:)

får inte skriva mer tjejen ropar cykeln skall tvättas :hihi
 
Mr Helmut skrev:
2087720 det är inte lätt att köra med r6an

För de första ger den 7 km/h på tomgång och man ska ju helst inte använda broms osv så hålla inne kopplingen får man göra hela banan

idag har jag tränat 4 timmar tidigare i veckan 16 timmar:) det går men man får lixom hänga sig på ena sidan och luta ner cykeln för det ska gå rör aldrig gasen utan jobba med koppplingen. Jag la upp en bild i "körkort 2006" tråden för de idela spåret i banan som du kan leta fram där.

Jag kör upp på onsdag om ja kommer klara mig eller inte vet ja inte med hoppas:)

får inte skriva mer tjejen ropar cykeln skall tvättas :hihi
4 timmar ?! 20 min sen har jag en mörbultad vänsterhand :arsele Men en traffiklärare borde ju visa lite respekt och vara snäll samt medge att det ÄR svårt med sporthojar över huvudtaget. Föressten LYCKA TILL på onsdag.

ah det vore ju gutt att kirra kortet i maj iaf. Dedär med traffikskola är kanske inte så dumt men det kostar ju lika mycket som 2 stycken privata uppkörningar så frågan är om man ska chansa och testa privat. :3freak
 
prova först och se?
Att bromsa med bakbromsen är högst uppskattat.. det är det dom kollar på i dessa test... DVS: koppling och broms samspelet!

balansen är endast en bonus i detta test igentligen.
 
Mr Helmut skrev:
2087720 det är inte lätt att köra med r6an

För de första ger den 7 km/h på tomgång och man ska ju helst inte använda broms osv så hålla inne kopplingen får man göra hela banan

idag har jag tränat 4 timmar tidigare i veckan 16 timmar:) det går men man får lixom hänga sig på ena sidan och luta ner cykeln för det ska gå rör aldrig gasen utan jobba med koppplingen. Jag la upp en bild i "körkort 2006" tråden för de idela spåret i banan som du kan leta fram där.

Jag kör upp på onsdag om ja kommer klara mig eller inte vet ja inte med hoppas:)

får inte skriva mer tjejen ropar cykeln skall tvättas :hihi
Du har inte nån direktlänk till bilden.. gud så lat jag är :hihi
 
NIbbe skrev:
2087652 Jag håller på att ta körkort för en yzf r6 årsm 01 och övar som en galning inför uppkörningen den 4maj. Uppkörningen ska väl vara anpassad efter så att alla hojjar ska kunna köra upp på lågfartsdelen, right?
Jag har testat att gå runt med den och de vill sig inte heller :huvet
De måste ju vara några fler här inne som haft samma probb? HJÄLP :4skrika


Kontrollanten bryr sig inte riktigt om du kommer runt på centimetern han kommer se om du kan hantera ditt fordan.
 
NIbbe skrev:
2087723 4 timmar ?! 20 min sen har jag en mörbultad vänsterhand :arsele Men en traffiklärare borde ju visa lite respekt och vara snäll samt medge att det ÄR svårt med sporthojar över huvudtaget. Föressten LYCKA TILL på onsdag.

ah det vore ju gutt att kirra kortet i maj iaf. Dedär med traffikskola är kanske inte så dumt men det kostar ju lika mycket som 2 stycken privata uppkörningar så frågan är om man ska chansa och testa privat. :3freak

Finns ju svin bland oss alla och vad jag hört så ska dom inte ta ställning till vilket fordon man har men de borde dom ju.....

ja har bokat 2 lektioner dagen innan, dock vet jag inte va jag ska med dom till, 1600kr!

Första gången jag körde banan behövde jag dubbla bredden men nu har jag bytt från mitt helställ till en yamaha jacka och skinnbyxorna från det delade stället jag har.

Först försökte jag lära mig bättre att hantera koppling och krypköra. Började med att skita i handskar å alla annan skydds utrustning för att vara maximalt smidig.

Då gick det mycket bättre efter några timmar så jag plockade på mig kläderna. Sen kan man ju förenkla banan genom att börja gå ut redan vid första konen för att göra sista vändningen så enkel som möjligt. För att klara svängen försöker jag luta ner cykeln med för att bibehålla farten får jag flytta kroppen åt mottsatt sida så mycket jag kan, alltså hänger jag ganska mycket.

(jag uppfattar detta som svårt men de kanske inte alla gör :3freak )

Idag kom det en med en v-rod som han köpt idag, trodde han skulle klara banan och la ner cykeln på krypkörningen :3freak

Efter den tvättningen tog 1 års förhållande slut

I
 

Bifogat

  • kryp.JPG
    kryp.JPG
    25 KB · Visningar: 93
Det finns ju två olika lågfartsbanor nu mera eller har jag fel? Den andra när man ska stanna på två ställen. Är det en vild chansning vilken man kommer att få köra när man väll har uppkörning.

(Nu ska jag börja läsa tråden "körkort 2006")
 
när ja gjorde de förra året med min gammla boldor så önska ja att ja hade en trail hoj istället :hihi fast så kugga ja första gg med men rita upp start rutan nånstans där du kan träna å nöt å nöt så går de fast om de går med din hoj de märker du ju när du ska ställa hojen till rätta i fickan lycka till :tummenupp

enduroemil skrev:
2088237 Det finns ju två olika lågfartsbanor nu mera eller har jag fel? Den andra när man ska stanna på två ställen. Är det en vild chansning vilken man kommer att få köra när man väll har uppkörning.

(Nu ska jag börja läsa tråden "körkort 2006")
helt rätt men samma startställe på båda
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top