upp på bakan

granath_ skrev:
jag lärde mej idag, koppla upp på ettan :yoparty

visserligen bara ett lätt hjul lyft men det kändes högt :tungan

testa koppla upp den på 2:an, det tycker jag e skönast..
annars får du haka på ut och lattja på nån raka.

wheelieguide
 
Last edited:
var ute o övade i dag, men e inte så pissigt lätt som det ser ut kan ja intyga!
Är ärligt lite avis på dom som behärskar b-hjul :Bugar . Men jag har bara varit ute o övat vid 2 tillfällen än, så det kommer nog snart :tummenupp
Få se hur vädret blir resten av veckan :)
 
MD skrev:
testa koppla upp den på 2:an, det tycker jag e skönast..
annars får du haka på ut och lattja på nån raka.

wheelieguide

jo, jag vet. lärde mej att köra en bra bit med Dtr125:an men den här trötta gsx´en väger ju bly. sen har jag ju inte körkort för den än, så kör ju inte så mkt. :yoparty
 
granath_ skrev:
jo, jag vet. lärde mej att köra en bra bit med Dtr125:an men den här trötta gsx´en väger ju bly. sen har jag ju inte körkort för den än, så kör ju inte så mkt. :yoparty

oj, råkade citera fel inlägg, va chulan jag menade till :rodnar
 
granath_ skrev:
jag lärde mej idag, koppla upp på ettan :yoparty

visserligen bara ett lätt hjul lyft men det kändes högt :tungan

Jag testade lite på alvar i helgen med, kopplade upp på 1:an bara för att göra det lätt för mig.. gick ganska bra, fick upp den läskigt högt ett par ggr :yoparty

men tydligen så hade jag inte så mycket lameller kvar.. typ helt slut efter ett tags lekande.
Blir inge wiiilande tills jag fått hem nytt :huvet
 
Tanka hojen med viagra så kan du powerwheela med den på alla växlar! :tummenupp
 
Röven längst bak på sadeln och gasa som fan och ut med kopplingen och "up in the sky you go" :)

Sen när det börjar gå åt sidan så rycker du som fan med ryggen åt det håll du vill svänga åt.

Edit: glömde sägga att om du vrider styret så hjälper det dig att styra på bakan det med, vrider du vänster så går hojjen åt högger och vice versa.

Och börja att använda bakbromsen med en gång, det är mycket enklare att lägga lite tryck på bromsen och på så sätt variera höjden än att göra det med gasen.

Lycka till och ta det lungt ibörjan mvh Kleiv.
 
Last edited:
börjat jaga jag med, men inte gjort något jag kan va stolt över ännu :tomten
blir att försöka lite mer imorgon
 
Chulan skrev:
en fråga tilla alla som kan göra en wheelie hur får jag min hoj på bakan. :tummenupp

Ifall du missade vad de andra skrev; Koppla upp den!
Börja med att rulla lite långsamt, dra in kopplingen och gasa upp den några hundra varv innan du släpper den. Sen försöker du igen och gasar upp den ytterligare några hundra varv och släpper... Fortsätt så tills du känner att det börja hända saker! :tummenupp
 
Chulan skrev:
en fråga tilla alla som kan göra en wheelie hur får jag min hoj på bakan. :tummenupp

Jag får upp min en liten bit på 1:an med "av och på" tekniken....min koppling måste fixas lite (nya fjädrar + lameller). Förhoppningsvis så går det att koppla upp den på 2:an....för nu bara slirar den när jag försöker :(

Tilläggas är jag är kass på att slanga...sånär att jag inte ens vet hur man gör :)
 
nu börjar det gå lite bättre dom ggr man testar, kör inte högt men kom några meter för nån vecka sen när man koppla upp på 1:an & körde den fullt ut :yoparty
 
oj det kan väll inte vara så svårt att åka på bakhjulet det är ju bara att sätta sig långt bak i sätet å rycka till lite i styret på 2:an sen är det bara att peta i växlarna skyll inte på dålig kopling :tummenupp :banana
 
Kleiv skrev:
Röven längst bak på sadeln och gasa som fan och ut med kopplingen och "up in the sky you go" :)

Gör du så med din R1-04? Hinner du öht se himlen innan du får styret i pannan liggandes på rygg :va :7peta :hihi
 
TM skrev:
Gör du så med din R1-04? Hinner du öht se himlen innan du får styret i pannan liggandes på rygg :va :7peta :hihi
Men svårt att få upp en R1:a på slangen....dom vill ju inget annat än att lyfta....tur att de flesta tar bort flygplansvingarna till blickers och sätter på minis.
 
Kleiv skrev:
Edit: glömde sägga att om du vrider styret så hjälper det dig att styra på bakan det med, vrider du vänster så går hojjen åt högger och vice versa.

Lite av en myt. Ok när framhjulet roterar snabbt och du får en gyroeffekt, men när det slutat spelar det mindre roll hur du styr.. Men man svänger gärna lite ändå omedvetet när man "burkar"
sen svänger hojen däligt på ballanspungten, ligg lite bakom eller lite framför, helst bakom annars drar det lätt iväg i fart och man måste "hänga" ner den i hastighet hela tiden..

Pröva med att stå, skit i koppling och kör med raka ben! :tummenupp


EDIT: min R1-04 gav mig ofrivilliga framhjulslyft på enbart gaspådrag vid 170-200 på 3:an!!! Tur att man har en gammal trött Sukka nu som man vet var man har!
 
Last edited:
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top