Uppkörning i Uddevalla

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hej hej, tänkte kolla om det var någon som kört upp i Uddevalla och som kanske visste några "lurigheter" där uppe?? :va

Dom vil man ju helst undvika :tuttar

Har uppkörning där den 25/4 så ja hoppas på lite fina tips nu innan!!!

:) / Blomman

Tror inte det brukar finnas direkta fällor.. Men kör inte mot rött, det gjorde jag på min första uppkörning :huvet

Det kommer gå fint!

Miss_Orchidee skrev:
Hej hej, tänkte kolla om det var någon som kört upp i Uddevalla och som kanske visste några "lurigheter" där uppe?? :va

Dom vil man ju helst undvika :tuttar

Har uppkörning där den 25/4 så ja hoppas på lite fina tips nu innan!!!

:) / Blomman

om du nu lyssnar på mej så....akta dej vi torp det är en rondell där nu har jag för mig som är lite lurig sen har du ju inne istan en massa cykelbanor

Kanon!

På det stora hela handlar det som vanligt om att ta det lungt och titta... men det kanske finns nått ställe där dom brukar jävlas med en....

vet att det finns diverse sånna i Kba för Mc nämligen....

Fler tips mottages tacksamt

Gottis skrev:
om du nu lyssnar på mej så....akta dej vi torp det är en rondell där nu har jag för mig som är lite lurig sen har du ju inne istan en massa cykelbanor
Rondeller,... fan också...... ja kommer kugga :rolleyes:
eller kan man klara uppkörningen trots en vurpa tror ni :hihi

Skrapa i rondellen! :hoppa
(Nej gör inte det)

*skall aldrig spamma igen :rolleyes

Stanna vid stoppskyltar. :kocko
Det uppskattar dessa "trafikinspektörer". Var i och för sig under uppkörning till bilkörkortet men antar att kutymen är samma vid mc... :D

/H

något dom uppskattar är att man har roligt när man kör jag skrapade nästan på en liten väg mellan säve och kungälv det fick ju mej att klara kortet bara för att han tycket jag hade roligt då tyckte han att jag missade en cykelbana i kungälv centrum och en höger regel va mindre viktigt..men sen kan jag ju inte svara om det hade lite med att jag hade haft mitt B kort ett bra tag me

Jag körde upp för bil i Uddevalla eftersom kön var kortast där...

Det finns flera fyrvägsstopp där uppe. Jävligt knasig regel, men inga problem om man har uppmärksamheten och turen att inga andra kommer :)

Annars är det inga märkligheter. Rondellen(rna) vid torp är inte speciellt luriga om man vet varthän man ska någonstans.

Annars är det nemas problemas. Det svåraste är i princip att hitta Vägverkets filial.

:hej

hållundan skrev:
Jag körde upp för bil i Uddevalla eftersom kön var kortast där...

Det finns flera fyrvägsstopp där uppe. Jävligt knasig regel, men inga problem om man har uppmärksamheten och turen att inga andra kommer :)

Annars är det inga märkligheter. Rondellen(rna) vid torp är inte speciellt luriga om man vet varthän man ska någonstans.

Annars är det nemas problemas. Det svåraste är i princip att hitta Vägverkets filial.

:hej
Jag ska åka upp ett par ggr och köra lite där uppe tänkte jag så jag lär mig hur det ser ut osv....

<inget mer att tänka på?

Jag körde upp med bruten fot i Uddevalla för mc. :)
Om du kör upp med MArtin så var lugn o avslappnad, det är en riktigt trevlig snubbe, och alla som körde upp den dan med han fick sitt kort. Ja förutom hon som välte på manöverprovet då.
Ta det lugnt o du klarar det lätt :)

Var uppmärksam på järnvägskorsningen om du får köra över den, ligger typ inne i stan och den ser nerlagd ut kan man tycka o lätt att ignorera, menman skall ha koll på den.

MVh

Uddevalla är en otroligt lättkörd stad. Lugnt tempo och sparsamt med trafik. Det kommer gå skitbra - Lycka till.

Kan säga att jag tagit kk i både u-a ocg gbg och som chrille säger så e tempot mycket bättre i u-a. Åk upp och övningskör lite innan är mitt råd.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!