Uppgradera min gamla Vista till Windows 7 - 2 frågor

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
1) Är det någon som vet vad det kommer att kosta att uppgradera min gamla dator med Vista Ultimate till Win7? Jag har sett nåt om $120 men hittar ingen svensk info och på microsoft finns bara alternativen där man köpt en Vista-burk nyligen och får rabatterad uppgradering.

2) Hur gör jag får att ha min Win7 så fort som möjligt?

de priser man kan se på prissajter är att en uppgraderingslicens kommer att kosta ungefär 200kr mindre än en full licens.

Proveduren är att du själv kontaktar Microsoft för att få din uppgraderingslicens. Hur vet jag inte men att det går till så sa en försäljare till mig för nån vecka sen.

Ut på TBP, fixa Win7RMS. Kör in i burken. Köp laglig till våren! =) Så gör jag!

Hmm... jag kanske avvaktar tills den finns att få tag på om några veckor. Jag är så helvetiskt less på Vista så jag bara vill bli av med eländet. Har kört och verkligen försökt tycka om det OS:et men prestandan känns helt kass på en helt OK två år gammal DELL laptop och handhavandet är störande jobbigt.

Jag har kört tre jobblaptops med XP och tjejens MacBook också under den här tiden och INGEN av de burkarna har gett mig så mycket bekymmer som den med Vista. Droppen var nu att jag inte alls lyckas installera min Bluetooth-mus (utan dongle) för datorn känner inte av den. Installerade samma mus på min Nya jobb-DELL med XP och det gick som vanligt på en minut typ. Jag har bråkat med det förut också och alltid lyckats men nu är det lögn i helsike :mad:

Woho, jag kör redan W7 64-bit proffessional. Funkar super! :)

Iom att jag är student får jag gratis Windows 7 mha MSDNAA. :banana

eller så kör man den riktiga versionen som man kan köra gratis i 4 månader, sen ominstallera sen köra 4 månader till osv.

Efter lite eftertanke så är det ju så att jag gör det! Blev lite fel där. :tungan

Men som sagt, man får ju åka gratis till april och sen (om det inte släpps en fix) så får man väl kasta lite cash till Mr.Gates och gänget! =) :död

Efter lite eftertanke så är det ju så att jag gör det! Blev lite fel där. :tungan

Men som sagt, man får ju åka gratis till april och sen (om det inte släpps en fix) så får man väl kasta lite cash till Mr.Gates och gänget! =) :död

så det är inte så att du kör RCn då som man får köra gratis till våren? medans jag själv kör RTM som har en test period på 30dagar som kan förlängas med hjälp av rearm upp till 120 dagar innan det måste ominstalleras?

jag har inte tillgång till en äkta nyckel än och ogillar loaders och biosmodding.

ska ändå bara ha denna installerad tills jag köper en licens.

Ingen nyckel, ingen loader vad jag vet, ingen biosmod. Installerat rakt upp och ner, aktiverat och klart. Uppdaterat med senaste uppdateringarna inklusive svenskt språkpaket. OEM W7 ultimate x64-BIE.
Finns även en svensk retail från ms technet ute, men har inte testat den.

Last edited:
så det är inte så att du kör RCn då som man får köra gratis till våren? medans jag själv kör RTM som har en test period på 30dagar som kan förlängas med hjälp av rearm upp till 120 dagar innan det måste ominstalleras?

Nej inte RCn, det var släppet kom efter det, RTM antar jag, men som jag förstog det så kunda man antingen köra en trial period (om man hade otur) eller som jag, en verifierad version som skulle hålla sig till våren innan det började bugga ur.

Jag hoppas att det stämmer så att jag slipper ominstallera om 30 dagar.

(Kan ju tillägga att om jag kollar upp mitt OS i kontroll panelen så är den verifierad, står inget om någon trail/test/bajs men det kanske det inte gör i RTM?)

Nej inte RCn, det var släppet kom efter det, RTM antar jag, men som jag förstog det så kunda man antingen köra en trial period (om man hade otur) eller som jag, en verifierad version som skulle hålla sig till våren innan det började bugga ur.

Jag hoppas att det stämmer så att jag slipper ominstallera om 30 dagar.

(Kan ju tillägga att om jag kollar upp mitt OS i kontroll panelen så är den verifierad, står inget om någon trail/test/bajs men det kanske det inte gör i RTM?)

okej jag har aldrig hört talas om någon sådan version bara, om du vill kolla att ditt ex är verifierat så tar du egenskaper på "dator" gå längst ner på sidan och låt det gå några sekunder så det laddar, om du har trial så står antalet dagar där.

Ingen nyckel, ingen loader vad jag vet, ingen biosmod. Installerat rakt upp och ner, aktiverat och klart. Uppdaterat med senaste uppdateringarna inklusive svenskt språkpaket. OEM W7 ultimate x64-BIE.

så vad du säger är att du har fått tag i MS senaste OS värt ungefär 3k i handeln gratis, och detta utan att det är crackat eller licensierat på något vis, iofs inte osannolikt eftersom jag har samma typ fast i XP, var fick du tag i denna?

Last edited:
okej jag har aldrig hört talas om någon sådan version bara, om du vill kolla att ditt ex är verifierat så tar du egenskaper på "dator" gå längst ner på sidan och låt det gå några sekunder så det laddar, om du har trial så står antalet dagar där.

Jupp. Min version är verifierad.
Hörde lite lösa rykten om att just denna kommer bugga ur i vår. Vet dock inte sanningshalten i detta.

Installationen var ungefär lika enkel som att öppna en öl. i med skivan, boota, formatera, installera. KLART! =) Ingen blev gladare än jag då jag läst att vissa fick en 3 dagars prov licens.

:banana

Hörde lite lösa rykten om att just denna kommer bugga ur i vår. Vet dock inte sanningshalten i detta.

Installationen var ungefär lika enkel som att öppna en öl. i med skivan, boota, formatera, installera. KLART! =) Ingen blev gladare än jag då jag läst att vissa fick en 3 dagars prov licens.

Jag kör samma, inte några problem här heller. 64-bitar. Fick skivan av en polare som hade samma nyckel men för honom lirade det bara i några dagar, kanske en vecka. Winupdate, rubbet funkar.

nice, låter bara skumt att någon ska ha gjort en version som kommer flippa ur vid ett visst tillfälle :va om det inte är så att de förväntar sig att MS kommer att att täppa till hålet i vår.

Fast det är ju bara en tidsfråga tills den svartlistas... Å andra sidan kanske den lever lite längre iom x64.

Någon föreslog väl tidigare att en enkel kursanmälan kunde ge en studentförmånen av Win7? Kanske inte ultimate iofs.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back