Updates på gixxern!

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Var o installerade dom kittade gaffelbenen och nya clipons i helgen. Cliponsen var till en cbr1000rr, varför jag valde just dom är att dom är aningen högre än gsxr originalet. Sedan vinkla jag dom framåt precis som neonmannen, för att jag har inbillat mig själv att det ska ge mig mer kontroll över hojjen. Efter lite provbrytning så kände jag att vinkeln blir bättre när man hänger av ordentligt och jag kan lätt trycka ned den lite till.

styre.JPG

Idag kom denna som ska avsluta ljuddämparskrapet i kurvorna. Valde rostfritt för det kan man svetsa utan konstigheter och böjja till om det skulle behövas. Kosta strax över 1800:- med frakt. Bara hoppas att den inte låter för mycket utan db killer. Valde den längsta från delkevic som är 450mm.

delkevic.JPG

Nu äre bara öhlinarn bak och fotpinnehöjjarplattorna som ska installeras sen är hojjen redo för snabba varvtider 2012.

Själv får man ta och jobba lite på flåset i vinter så man ORKAR! sätta dom snabba tiderna.. ;)
 
Vill du få riktig ordning på flåset så är du välkommen på måndagar och onsdagar i Kolbäck - MSK Hammaren kör stenhård fysträning inomhus (fokus på just flås och mjölksyretålighet). :yoparty

Körs hela vintern, kostar sig graaatis.
 
Tackar för erbjudandet, lite långt att åka bara. Att gå till jobbet är första steget. Sen har träningscykeln står på en http://www.realaxiom.com/product-p/realaxiom/1/ rulle här hemma blir den, snart dags att tagga till och hoppa upp på den. Sedan är väl lite joggning tanken när man loosat några kg. Kanske drar till med lite styrketräning också.
 
Kul att det blir Return of the Gammel-Gixxer Team återigen sommaren 2012.
Vi får väl se om de låter oss slå upp tältet på nästa SO eller hänvisar oss till Classic Racing helgen efter :D.

Tänkte också uppdatera GG;n lite till nästa år. Det blir en flång ny Öhlinare bak och jag går även all-in på framgaffeln som jag har haft lite problem med i sommar då den gärna bottnat ur. Så nu blir det en komplett cartridge av nått slag... Hörde jag någon säga låga, låga 1.07?!
Misstänker att det kommer krävas för att fortsätta hålla Mr T-Bag på behörig avstånd.
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Blir bra med dämpningsuppdateringarna neonmannen, du får kolla med din mekaniker om det går att köra låga 1.07 först.. ;) Kommer jag ned på 1:08 så kommer du väl rycka ned till 1:06. :mad:

Får se vad klockan stannar på för min del, ska iaf köra så fort jag bara kan. Så taggad som man är nu var jag inte ens under säsong.
 
Jag krascha? nee, kommer aldrig hända. ;)

Fast vem vet 2012 blir första gången man får prova på en high lr lowsider. :brynad
 
Blir bra med dämpningsuppdateringarna neonmannen, du får kolla med din mekaniker om det går att köra låga 1.07 först.. ;) Kommer jag ned på 1:08 så kommer du väl rycka ned till 1:06. :mad:

Får se vad klockan stannar på för min del, ska iaf köra så fort jag bara kan. Så taggad som man är nu var jag inte ens under säsong.

Han gjorde ju klart att man ev kunde komma ner på 1.07 på Gam-Gixxern, men där går gränsen. Så det får väl bli uppgradering så snart 1.07 finns med på meritlistan :).

Några nya uppdateringar på hojen? Ska vi inte optimera den i bänken hos Robbans Speedshop? Jag behöver ha nått skoj att pyssla med då kryckorna håller på att suga livsglädjen ur mig :näsblod.
 
Några nya uppdateringar på hojen? Ska vi inte optimera den i bänken hos Robbans Speedshop? Jag behöver ha nått skoj att pyssla med då kryckorna håller på att suga livsglädjen ur mig :näsblod.

Ljuddämparn och öhlinarn bak är ännu inte monterad, enda som ska beställas är ju jackup plattorna till fotpinnarna.

Sedan blir det antagligen ett par extra fälgar. Så slipper man bli mobbad i depån.

Optimeringen är ju intressant helt klart, speciellt nu med ny ljuddämpare. Får man se ju bra min hemmasnickrade map blev. ;) Och hur mycket bättre det går att få det.
 
Ljuddämparn på plats!.

Happ, då meka jag ljuddämparn igår. Tyckte mellanröret var en aning långt funderar på att kapa det 3-4 cm. Sedan var klämman som klämmer åt mellanröret mot grenröret lite för stor. Så det får nog bli att införskaffa en ny sån och kapa lite. Men det var billigt iaf. ;) intressant sen och se hur mycke/lite den låter utan db killer. Med db killer i tror jag iaf att det inte är några problem med ljudnivån, för den täcker upp en hel del..

Bilder:

före.jpgefter.jpg

Sen ska fotpinnarna upp en aning också.

Har funderat på "relentless" kina kåpor och plasta en egen båt under, så man kan ta ut den på gatan och sen köra lite knix. Sedan bara tejpa lysena när man ska licensträna. Och äre längre bandagar kan man mecka på kraschkåporna.

För mina dagar som busaförare är snart räknade. Djävulskt trevlig hoj, men det vore trist att sänka försäljningsvärdet med 20-30k bara för att man inte har tillräckligt markfrigång, den dagen när man gasar lite extra och har lite för roligt. :cdevil
 
Happ, då meka jag ljuddämparn igår. Tyckte mellanröret var en aning långt funderar på att kapa det 3-4 cm. Sedan var klämman som klämmer åt mellanröret mot grenröret lite för stor. Så det får nog bli att införskaffa en ny sån och kapa lite. Men det var billigt iaf. ;) intressant sen och se hur mycke/lite den låter utan db killer. Med db killer i tror jag iaf att det inte är några problem med ljudnivån, för den täcker upp en hel del..

Bilder:

Sen ska fotpinnarna upp en aning också.

Nu ska du väl ändå ha lite mer marginal till marken i böjarna. Men det ser mest ut att vara pga den nya dämparen är smalare. Är det samma rör mellan dämparen och kollektorn? Jag tror att mitt system går tightare mot chassit... Eller snarare gick tightare mot chassit. Idag har jag ju tyskt streetfighter stuk på dämparen.

Har funderat på "relentless" kina kåpor och plasta en egen båt under, så man kan ta ut den på gatan och sen köra lite knix. Sedan bara tejpa lysena när man ska licensträna. Och äre längre bandagar kan man mecka på kraschkåporna.

För mina dagar som busaförare är snart räknade. Djävulskt trevlig hoj, men det vore trist att sänka försäljningsvärdet med 20-30k bara för att man inte har tillräckligt markfrigång, den dagen när man gasar lite extra och har lite för roligt. :cdevil

Nu blir jag orolig. Du ska väl ändå inte börja kladda med gatåka igen?!
 
Nu ska du väl ändå ha lite mer marginal till marken i böjarna. Men det ser mest ut att vara pga den nya dämparen är smalare. Är det samma rör mellan dämparen och kollektorn? Jag tror att mitt system går tightare mot chassit... Eller snarare gick tightare mot chassit. Idag har jag ju tyskt streetfighter stuk på dämparen.

Jag antar att det är mellanröret du menar som går mellan kollektorn (som jag kallar grenrör) o dämparn. Skulle kunna ta av lite ned till istället och få in den lite till mot svingen. Får se om jag kapar eller låter det vara. För tar ljuddämparn i nu har jag antagligen slut på däck.

Ljuddämparn i profil, påminner mycket om hur din hoj såg ut innan kraschen.

Nu blir jag orolig. Du ska väl ändå inte börja kladda med gatåka igen?!

Det är väl mest om jag säljer busan o ska finåka med tjejen. Gatåkat är inte roligt längre och har inte varit det sedan andra säsongen med hojkort när jag köpte gixxern. Vanliga vägar är inga RR banor är allt för farligt att köra fort. På vägarna sitter jag bäst i fotöljen i bangbussen. ;)
 
Ett stycke bulig tank o kina tanklock inköpt. Även fast jag inte tänkt göra nått åt tanken så kunde jag inte hålla mig. Lyckades faktist banka ut bulan en aning med ett plattjärn. :)

tankenolock.jpg

Sedan köpte jag ett par fälgar också, sura var bara att bakfälgen var skev!. :mad::mad::censored:mad::mad::mad:

Lämna in den för riktning även fast en del menar att den är skrot. Så alla som ska köpa fälg ta med balanseringsriggen och sätt upp fälgen o snurra den utan däck..... :mad::mad:
 
Höjda pinnar!

Så, då var höjjningsplattorna till fotpinnarna på plats. Skrapar dom i nu så äre pga däcken har lämnat asfalten!.

före.JPGefter.JPG

Börjar bli jäkligt sugen på att prova grejerna nu!!! :nicka
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top