Upp som en sol, ner som en pannkaka....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Racerapport Sviestad!
Efter ett grymt kval (personbästa med över en sekund, och 13'e plats på gridden, bästa någonsin) var hunöret på topp, och nervositeten ännu högre.
Har nog aldrig varit så nervös innan ett race. Hade ju schans på min första riktiga poängplats från min 13'e position.

Taktiken var enkel. Få till en bra start, kör aggressivt i inledningen, och när racet stabiliserat sig så skulle jag köra säkert och ro hem mina första poäng.

Fick till en bra start (min bästa hittils tror jag), var inte så snabb från linjen, men fick till esset bra och varvade som 11:a på första varvet. För första gången i ett race, så såg jag ledaren.. :tungan
Kändes grymt bra i början, hade inga problem att hänga med i tempot här uppe. Låg och fightades som placering 11-13 ett par varv, men började stumna lite i armarna efter 8-10 varv. Tappar ner till 13:e, och sedan ner till 15:e med 5 varv kvar. Ingen panik nu Macke, håll i....

Men armarna vill inte längre... Började nu bli riktigt frustrerad. Fick bromsa tidigare och tidigare för att hinna få stopp på skiten... Till slut tappade jag även 15:e plasten. Började nu bromsa redan efter "knicken" på rakan, och hann knappt få ner farten ändå. Hade ingen kraft aöös kvar i underarmen. Fick börja lita till motorbromsen mer och mer, vilken går "sådär" när man har slirkoppling... :gnissla
Gjorde ett par tappra försök attt bromsa mig ikapp för att slåss om sista poängplatsen, men det fanns inget att hämta. Var nära att hamna i sandfållan ett par gånger, och frustrationen ökade....

Lyckades hålla 16:e plasten in i mål, karriärens bästa resultat, men var ändå så förbannat besviken och arg.... :(
Hade ju haft en sån perfekt helg. Förbättrat min varvtid på banan med 1,5 sekund (0.5 redan på första träningen, och 1 sekund på kvalet), gjort mitt bästa kval någonson (13:e plats), och min bästa placering någonsin (16:e). Men var ändå så förbannat jävla besviken.
Hade ju chans på poäng.... :fatta!

Hade Kenneth (som är sugen på en ZX-10R) bara varit lite snabb, så hade han hittat en JÄVLIGT billig hoj direkt efter racet... Ville bara kasta skiten på marken, lämna tält och all skit i depån, och sätta mig i bussen och åka hem.....
Var tvungen att hålla någorlunde god min inför alla polare som kommit för att titta, och den som fick betala priser var min resesällskap hem efter att vi packat. Var nog inte den roligaste människan att umgås med under söndagkvällen... :3freak

Misstänker att skinnstället är lite för trångt runt underarmarna, för ibland känns det som blodtillförseln helt stryps till underarmarna, särskilt när det är varmt ute. När jag kom im mål gick det inte ens att trycka in ett finger mellan skinnstället och armen. Måste försöka tänja ut det på nåt sätt.... :huvet

Jaja, bara att bryta ihop, och komma igen.... :(

Last edited:
Här kommer några bilder som tröst :)

Bifogat

• 138_3891.jpg
    138_3891.jpg
    88.2 KB · Visningar: 274
  • 138_3899.jpg
    138_3899.jpg
    81.3 KB · Visningar: 196
  • 139_3910.jpg
    139_3910.jpg
    114.4 KB · Visningar: 335
de e tråkigt. Men du körde alla fall betydligt bättre än mig.
Kändes som jag var någon helt annanstans än på banan.
Åkte runt o tänkte på hemresan. Det kändes sisådär.

oFFkeFF skrev:
Coolt varvrekord "Jag hamnade så småningom som 7:a i startledet med 51.166 i kvaltid, Fredrik hamnade på 8:e med 55.196 som bästa tid, kul att starta bredvid varandra!" ;)

ståre ju inte :död längre

håkan skrev:
orkar inte göra en egen tråd så här kommer min racerappurt

"Jag har åkt på den här banan i 4:a säsonger, inte som roadracingförare men med min vanliga gatcykel innan och jag tyckte väl att jag borde ha lite fördel av det...
Jag hamnade så småningom som 7:a i startledet med 51.166 i kvaltid, Fredrik hamnade på 8:e med 55.196 som bästa tid, kul att starta bredvid varandra!
"

Men jag tycker att du körde jättebra och borde vara toknöjd. Jag stod och kollad i inbromsningen till bergskurvan och det såg ut som bakhjulet bara nuddade asfalten ett par gånger under de sista 200 metrarna. Helt klart coolt.
Edit: Jag är lika långsam här som på banan...

Macke skrev:
Bar kört Håkan! :tummenupp
Grattis till 7:e platsen, och några härliga poäng... :tummenupp
Bästa LMS'are va?

vet inte... får se när resultaten kommer upp, orkade inte hämta resultatlista när jag skulle hem, packa ner i regn är inte kul... gladare över att jag var dum nog att inte byta vissa saker innan race var jag ju inte heller direkt...
nu är man duschad, äten o mostrött... så det blir att sova, åker till Kullen om några timmar o brymmar

//håkan

sunkan skrev:
de e tråkigt. Men du körde alla fall betydligt bättre än mig.
Kändes som jag var någon helt annanstans än på banan.
Åkte runt o tänkte på hemresan. Det kändes sisådär.

Var så jäkla bitter... Kommer nog aldrig kunna glädjas år den här 16:e plasten... :mad:
Du åkte ju bara och täbkte på nya tjejen hela tiden.. :7peta :D
Klart det inte går fort då... He he he...
Blev ju A-final i alla fall... Vilten plats i racet?
Sys på "Åsen" va?

Victor: Man måste ju showa lite eller?
måste ställa om lite på fjädringen tror jag....

det ska såklart stå 55, inte 51...

55.166... som var personbästa i lördags, blev 54.36 idag ;-)

EDIT: Jag vill ha en bild på min målgångswheelie :hihi

Last edited:
Macke skrev:
Var så jäkla bitter... Kommer nog aldrig kunna glädjas år den här 16:e plasten... :mad:
Du åkte ju bara och täbkte på nya tjejen hela tiden.. :7peta :D
Klart det inte går fort då... He he he...
Blev ju A-final i alla fall... Vilten plats i racet?
Sys på "Åsen" va?

Lugn de kommer, nöta, nöta och ha skoj
:tummenupp

Macke skrev:
Misstänker att skinnstället är lite för trångt runt underarmarna, för ibland känns det som blodtillförseln helt stryps till underarmarna, särskilt när det är varmt ute. När jag kom im mål gick det inte ens att trycka in ett finger mellan skinnstället och armen. Måste försöka tänja ut det på nåt sätt.... :huvet
Har du provat andra handskar? Problemet med "arm pump" sitter ofta där, finns en del dokumenterade fall som Jeremy McGrath, Supercross i USA t ex. Hans handskar klämde på någon nerv och problemet försvann med handskbyte.

Last edited:
Ähhh vafan Macke...nu har du ju visat att du kan vara med där uppe o fajtas på poängplats :yoparty De enda man får se av dig nu för tiden är :arsele Ryck upp dig nu! Du blir bara bättre o bättre för varje träning o rejs :7peta Själv lägger jag tävlandet på hyllan ett tag. Måste hitta tillbaks till formen man en gång hade :gnissla ...men det görs bäst med att träna träna.... Är 110% på att du kommer ta en poängplats på Åsen :Bugar

Håkan: GÖTT É DE!!!! Kul att förbättra sitt personbästa med 8/10-delar. Det är fanimig inte alla som kan göra det bara sådär! :)

Tjena Macke!
Jag har ett lika dant raceställ som du, och har samma problem med underarmarna. Har även pratat med Watz som också hade liknande problem. Det Watz har gjort är att sy dit tårtbitar längst ner på ärmarna. Jag ska lämna in mitt skinnställ snart (för att sy ihop efter vurpa) då tänkte jag öppna upp ärmarna lite. Testa detta innan du börjar byta ut handskar....... Hoppas att du förstod hur jag menade :-)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT